  • 11. Data: 2008-11-19 21:47:34
    Temat: Re: Krótkie pytanie o prawo autorskie
    Od: "ChOpLaCz" <c...@g...pl>

    > IMHO Jeśli nie, to uzyskasz program w sposób nieurpawniony i popełnisz
    > czyn karalny. Z uwagi na opłacenie za program możesz conajwyżej liczyć na
    > niską szkodliwość czynu.

    Też tak mi się wydaje.
    Zresztą nie wiem dlaczego, utarło się takie dziwne przekonanie userów, że
    jeżeli zapłaciłem za program / grę itd. to "wykupiłem sobie" dożywotnie
    prawo do korzystania z niej zawsze i wszędzie. To IMO błąd. Kupujesz tę i
    tylko tę, jedną niepowtarzalną kopię programu i jeżeli licencja nie ma
    jakichś specjalnych zezwoleń, to IMO możesz korzystać tylko z niej i żadnej
    innej.

    Przykład.
    Kupujesz dzieciakowi gra na gwiazdkę. Dzieciak, jak to dzieciak. Nadepnął,
    czy usiadł (nieistotne) na pudło z krążkiem. Gra poszła się bzykać. Co
    dalej? ZAPŁACIŁEŚ za nią przecież. Masz seriala, paragon. Wolno Ci więc
    teraz do emerytury tę grę zaciągać z warezów, bo "nabyłeś do niej prawa".
    Wydaje mi się, że absolutnie nie możesz.