  • 11. Data: 2008-05-28 13:49:43
    Temat: Re: Kto może postawić znak drogowy?
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Radoslaw Korzeniewski pisze:

    > A kto jest uprawomocniony do stawiania takiego znaku?

    Właściciel drogi lub ustanowiony przez niego zarządca.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 12. Data: 2008-05-29 10:03:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 May 2008, Andrzej_K wrote:

    > . Zarządzanie ruchem na drogach w strefie zamieszkania, z
    > wyjątkiem dróg publicznych, należy do podmiotów zarządzających
    > tymi drogami (art. 10 ust 7 p.r.d). *Wprowadzenie strefy zamieszkania*
    > *powoduje, że organy porządku publicznego (Straż Miejska, Policja) są*
    > *tym samym uprawnione do egzekwowania również przepisów*
    > *porządkowych p.r.d. włącznie z zakładaniem blokad na koła oraz*

    Thx

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2008-07-11 07:04:17
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Thx
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Szczególna uwagę polecam zwrócić na ten przepis:

    . Zabroniony jest postój pojazdu w innym miejscu aniżeli wyznaczone
    w tym celu (art. 49 ust. 2 pkt. 4 prd);

    bo jesli nie ma na tym terenie wszędzie wyznaczonych miejsc do
    parkowania to po przyjezdziec policji mandaty dostanie większośc
    mieszkańców parkujących przy ulicy lub na placu nie oznaczonym jako
    miejsce do parkowania - więc strefa zamieszkania to nie tylko dodatkowe
    prawa ale też i dodatkowe obowiązki o których zazwyczaj mieszkańcy
    zapominają

  • 14. Data: 2011-01-16 19:27:34
    Od: "hegemon123" <Pestki1@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Naprawdę świetne i SZYBKIE projekty organizacji ruchu w zakesie POSTAWIENIA znaków w
    województwach Mazowieckim i Warmińsko-Mazurskim przygotowuje INFOZNAK
    (www.infoznak.pl).

    Naprawdę robią to szybko i sprawnie. Chciałem postawić 2 znaki, a kolega chciał
    zrobić tymczasową organizację ruchu na czas remontu kanalizacji. Naprawdę raz, dwa,
    szybko otrzymaliśmy projekty, a już po 2 tyg. byly zatwierdzone.

    Pzdr, hugon

  • 15. Data: 2011-01-16 20:18:17
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    a ja w prawie temacie (na razie teoretycznie):
    kto może postawić fotoradar na drodze gminnej, jest sobie żwirówka
    gminna przebiegająca przez wieś, czy gmina może postawić fotoradar i
    kosić za mandaty? a jeszcze szczególniejszy przypadek, czy gmina może
    ze mną, jako sołtysem, przedstawicielem wspólnoty wiejskiej, podpisać
    coś w rodzaju umowy, upoważnienia, że my (wieś) z naszej kasy stawiamy
    radar i my (wieś) mamy z tego profity? Tak czysto teoretycznie, czy to
    jest możliwe?

    pozdrawiam
    s_13

  • 16. Data: 2011-01-17 11:01:45
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-01-16 21:18, s_13 pisze:
> [...]
    > coś w rodzaju umowy, upoważnienia, że my (wieś) z naszej kasy stawiamy
    > radar i my (wieś) mamy z tego profity? Tak czysto teoretycznie, czy to
    Postawić foto(radar) może każdy (kto ma grunt w odpowiednim miejscu,
    zgodę budowlaną na słup itp sprawy formalne).
    Inna sprawa jest kto może karać za wykroczenia zarejestrowane przez
    fotoradar, i kogo (tzn - skąd ma brać dane kierowcy, mając tylko nr rej
    ze zdjęcia). Zawsze w ostateczności może takie zdjęcie z fotoradaru
    sołtysa być wysyłane wraz z "zawiadomieniem o możliwości popełnienia
    wykroczenia/przestępstwa" i traktowane będzie jak każdy inny dowód (tzn
    co sąd uzna za dowód, to jest dowodem)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 17. Data: 2011-01-17 20:51:49
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Postawić foto(radar) może każdy (kto ma grunt w odpowiednim miejscu,
    > zgodę budowlaną na słup itp sprawy formalne).

    a nie ma tu żadnych obwarowań prawnych, w sensie podszywania się pod
    funkcjonariuszy, czy coś w tym stylu, jak np. jeździć po drodze autem
    z oznakowaniami upodabniającymi do policji nie mogę...
    taka atrapa by nam wystarczyła, bo główny cel, to ograniczenie dzikich
    rajdów "miastowych" po wiejskich drogach... :-)
    no jeszcze możemy wnioskować do gminy o ustawienie znaków
    ograniczających prędkość, choć 50 na terenie zabudowanym nikt się nie
    przejmuje, więc sens mały, ale już "leżący policjant" oczywiście
    oznakowany może coś zdziałać, choć może być w tym wypadku
    niebezpieczny, jeśli ktoś spróbuje zignorować, a zabijać raczej nie
    chcemy... ;-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 18. Data: 2011-01-18 12:50:39
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 12:51:49 -0800, s_13 napisał(a):
    /../ a zabijać raczej
    > nie chcemy... ;-)
    >
    > pozdrawiam
    > s_13
    Chcemy

  • 19. Data: 2011-01-18 19:48:43
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > /../ a zabijać raczej> nie chcemy... ;-)

    > Chcemy

    znaczy, co...? to ty uprawiasz rajdy w naszej okolicy...?:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 20. Data: 2011-01-18 20:45:52
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 18 Jan 2011 11:48:43 -0800, s_13 napisał(a):
    /.../

    > znaczy, co...? to ty uprawiasz rajdy w naszej okolicy...?:-)

    Znaczy: wjeżdża gościu 200km/h na próg i leci w krzaki. I do widzenia.