  • 1. Data: 2003-01-29 08:43:22
    Temat: Re: Ktore prawa autorskie sa niezbywalne?
    Od: Romek <r...@p...wp.pl>

    Dnia Wed, 29 Jan 2003 10:16:01 +0100, "kachna.pl"
    <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    >'Art. 16. Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, autorskie prawa
    >osobiste chronią nieograniczoną w czasie i nie podlegającą
    >zrzeczeniu się lub zbyciu więź twórcy z utworem, a w szczególności
    >prawo do:
    >
    >1)autorstwa utworu,
    >2)oznaczenia utworu swoim nazwiskiem lub pseudonimem albo do udostępniania
    > go anonimowo,
    >3)nienaruszalności treści i formy utworu oraz jego rzetelnego wykorzystania,
    >4)decydowania o pierwszym udostępnieniu utworu publiczności,
    >5)nadzoru nad sposobem korzystania z utworu.'

    Czesc
    Ciekawy jestem co sadzicie o mozliwosci upowazninia do wykonywania
    osobistych praw autorskich. CZy jest to dopuszczalne?
    A co sadzicie o takij interpretacji ,ze "niezbywalna jest wiez tworcy
    z utworem" a ta niezbywalnosc nie odnosi sie juz do pozostlych
    szczegolowa wyminionych "praw"
    POzdrawiam
    Romek

  • 2. Data: 2003-01-29 08:58:38
    Temat: Ktore prawa autorskie sa niezbywalne?
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    Jak w temacie.
    Slyszalem ze obok praw zbywalnych, sa tez niezbywalne, na przyklad prawo
    do oznaczenia dziela swoim nazwiskiem.
    Co jeszcze jest niezbywalne?
    Chodzi o oprogramowanie, wykonywane na podstawie umowy o swiadczenie uslug
    (osoba fizyczna prowadzaca dzialalnosc swiadczy uslugi spolce z o. o.), a
    zbycie praw jest udokumentowane oswiadczeniem:

    " Ja, nizej podpisany, niniejszym potwierdzam przeniesienie na XXX YYY ZZZ
    Sp. z o. o. wszelkich autorskich praw majatkowych, wraz z prawem do
    udzielenia zezwolenia na wykonywanie praw pokrewnych, dotyczacych
    programów komputerowych opracowanych w wyniku swiadczenia Uslug,
    swiadczonych w okresie pomiedzy 02.01.2003 a 31.01.2003, na podstawie
    Umowy o Swiadczenie Uslug, zawartej pomiedzy mna a Spólka w dniu
    11.12.2002, na nastepujacych polach eksploatacji: trwale lub tymczasowe
    powielanie w calosci lub czesci, za pomoca dowolnych srodków oraz w
    dowolnej formie, w tym poprzez ladowanie do pamieci, wyswietlanie,
    wykonywanie, przesylanie, zapisywanie w pamieci, tlumaczenie, adaptacje,
    przerabianie lub dokonywanie dowolnych innych zmian (w tym tzw. reverse
    engineering), publiczne rozpowszechnianie, w tym najem i dzierzawe
    programu komputerowego i jego kopii. "

  • 3. Data: 2003-01-29 09:03:01
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Slyszalem ze obok praw zbywalnych, sa tez niezbywalne, na przyklad prawo
    : do oznaczenia dziela swoim nazwiskiem.
    : Co jeszcze jest niezbywalne?

    poczytaj w prawie autorskim

    : " Ja, nizej podpisany, niniejszym potwierdzam przeniesienie na XXX YYY ZZZ

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    pytanie do znawców: czy coś takiego się liczy?

  • 4. Data: 2003-01-29 09:16:01
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Michal Kukula wrote:
    >Jak w temacie.
    >Slyszalem ze obok praw zbywalnych, sa tez niezbywalne, na przyklad prawo
    >do oznaczenia dziela swoim nazwiskiem.
    >Co jeszcze jest niezbywalne?

    Niezbywalne są zgodnie z ustawą autorskie prawa osobiste:

    Poczytaj całą ustawę:
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/aut0319.html

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 5. Data: 2003-01-29 10:39:43
    Od: "Waldi" <w...@i...pl>

    To ten informatyk ktory w Prokomie pisal program do ZUS (lub jego czesc)
    ma prawa autorskie go niego????

    dziwne

  • 6. Data: 2003-01-29 11:08:25
    Od: "Kosmokrator" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Waldi" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    > To ten informatyk ktory w Prokomie pisal program do ZUS (lub jego czesc)
    > ma prawa autorskie go niego????
    >
    > dziwne

    Prawnikiem nie jestem, ale moim zdaniem ten informatyk, ktory pisal w
    Prokomie program dla ZUS pisal go W PROKOMIE (to uwypuklenie, nie krzyk -
    nie mam bodla w kliencie poczty), pewnie bedac Prokomu procownikiem, a z
    tego wynika, ze praw autorskich do tego programu nigdy nie posiadal i nie ma
    co zbywac.
    Inna sprawa gdy firma (dzialalnosc gosp) cos pisze dla firmy.

    Kosmokrator

  • 7. Data: 2003-01-29 11:12:36
    Temat: jak się pisze posty - OT, było: [Re: Ktore prawa autorskie sa niezbywalne?]
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Prokomie program dla ZUS pisal go W PROKOMIE (to uwypuklenie, nie krzyk -
    : nie mam bodla w kliencie poczty),

    pogrubienie robi się tak: *test*, podkreślenie: _test_
    wielkie litery zawsze krzyczą.
    zainstaluj sobie jakiś normalny czytnik newsów to sam zobaczysz :)

  • 8. Data: 2003-01-29 11:45:59
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    wykorzystania,
    > 4)decydowania o pierwszym udostępnieniu utworu publiczności,
    > 5)nadzoru nad sposobem korzystania z utworu.'

    Przeczytalem. Dzieki.
    :-)
    Art. 77. Do programów komputerowych nie stosuje się przepisów art. 16
    pkt 3-5, art. 20, 23, 27, 28, 30, 49 ust. 2 oraz art. 56, 60 i 62.

  • 9. Data: 2003-01-29 11:51:31
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    nie ma
    > co zbywac.
    > Inna sprawa gdy firma (dzialalnosc gosp) cos pisze dla firmy.

    Przeczytaj ustawe.
    Ma jako tworca pewne niezbywalne prawa, nie ma praw majatkowych.
    Podoba mi sie :

    Art. 44. W razie rażącej dysproporcji między wynagrodzeniem twórcy a
    korzyściami nabywcy autorskich praw majątkowych lub licencjobiorcy,
    twórca może żądać stosownego podwyższenia wynagrodzenia przez sąd

    Od jakiego przelicznika zaczyna sie "razaca dysproporcja" w przypadku
    programow komputerowych?
    Ilokrotnosc? Tak orientacyjnie?

    Michal (programista ktory widzi razaca dysproporcje...)

  • 10. Data: 2003-01-29 15:36:24
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Romek wrote:
    > Ciekawy jestem co sadzicie o mozliwosci upowazninia do wykonywania
    > osobistych praw autorskich. CZy jest to dopuszczalne?

    A co rozumiesz przez "do wykonywania" osobistych praw autorskich??

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm