  • 1. Data: 2006-06-30 17:40:31
    Temat: "Prywatna" sprzedaz sprzetu uzywanego - a gwar/rekojmia
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Zapytałem na grupie allegro, ale nie dostałem konkretnej odpowiedzi.

    Ile w tej chwili wynosi gwarancja (czy też raczej rękojmia, czy jakkolwiek to
    teraz nazwać) na sprzęt używany kupiony od nieprowadzącego DG.

    Wieki temu pamiętam, że nazywało się to rękojmia i
    wynosiło bodajże 3 m-ce.

    A jak jest teraz? (ostatnio na jednej stronie natknąłem się na informację, że
    rękojmia na sprzęt używany wynosi 1 rok -- i to niezależnie czy sprzedaje osoba
    prywatna czy przedsiębiorca).

  • 2. Data: 2006-06-30 23:57:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 30.06.2006 r...@a...net.pl <r...@a...net.pl> napisał/a:
    > A jak jest teraz? (ostatnio na jednej stronie natknąłem się na informację, że
    > rękojmia na sprzęt używany wynosi 1 rok -- i to niezależnie czy sprzedaje osoba
    > prywatna czy przedsiębiorca).

    Jeśli sprzedaje przedsiębiorca osobie prywatnej na cele niezawodowe
    (sprzedaż konsumencka) to nie ma rękojmi, jest niezgodność z umową. Dla
    każdego towaru okres odpowiedzialności wynosi tu 24 miesiące ale dla
    używanego można go ograniczyć do 12 miesięcy. Są i dalsze warunki.

    W pozostałych przypadkach jest rękojmia którą jednak zawsze można
    ograniczyć lub zupełnie wyłączyć.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2006-07-01 00:07:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]

    każdego towaru okres odpowiedzialności wynosi tu 24 miesiące ale dla
    używanego można go ograniczyć do 12 miesięcy. Są i dalsze warunki.

    W pozostałych przypadkach jest roczna rękojmia którą jednak zawsze można

  • 4. Data: 2006-07-02 19:28:32
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sat, 1 Jul 2006 08:07:12 +0800, w <g...@z...router>, Marcin
    Debowski <a...@I...ml1.net> napisał(-a):

    > W pozostałych przypadkach jest roczna rękojmia którą jednak zawsze można
    > ograniczyć lub zupełnie wyłączyć.

    Dzięki.