    From: a...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Krzywdzace odszkodowanie (dlugie)
    Date: 6 Jan 2003 15:20:14 +0100

    > Witam wszystkich grupowiczow
    > Mialem kolizje  samochodu a z winy innego kierowcy .Zlozylem wniosek o
    > likwidacje szkody z tytulu OC komunikacyjnego w Agropolisie  Szkoda byla
    > calkowita gdyz naprawa i czesci przekraczala wartosc pojazdu  Przy wycenie
    > szkody zwrocilem uwage, ze samochod posiada instalacje gazowa i chce
    > podwyzszenia wartosci pojazdu o wartosc instalacji  Inspektor poinformowal
    > mnie ze wszystko bedzie w porzadku  Po wycenie szkody i wartosci pojazdu
    > (nie chcialem sie zgodzic z ich decyzja) gdyz inst. zostala oszacowana na 22
> [...]

    Podsumowując całą opisaną sprawę - to jest to sytuacja typowa - nie ma chyba co
    liczyć na to, że jest jakikolwiek zakład ubezpieczeń, który nie wykorzystuje
    tego typu mechanizmów :( tj. nie nakłania klienta do rozliczenia szkody jako
    całkowitej a następnie nie zaniża wartości samochodu przed wypadkiem a
    jednicześnie zawyżając wartość pozosytałości czyli wraka...

    Co do Twoich pytan, to:
    ad 1/ Zależy od tego, skąd jesteś?
    ad 2/ Jeśli REALNIE Twój samochód był wart na zdień wypadku więcej niż
    oszczował zakład ubezpieczeń (a tak jest w 95 % przypadków) - to jest się o co
    bić - zwłaszcza, że oprócz kwoty różnicy (dalszego odszkodowania) dochodzi Ci
    prawo żądania ustawowych odsetek za zwłokę - od daty kiedy zakończone powinno
    być postępowanie likwidacyjne do dnia zapłaty.

    Co do kosztów złomowania i holowania - to prawdopodobnie ich odwołanie do art 6
    KC dotyczyło niezłożenia przez Ciebie stosownych rachunków czy faktur (albo
    chociaż pisemnych potwierdzeń wystawionych przez pomoc drogową czy złomowisko)

    W razie wątpliwości - pytaj dalej :)

    Karina