  • 1. Data: 2002-10-24 15:01:33
    Temat: licencja OEM + nowy komp? czy nowy sprzęt? PILNE!!!
    Od: "FP" <h...@m...poznan.pl>

    Witam!

    Jak to w końcu jest? Można mieć WORD2000 OEM z np: wentylatorem na procka?
    czy tylko z nowym komputerem?
    w jednej firmie sprzedają WORK'97 OEM z myszką.
    z kolei w innej mówią, że tamci źle robią, bo można tylko z nowym kompem.
    linia antypiracka BSA mówi, że też tylko z nowym kompem...ale wiadomo, że
    oni tak będą gadać ;-)

    pozdro,
    FP

  • 2. Data: 2002-10-24 19:29:17
    Temat: Re: licencja OEM + nowy komp? czy nowy sprzęt? PILNE!!!
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > linia antypiracka BSA mówi, że też tylko z nowym kompem...ale wiadomo, że

    Na okładce wersji OEM jest napisane z czym można legalnie zakupić dany program.
    O ile pamiętam wersje OEM produktów MS mogą być sprzedawane z co najmniej jednym
    z kluczowych elementów komputera: MB, CPU, HDD lub (tu nie jestem pewien swojej
    pamięci) RAM.
    Sprzedaż z mychą wygląda podejrzanie (a może z padem? :)) ).

    Pozdrawiam
    JarekT

    PS. Daj jakiś namiar na tę linię antypiracką BSA, z której skorzystałeś, jestem
    ciekaw.
    Dzięki

  • 3. Data: 2002-10-24 23:06:22
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

    > Jak to w końcu jest? Można mieć WORD2000 OEM z np: wentylatorem na procka?
    M$ zakończył już tą promocję

    Stryket

  • 4. Data: 2002-10-25 00:27:19
    Od: "[ fazer is now websafe ]" <n...@a...for.adress.com>

    2 tygodnie temu byłem w naszej filii w Katowicach,
    był jeden komp z W95 niby sprzed abolicji, ale dla świętego
    spokoju kazałem kupić W98OEM - przygotowałem ich na
    wydatek rzędu 700-800 zł.

    Idę do sklepu w Katowicach, nie pamiętam jaki - mogę sprawdzić
    na fakturze - i mówię poproszę w98oem a sprzedawca wtrąca
    się i mówi "ale musi pan kupić komputer bądź jakis podzespół
    komputerowy do niego" zaintrygowany pytam "jakikolwiek?"
    sprzedawca "tak" - więc kupiłem go razem z kartą sieciową
    gdyż tak czy siak była potrzebna do tego kompa również.

    Zapłaciłem bodajże 505zł.

    Do tej pory myślałem z przyzwyczajenia kupowania w hurtowniach,
    że muszę kupić płytę główną bądź twardy dysk, a tu taka miła
    niespodzianka :)

    W każdym razie sprzedawca pouczył mnie, że najlepiej by było,
    gdyby karta sieciowa była zamontowana w tym komputerze na
    którym zainstaluję tę kopię W98OEM.

    Kto pójdzie siedzieć ? ;)))

    --
    pozdrawiam, fazer www.mixer.one.pl
    ___________________

  • 5. Data: 2002-10-25 12:04:27
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 24 Oct 2002 17:01:33 +0200), "FP"
    <h...@m...poznan.pl> był(a) napisał(a):

    >Jak to w końcu jest? Można mieć WORD2000 OEM z np: wentylatorem na procka?
    >czy tylko z nowym komputerem?

    Windows -- z dowolną częścią zestawu, nie będącej peryferiem.
    Innne -- tylko z calym zestawem.

    >w jednej firmie sprzedają WORK'97 OEM z myszką.

    Tak było kiedyś i łosie nie wiedzą o zmienie licenji.

    >z kolei w innej mówią, że tamci źle robią, bo można tylko z nowym kompem.

    I mają rację :-(

    ,,Ten kraj jest nasz i Wasz, nie dajmy bić się w twarz.
    Będziemy walczyć jak lwy i nie przeszkodzi nikt.,,

  • 6. Data: 2002-10-25 12:06:56
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 25 Oct 2002 02:27:19 +0200), "[ fazer is
    now websafe ]" <n...@a...for.adress.com> był(a) napisał(a):

    >2 tygodnie temu byłem w naszej filii w Katowicach,
    >był jeden komp z W95 niby sprzed abolicji,

    abolicja już nie obowiązuje!

> [...]
    >
    >W każdym razie sprzedawca pouczył mnie, że najlepiej by było,
    >gdyby karta sieciowa była zamontowana w tym komputerze na

    Nikt, bo kupiłeś WINDOWSA, a nie Worda. Promocja była taka, że można
    było każdego OEMa kupić z dowolnym elementem, także myszką. Teraz
    Windowsa nie można kupić z peryferiami, ale karta sieciowa akurat się
    nadaje... Natomiast wszystko, co nie jest Systemem Operacyjnym, tylko
    z calym zestawem.

    Więc wszystko jest kul.

  • 7. Data: 2002-10-25 12:33:41
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <f...@4...com>, Tristan Alder wrote:
    > Windows -- z dowolną częścią zestawu, nie będącej peryferiem.

    Kieszeń do dysku twadego? Wentylator? Pasta termoprzewodzaca? Sledz z
    portami USB? Taśma IDE? Rozgałęzienie kabla zasilania 5/12V? ... Jest
    gdzieś to zdefiniowane?

    A w ogóle to ustalenie MS są międzynarodowe czy tylko dla Polski?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2002-10-27 18:36:44
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 25 Oct 2002 20:33:41 +0800), Marcin
    Debowski <a...@n...net> był(a) napisał(a):

    >Kieszeń do dysku twadego? Wentylator? Pasta termoprzewodzaca? Sledz z
    >portami USB? Taśma IDE? Rozgałęzienie kabla zasilania 5/12V? ...

    Niestety wg panienek na InfoLinii nie.

    >Jest
    >gdzieś to zdefiniowane?

    Chyba niestety nie...
    Czytaj tutaj:
    http://www.microsoft.com/poland/oem/

    http://www.microsoft.com/poland/oem/legalne/umowa.ht

    4. ROZPOWSZECHNIANIE OPROGRAMOWANIA
    4.1. Jeśli dołączona Jednostka Oprogramowania zawiera komputerowy
    system operacyjny firmy Microsoft, firma MS niniejszym udziela
    Licencjobiorcy niewyłącznego prawa do rozpowszechniania każdej
    Jednostki Oprogramowania, pod warunkiem że jest ona rozpowszechniana
    albo razem z całkowicie zmontowanym systemem komputerowym, albo ze
    składnikiem sprzętu komputerowego, nie będącym urządzeniem
    peryferyjnym. Całkowicie zmontowany system komputerowy powinien
    składać się przynajmniej z procesora, płyty głównej, dysku twardego ,
    zasilacza i obudowy.
    4.2. Jeśli dołączona Jednostka Oprogramowania zawiera program
    aplikacyjny lub serwerowy firmy Microsoft, firma MS niniejszym udziela
    Licencjobiorcy niewyłącznego prawa do rozpowszechniania każdej
    Jednostki Oprogramowania, pod warunkiem że jest ona rozpowszechniana
    wśród użytkowników tylko razem z całkowicie zmontowanym systemem
    komputerowym.

    >A w ogóle to ustalenie MS są międzynarodowe czy tylko dla Polski?

    Nie wiem, posługiwałem się zawsze polskimi materialami.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 9. Data: 2002-10-28 17:05:31
    Od: "neelix" <n...@w...pl>

    A ja mam takie pytanie. Oddałem kompa prawie rok temu do modernizacji z
    książką na której był serial number( to chyba jest ta licencja). Po pół roku
    przeglądam rzeczy od kompa, bo chciałem przeinstalować W98se, a książeczki
    brak. U nich też nie ma. Mam fakturę na zakup kompa tzn. "komputer+monitor z
    oprogramowaniem". Czy można w jakiś sposób uzyskać jakiś duplikat licencji
    na podstawie faktury(oczywiście za darmo) ?

    neelix