  • 1. Data: 2010-01-26 19:54:18
    Temat: Kto dziedziczy?
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Pomóżcie Grupowicze rozwikłać mój problem:
    Były 3 osoby rodzeństwa nazwijmy je A, B i C.
    A zmarł w 1990 roku, ale żyje jego żona oraz synowie.
    B zmarł w 2009 roku, jako osoba samotna, bez małżonka i bez potomstwa.
    Testamentu nie było.
    C żyje nadal.
    Czy do dziedziczenia po zmarłym bracie B uprawniony jest tylko brat C, czy
    też może również żona i dzieci brata A?
    Jacek

  • 2. Data: 2010-01-26 20:27:48
    Temat: Re: Kto dziedziczy?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > C żyje nadal.
    > Czy do dziedziczenia po zmarłym bracie B uprawniony jest tylko brat C, czy
    > też może również żona i dzieci brata A?
    > Jacek

    Z jakiej racji zona brata A?
    IMHO - skoro brat zmarl bezdzietnie, to dziedzicza wspolni rodzice braci A,
    B i C. A skoro oni nie zyja, to dziedzicza ich zstepni, czyli dzieci - A i
    C. Skoro C zyje to dostaje swoja czesc. A skoro A nie zyje, to jego czesc
    dostaja jego zstepni - czyli dzieci.
    Moge sie mylic :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-01-27 09:14:09
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "SDD" <s...@t...pl> writes:

> [...]
    > C. Skoro C zyje to dostaje swoja czesc. A skoro A nie zyje, to jego czesc

    Nie nie, rodzice nie dziedzicza przed rodzenstwem, tylko rownoczesnie
    (w odpowiednich proporcjach). Jesli rodzice juz nie zyja, to wszystko
    przypada rodzenstwu.

    A czesc przypadajaca na zmarlego brata faktycznie przechodzi na jego
    dzieci.

    MJ

  • 4. Data: 2010-01-27 16:23:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Nie nie, rodzice nie dziedzicza przed rodzenstwem, tylko rownoczesnie
    > (w odpowiednich proporcjach).

    No nie jest to takie oczywiste.
    Akurat w 2009 roku była nowelizacja kc. Wszystko zależy od tego kiedy B
    zmarł. Jak w I połowie roku to masz racje, a jak w drugiej to nie masz
    racji.

    --
    @2009 Johnson

  • 5. Data: 2010-01-27 18:07:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Johnson <j...@n...pl> writes:

    > Akurat w 2009 roku była nowelizacja kc. Wszystko zależy od tego kiedy

    A bo nie nadążam...

    MJ
    PS. Ciekawy bardzo jest Art. 934^1

  • 6. Data: 2010-01-27 18:17:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > PS. Ciekawy bardzo jest Art. 934^1

    Po prostu sieroty mają lepiej ...
    Ale rzeczywiście to jakiś geniusz wymyślił.

    --
    @2009 Johnson

  • 7. Data: 2010-01-27 22:26:35
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Johnson <j...@n...pl> writes:

    > Po prostu sieroty mają lepiej ...
    > Ale rzeczywiście to jakiś geniusz wymyślił.

    W ramach upraszczania prawa oczywiscie.

    MJ