  • 1. Data: 2008-11-18 21:49:42
    Temat: Hmm, samotna osoba, testament u notariusza, jak to jest po śmierci?
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    Witam, mam następujące pytanie. Przypuśćmy że pewna samotna osoba pisze
    testament w którym zapisuje komuś (osobie która się tego nie spodziewa) swój
    majątek, deponuje go u notariusza, po czym umiera. Pytanie brzmi, skąd notariusz
    wie, że dana osoba zmarła?

    Maciej C

  • 2. Data: 2008-11-19 15:21:24
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Pewnie notariusz nie wie, zreszta po jakims czasie przekazuje ten testament do sądu,
    ale sąd nie wie tym bardziej - no chyba, że
    chodzi o jakieś małomiasteczkowe środowisko.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-11-19 18:07:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maciek C wrote:
> [...]
    > spodziewa) swój majątek, deponuje go u notariusza, po czym umiera.
    > Pytanie brzmi, skąd notariusz wie, że dana osoba zmarła?

    Nie wie i sie nie dowie.
    To w interesie zmarłej osoby jest poinformowanie zainteresowanych, że
    testament istnieje i gdzie go można znaleźć.

  • 4. Data: 2008-11-19 20:01:31
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Maciek C" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > swój majątek, deponuje go u notariusza, po czym umiera. Pytanie brzmi,
    > skąd notariusz wie, że dana osoba zmarła?

    Jesli osoba samotna powiadomi kilka osob o obdarowaniu ich jej majatkiem w
    testamencie, bedzie mogla liczyc na przyjemniejsza koncowke zycia w gronie
    " zaufanych przyjaciol".
    W kazdym razie zabawa jest gwarantowana...