  • 1. Data: 2008-11-18 19:57:27
    Temat: Czy po śmierci rodzica, środki na jego koncie przepadają?
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Czy w przypadku, gdy na koncie coś jest, a zgłosiliśmy zgoń osoby, to
    automatycznie tracimy dostęp do zgromadzonych środków?

    --
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2008-11-18 19:58:27
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    Hm, nic nie przepada, postępowanie spadkowe trzeba przeprowadzić...

    Maciej C

  • 3. Data: 2008-11-18 19:58:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gfv0te$3en$1@node1.news.atman.pl Karol Y
    <k...@o...pl> pisze:

    > Czy w przypadku, gdy na koncie coś jest, a zgłosiliśmy zgoń osoby, to
    > automatycznie tracimy dostęp do zgromadzonych środków?
    Oczywiście nie. Środki te wchodzą w skład masy spadkowej.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2008-11-18 20:06:16
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy w przypadku, gdy na koncie coś jest, a zgłosiliśmy zgoń osoby, to
    > automatycznie tracimy dostęp do zgromadzonych środków?
    >
    > --
    > Mateusz Bogusz

    A co ?
    Babcia umarla 18.11.2008 o godz 18.56 ?

  • 5. Data: 2008-11-18 20:21:38
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:gfv0te$3en$1@node1.news.atman.pl Karol Y

    > Oczywiście nie. Środki te wchodzą w skład masy spadkowej.

    Jotte - ty bedziesz wiedzial - jak to jest z kwota wolna - tzn jest
    pewna kwota ktora bank powinien udostepnic z konta (np na koszty
    pogrzebu itd) - gdzie to jest okreslone i w jakiej wysokosci? Czy cos
    pomylilem i takich przepisow nie ma?

    Na pewno wykorzystujac np karte zmarlej osoby i znajac jej PIN mozna
    miec problemy - szczegolnie jesli ktos sie uprze (np klotnie w rodzinie)
    . A przy koncie wspolnym? Polowe mozna pobrac a reszta jest blokowana?
    Czy jakos inaczej?

  • 6. Data: 2008-11-18 20:24:35
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Hm, nic nie przepada, postępowanie spadkowe trzeba przeprowadzić...

    Tak też mi się zdawało, ale ktoś mi wmawiał inaczej, to chciałem się
    upewnić. Dziękuje.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2008-11-18 21:14:29
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gfv86f$cil$1@inews.gazeta.pl Maverick
    <k...@N...pl> pisze:

> [...]
    > gdzie to jest okreslone i w jakiej wysokosci? Czy cos pomylilem i takich
    Przeceniasz mnie - nic o takim przepisie nie wiem.
    Może przysługiwać zasiłek pogrzebowy z ZUSu (coś między 4 a 5k).

    > Na pewno wykorzystujac np karte zmarlej osoby i znajac jej PIN mozna miec
    > problemy - szczegolnie jesli ktos sie uprze (np klotnie w rodzinie)
    Można mieć problemy. Trzeba takie działanie dobrze przemyśleć, bo co do
    zasady jest ono nielegalne i to z kilku względów.

    > . A przy koncie wspolnym? Polowe mozna pobrac a reszta jest blokowana? Czy
    > jakos inaczej?
    Konto wspólne to przecież chyba tylko upoważnienie. Zawartość i tak wchodzi
    do masy spadkowej.
    Sorry, ale ja się na tym nie znam, sam w takiej sprawie korzystałem z pomocy
    prawnika, ale już nic właściwie nie pamiętam, bo miałem co innego w głowie
    wtedy.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-11-18 21:54:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Nov 2008, Maverick wrote:

    > Jotte - ty bedziesz wiedzial - jak to jest z kwota wolna - tzn jest pewna
    > kwota ktora bank powinien udostepnic z konta (np na koszty pogrzebu itd) -
    > gdzie to jest okreslone i w jakiej wysokosci?

    Jam ci nie Jotte, ale masz (weź "ujednoliconą"):
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19971400939

    Art.55

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-11-18 22:10:04
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Bank wypłaci z rachunku zmarłego w pierwszej kolejności uzasadnione koszty pogrzebu
    (w tym np. nekrologi, dla księdza, kwiaty, nawet
    stypę w restauracji) pod warunkiem przedstawienia faktur.
    JaC

  • 10. Data: 2008-11-18 22:15:50
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "e-zop" <