  • 1. Data: 2006-01-24 10:11:44
    Temat: Kto wygra w sądzie?
    Od: "Jacenty" <ąąą@żśźćęńłó.pl>

    Witam,

    za kilka dni będę miał rozprawę w sądzie o posiadanie pornografii
    dziecięcej. Moim i adwokata zdaniem są to erotyki z udziałem osoby powyżej
    15 lat. Nie ma tam żadnego bzykania, ot dziewczyna demonstruje swoje skarby.
    Prokuratorka upiera się przy pornografii. Sędzina, babka dość łagodna,
    podobno też jest skłonna uznać to za porno. Opinii biegłego seksuologa nie
    ma i chyba nie będzie, jest za to opinia biegłego informatyka (!) (szkoda,
    że nie szewca).
    Prokuratura oprócz własnego uporu nie ma żadnych dowodów i nie jest w stanie
    udowodnić, że to porno i że osoba ma mniej niż 15 lat. Zakładając, że nikt
    nie bedzie wnioskował o powołanie seksuologa, mam szansę na wygraną?

    Jacek - Placek

  • 2. Data: 2006-01-24 10:20:19
    Temat: Re: Kto wygra w sądzie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jacenty [###ššš@żœŸćęńłó.pl.###] napisał:

    Jak nawet przy tych dowodach przejdzie w pierwszej instancji, to w
    drugiej powinno paść.

  • 3. Data: 2006-01-24 10:24:34
    Od: "Fil" <f...@b...pl>

    Użytkownik "Jacenty" <ąąą@żśźćęńłó.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > udowodnić, że to porno i że osoba ma mniej niż 15 lat. Zakładając, że nikt
    > nie bedzie wnioskował o powołanie seksuologa, mam szansę na wygraną?

    Szanse masz spore. Prokurator musi Ci udowodnic bezprawnosc, czyli
    wyczerpanie znamion ustawowych przestepstwa - musi udowodnic, ze osoba ta ma
    mniej niz 15 lat. Do chwili wydania skazujacego wyroku chroni Cie
    domniemanie niewinnosci. Bez bieglego, w opisywanym przez Ciebie przypadku
    jest to raczej niemozliwe. W Internecie zdarzaja sie portale, ktore oferuja
    dziecieca pornografie, choc tak naprawde przedstawiaja dorosle osoby o
    dziecinnych rysach twarzy i wszystko jest zgodnie z prawem - no moze
    korzystajacy z takich portali moga sie czuc oszukani. Dodac makijaz i juz
    nic nie wiadomo. Inaczej by bylo, gdyby to byla 7 letnia osoba - wtedy
    nieletniosc bylaby oczywista, choc i tak w pewnych skrajnych wypadkach
    daloby sie to obalic.

    pozdr.,

    F.
    --------------------------------
    www.doradcyprawni.com
    www.doradcyprawni.org.pl

  • 4. Data: 2006-01-24 11:21:27
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Szanse masz spore. Prokurator musi Ci udowodnic bezprawnosc, czyli
    > wyczerpanie znamion ustawowych przestepstwa - musi udowodnic, ze osoba ta
    > ma
    > mniej niz 15 lat.

    po podniesieniu granicy do 18 lat to sie dopiero zacznie, w przypadku osob
    ponizej 15 lat,
    da rade jeszcze rozpoznac wiek, ale co bedzie po nowelizacji kk
    z 17,18,19, 20 latkami? Da sie w tym przedziale precyzyjnie okreslic?
    Bo jak dla mnie - o ile sprawa nie bedzie dotyczyla samego
    rozpowszechniania - to bedzie pretekst to pozbawiania
    dyskow czy komputerow praktycznie kazdego samca, (przynajmniej zdecydowanej
    wiekszosci) ,doprowadzi to do naduzyc

    P.

  • 5. Data: 2006-01-24 11:28:32
    Od: scream <n...@p...pl>

    Przemek R... napisał(a):
    > po podniesieniu granicy do 18 lat to sie dopiero zacznie, w przypadku osob
    > ponizej 15 lat,

    A kto zamierza podniesc ta granice? Masz jakies info/linka/cokolwiek?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2006-01-24 11:32:00
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    na stronie Ziobro (www.ziobro.pl) powinienes znalezc.

  • 7. Data: 2006-01-24 11:42:56
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Przemek R... wrote:

> [...]
    > rozpowszechniania - to bedzie pretekst to pozbawiania
    > dyskow czy komputerow praktycznie kazdego samca, (przynajmniej zdecydowanej

    I jedyne rozwiązanie jakie można zastosować w praktyce to:

    Pełne szyfrowanie dysku preboot, regularne backupy, i tunel do oglądania
    wybranych treści, kończący się gdzieś w wolnym świecie (azja, rosja etc).

    I tylko to pozwoli uzyskać wolnośc osobistą zdecydowanej większości
    samców ;-)

    MZ

  • 8. Data: 2006-01-24 13:59:34
    Od: "Jacenty" <ąąą@żśźćęńłó.pl>

    > I jedyne rozwiązanie jakie można zastosować w praktyce to:
    >
    > Pełne szyfrowanie dysku preboot, i tunel do oglądania

    mógłbyś to rozwinąc? Technicznie jak to zrobić?
    Teraz na wszelki wypadek mam dysk w obudowie zewnętrznej, żeby można było go
    szybko odpiąć i używam dwóch programów do całkowitego kasowania danych.

    --
    Jacek - Placek

  • 9. Data: 2006-01-24 15:49:29
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

> [...]
    > stanie udowodnić, że to porno i że osoba ma mniej niż 15 lat.
    > Zakładając, że nikt nie bedzie wnioskował o powołanie seksuologa, mam

    po prostu zloz wniosek w sadzie o powolanie bieglego a sad w podanych
    przez ciebie okolicznosciach, jezeli jest tak jak mowisz, sa watpliwosci
    co do wieku i czy jest to porno, praktycznie musi wniosek uwzglednic i
    go powolac.

  • 10. Data: 2006-01-25 00:43:53
    Temat: Re: Re: Kto wygra w sądzie? [NTG]
    Od: JFK <s...@g...com>

    Dnia Tue, 24 Jan 2006 14:59:34 +0100, Jacenty napisał(a):

    > mógłbyś to rozwinąc?
    Zupelnie NTG no ale masz pierwszy z brzegu link google:
    http://linio.boo.pl/loopaes.html
    To z przyjemniejszych rozwiazan.
    Pod innym systemem jest cos zwacego sie pgp disk ale na ile to skuteczne
    to niestety nie wiem.
    Jakub (JFK) Kasica
    kontakt ze mna:
    http://rudy.mif.pg.gda.pl/~jfk/poczta/