  • 1. Data: 2006-06-30 16:40:16
    Temat: Kto mi pomoże
    Od: "marek" <m...@p...fm>

    Na moim osiedlu wybudowano drogę. Przed jej budową zglosiłem problem, że
    jest to teren podmokły i jesli ona powstanie chciałbym, zeby zrobiono kanał
    opadowy do którego mógłbym odprowadzać wodę opadową bo inaczej będzie sie
    ona zbierała i będzie zalewala moje piwnice.przy każdym domu na ulicy
    zrobiono taki kanał opadowy ale nie przy moim, chociaż moja posesja znajduje
    sie na najniższym miejscu. teraz każą mi sie samemu podłanczać do
    kanalizacji we własnym zakresie. Uzasadniając, że to jest moim obowiązkiem.
    oczywiście gdyby zrobili mi kanał opadowy jak innym przy domu nie było by
    żadnego problemu podłączył bym sie do niego. Ale oczywiście ktoś zapomniał o
    tym kanale przy miom domu i teraz muszę sie podłączyc do odległego kanału co
    podniosło zdecydowanie koszty i raczej na to mnie nie będzie stać.czy
    faktycznie takie jest prawo. czy ktoś mi poradzi. jakby co podam więcej
    szczegółów.

    Bardzo prosze o pomoc.

  • 2. Data: 2006-06-30 18:40:16
    Temat: Re: Kto mi pomoże
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    marek [###m...@p...fm.###] napisał:

    Teoretycznie, to moim zdaniem skoro właściciel drogi poprzez
    inwestycje spowodował naruszenie przepływu wód i spowodował tym
    szkody, to powinien je naprawić. Tyle, że w praktyce może być kłopot z
    udowodnieniem tego. Ja, na Twoim miejscu, zwrócił bym się w pierwszej
    kolejności do powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego z prośbą o
    zbadanie, czy drogę wykonano zgodnie z prawem i wskazał na opisane
    przez Ciebie okoliczności.