  • 1. Data: 2005-08-25 08:24:59
    Temat: Kto wystawia L4 + podstawa prawna
    Od: "Arkadiusz Mizerski" <a...@o...pl>

    Przypadek jest następujący:

    Pan XX z Warszawy jest zatrudniony w firmie YY na umowę o pracę na czas
    nieokreslony. Jest oczywiście ubezpieczony, wszystkie składki są odprowadzane
    tam gdzie trzeba. Pan XX nigdy nie chorował i nie brał zwolnień. Jest zapisany
    do przychodni ZZ mającej kontrakt z NFZ, ma tam swojego lekarza pierwszego
    kontaktu (rodzinnego) i normalnie korzysta z wizyt lekarskich.

    W pewną niedzielę pan XX wyjechał sobie na grzyby do lasu na Mazury. Pech
    chciał, że w lesie potknął się o jakiś korzeń i upadając zwichnął dwa palce
    prawej ręki. Udał się do jakiejś przychodni w miasteczku, gdzie był ostry
    dyżur. Zwichnięcie nie jest poważne, ale dłoń z palcami została usztywniona na
    co najmniej 10 dni. Pan XX nie miał przy sobie żadnych dokumentów (na grzybach
    był ze znajomymi, ich samochodem). Nie dostał tam żadnego papierka.

    Przez tą rękę pan XX nie może pracować i chyba powinien iść na zwolnienie od
    poniedziałku. Jego lekarz pierwszego kontaktu jest na urlopie. Kto zatem może
    wypisać L4: inny lekarz ogólny, czy jakiś specjalista? Do specjalisty trzeba
    mieć skierowanie od ogólnego? A zwolnienie chyba powinien dostarczyć do
    zakładu pracy w poniedziałek?

    Z góry dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2005-08-25 09:12:41
    Temat: Re: Kto wystawia L4 + podstawa prawna
    Od: "flashi" <f...@e...pl>

    Użytkownik "Arkadiusz Mizerski" <a...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:254b.000002fd.430d805b@newsgate.onet.pl...

    hmmm do wystawienia L4 to kazdy lekaz jest prawny IMHO...
    jak se lape zlamiesz w Gdansku a mieszkasz np w Krakowie to po zwolnienie L4
    musisz jechac do Krakowa ?

  • 3. Data: 2005-08-25 09:23:00
    Od: "Arkadiusz Mizerski" <a...@o...pl>

    > hmmm do wystawienia L4 to kazdy lekaz jest prawny IMHO...
    > jak se lape zlamiesz w Gdansku a mieszkasz np w Krakowie to po zwolnienie L4
    > musisz jechac do Krakowa ?

    XX mieszka w Wawie a ''łapę złamał'' gdzieś na Mazurach. Ale tamtejszy lekarz
    nie wystawił L4, bo XX nie miał przy sobie żadnych dokumentów, a lekarz
    zapewne nie chciał się bawić w jakąś biurokrację (zapewne istnieją na to
    jakieś procedury). Dlatego XX wrócił z usztywnioną ''łapą'' do Wawy, gdzie
    mieszka i pracuje ale bez L4. Rozumiem zatem, że idzie w poniedziałek rano do
    swojej przychodni, prosi o wizytę u pierwszego lepszego internisty, a ten po
    obejrzeniu ''usztywnionej łapy'' wypisuje L4. Zgadza się?

  • 4. Data: 2005-08-25 10:07:32
    Od: "flashi" <f...@e...pl>

    Użytkownik "Arkadiusz Mizerski" <a...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:254b.00000321.430d8df3@newsgate.onet.pl...

> [...]
    po
    > obejrzeniu ''usztywnionej łapy'' wypisuje L4. Zgadza się?

    raczej do takiego od łap złamanych :P

  • 5. Data: 2005-08-25 11:13:00
    Od: "Arkadiusz Mizerski" <a...@o...pl>

    > po
    >
    > raczej do takiego od łap złamanych :P

    1. A przecież wyżej była mowa, że każdy lekarz....

    2. Łapę złamał w niedzielę. Jest już poniedziałek. Nie może pracować, więc
    musi mieć L4. WIęc idzie do przychodni. A tu w poniedziałek przyjmuje:
    internista, okulista, neurolog. We wtorek: internista, laryngolog, ginekolog.
    W środę dopiero: internista, chirurg i ortopeda.

    3. Ponadto do specjalisty (poza nagłymi przypadkami, ostrym dyżurem, tak jak
    było na tych Mazurach) czyż nie trzeba skierowania od lekarza ogólnego
    (internisty)?

    Wiem, wiem, mnożę problemy. Ale to nie ja..... to polska słuzba zdrowia. :-)

  • 6. Data: 2005-08-25 13:01:22
    Od: "flashi" <f...@e...pl>

> [...]
    ginekolog.
    > W środę dopiero: internista, chirurg i ortopeda.

    internista napewno tez wystawi L4 ...
    przeciez nie bedzie jak w dowcipie ze okulista przyjmuje w poniedzialek to
    wydlubiemy mu oko..

  • 7. Data: 2005-08-25 13:42:31
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Arkadiusz Mizerski wrote:

> [...]
    > mieć skierowanie od ogólnego? A zwolnienie chyba powinien dostarczyć do

    Deklaracje podpisuje sie z przychodnia, a nie z konkretnym lekarzem,
    chyba, ze lekarz samodzielnie prowadzi firmę.
    W jednym i drugim przypadku pacjent musi miec zapewniana opiekę
    niezaleznie od tego, czy dany lekrza ma urlop, czy nie.
    W przypadku przychodni musi go przyjac i wystawic zwolnienie kazdy
    lekarz, ktory jest w przychodni.
    W przypadku praktyki samodzielnej lekarz idac na urlop musi zapewnic
    sobie zastepstwo na ten czas, lub wskazac, gdzie pacjent ma isc.
    Wiec fakt bycia konkretnego lekarza na zwolnieniu nie ma zadnego znaczenia.
    Po prostu normalnie idzie sie do przychodni.

  • 8. Data: 2005-08-25 13:55:59
    Od: Patryk Sielski <p...@e...pw.edu.pl>

    Arkadiusz Mizerski <a...@o...pl> pisze:
    > co najmniej 10 dni. Pan XX nie miał przy sobie żadnych dokumentów (na
    > grzybach był ze znajomymi, ich samochodem). Nie dostał tam żadnego
    > papierka.

    Hmm.. Dziwne. Ja kilkakrotnie na pogotowiu dostałem druk zwolnienia
    i nie było z tym żadnych problemów. I też nie miałem żadnych
    papierków. NIP i adres zakładu pracy miałem zapisany, lekarz go wpisał
    na zwolnieniu i po kłopocie.

    --
    -= Patryk Krzysztof Sielski | (602) 643804 | GG: 3189324
    -= Urządzenia i projekty elektroniczne na zamówienie

  • 9. Data: 2005-08-25 14:03:51
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Patryk Sielski wrote:

> [...]
    > i nie było z tym żadnych problemów. I też nie miałem żadnych
    > papierków. NIP i adres zakładu pracy miałem zapisany, lekarz go wpisał

    NIP zakladu to juz 50% sukcesu.
    Niech juz wreszcie wprowadza, te legitymacje ubezpieczeniowe i bedzie
    wowczas swiety spokoj.

  • 10. Data: 2005-08-25 21:48:48
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    witek wrote:
    > Deklaracje podpisuje sie z przychodnia, a nie z konkretnym lekarzem,

    Nieprawda. Art. 114 ustawy o powszechnym ubezpieczeniu w NFZ oraz uchwała nr
    205/2003 Zarządu NFZ.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>