    From: "wofabi" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Książeczki mieszkaniowe a komornik
    Date: Sat, 26 Oct 2002 15:33:02 +0200

    > Tak, z tymże do wysokości trzymiesięcznego przeciętnego miesięcznego
    > wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw (art. 56 prawa bankowego).
    >
    > Jednakże komornik nie zajmie książeczki mieszkaniowej w pierwszej
    kolejności
    > ze względu na niewspółmierną uciążliwość dla dłużnika (utrata premii
    > gwarancyjnej). Jeżeli jednak inny majątek dłużnika okaże się
    > niewystarczający wtedy obowiązkiem komornika jest zajęcie książeczki
    > mieszkaniowej (z uwzględnieniem art. 56 p.b.).

    Wielkie dzieki. Podobnych informacji się doszukałem. Niestety nie rozwiązują
    problemu. Jedyną rzecz jaką może zająć w tym przypadku komornik to
    książeczka mieszkaniowa (kwota oszczednosci przekracza kwote wolną od
    zajecia). Też uważan zajmowanie książeczki za wyjątkową uciążliwość. I
    właśnie liczyłem na przepisy podobne do tych ktore dotyczą wkładów na
    ubezpieczenie. Jednak nigdzie nie ma takich informacji, co jest dziwne ze
    względu chociażby na liczbę książeczek mieszkaniowych.
    Co zrobić?!!! Jak dotychczas komornik nie zajął książeczki.

    Sade -> wofabi