  • 21. Data: 2004-01-15 22:34:24
    Temat: Re: Kratka
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl> napisał w wiadomości
    news:bu6o50$c0d$1@korweta.task.gda.pl...
    > Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał w wiadomości

    > osobowo-ciezarowy to tak ... ale jak jest ciezarowy wpisane to juz
    nie jest
    > to szykana tylko zgodne z prawem ...

    Tak konkretnie, to nie jest tak jak myślisz.
    Nie masz obowiązku jechania z ciężarówkami,
    tylko TEORETYCZNIE nie masz możliwości przekraczania
    granicy na przejściu, na którym nie ma ruchu towarowego.
    Prawie każde przejście towarowe ma oprócz terminalu
    możliwość przejazdu dla ruchu osobowego, więc nie
    strasz nikogo staniem z TIRami.
    Jeśli ktoś dał się wrobić w przejazd przez terminal, to
    był poprostu źle lub "złośliwie" poinformowany.
    Ale to już sam sobie winien. :-)
    Piszę toretycznie, bo takie praktyki wprowadził zarządzeniem
    własnym szef służby granicznej, czy ktoś tam taki
    o podobnej funkcji. Wg mnie nie miał on mocy prawnej zmieniać
    umów międzynarowdowych na podstawie których funkcjonują
    przejścia graniczne. W umowach tych
    stoi jak byk, zapis o charakterze przejścia tzn:
    towarowe, osobowe, turystyczne. I gdyby tylko zajrzeć
    do tych umów zauważyć można, że określenia te nie odnoszą
    się do rodzaju pojazdów, tylko do rodzaju tzw ruchu na przejściu:
    ruch towarowy - przewóz towarów, ruch osobowy - przejazd ludzi
    Zarówno ruch towarowy jak i osobowy można realizować
    pojazdem osobowym lub ciężarowym.
    I nikt nie ma prawa zabronić mi przejazdu samochodem
    ciężarowym przez przejście przeznaczone do ruchu osobowego.
    Niektóre przejścia usiłują to rozwiązać stawiając przed przejściem
    wiadomy znak (czarny furgonik na białym tle z czerwoną obwódką)
    zapominając, że znak ten nie dotyczy pojazdów do 3,5t dmc.

    jesli gosc kupil auto odpisal sobie VAT
    > to ponosic tego konsekwencje powinien

    Ja akurat jeżdżę prywatnie takim autem,
    więc VATu od zakupu nie odliczałem.
    Jedyną konsekwencją jest strata czasu.
    Żądanie podstawy prawnej zawsze
    powoduje ogłupienie funkcjonariusza,
    więc trochę to potrwa zanim przejedziesz :-)

  • 22. Data: 2004-01-15 22:44:11
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

> [...]
    > Prawie każde przejście towarowe ma oprócz terminalu
    > możliwość przejazdu dla ruchu osobowego, więc nie

    Nie strasze tylko mowie jak bylo i wiem ze nie tylko jeden raz i nie tylko z
    jedna osoba ...
    Kupienie auta VAN i odpisanie sobie VATu jest pewna umowa ... Zrobiles tak
    wiec jesli chcesz przejechac przez OSOBOWE przejscie graniczne to
    niekoniecznie musisz zostac przepuszczony i tyle ...
    W Cieszynie np jest zupelnie osobny terminal osobowy i towarowy wiec nie
    jest dziwne ze jesli celnik chce to sie trzyma litery prawa i nie pusci auta
    ciezarowego przez przejscie osobowe ... Nic w tym zlego nie widze ...

    > Jeśli ktoś dał się wrobić w przejazd przez terminal, to
    > był poprostu źle lub "złośliwie" poinformowany.
    > Ale to już sam sobie winien. :-)

    No coz ... nie jestem prawnikiem ale wg mnie to auta ciezarowe moga
    przekraczac granice tylko w okreslonych miejscach ... ale mylic sie moge :D
    Jesli jednak te miejsca sa okreslone to auta ciezarowe maja obowiazek
    przekraczac granice tylko w tych miejscach ...
    To tak jakbys sobie zaczal przekraczac granice piechota przez rzeke np bo
    przeciez niema wg Ciebie prawa nakazujacego zebym nie mogl przejsc bo
    teoretycznie nie moge tego zrobic ...

> [...]
    > o podobnej funkcji. Wg mnie nie miał on mocy prawnej zmieniać
    > umów międzynarowdowych na podstawie których funkcjonują

    czyli mowisz ze te umowy nie reguluja gdzie moga przekraczac granice
    okreslone pojazy ... no w takim razie oki to mogly byc osoby mi znane
    wprowadzone w blad ...

> [...]
    > się do rodzaju pojazdów, tylko do rodzaju tzw ruchu na przejściu:
    > ruch towarowy - przewóz towarów, ruch osobowy - przejazd ludzi

    Pewny jestes ze niema tam dopisanego ze za ruch towarowy uwaza sie ruch w
    ktorym uzywa sie do przewozu towarow samochodow ciezarowych o odpowiednich
    atestach i homologacjach ? Ale jeszcze raz powtorze :) az tak sie nieznam na
    tym wiec mylic sie moge ...

    > Zarówno ruch towarowy jak i osobowy można realizować
    > pojazdem osobowym lub ciężarowym.

    > I nikt nie ma prawa zabronić mi przejazdu samochodem
    > ciężarowym przez przejście przeznaczone do ruchu osobowego.

    oka no problem ale za naprawe wiaty przejscia granicznego osobowego to
    napewno Ci policza jak staranujesz ja TIRem :D...

> [...]
    > Żądanie podstawy prawnej zawsze
    > powoduje ogłupienie funkcjonariusza,
    > więc trochę to potrwa zanim przejedziesz :-)

    Wiesz wg mnie starczy tylko to ze powie ze ma takie wytyczne odgorne i wg
    mnie to moze Cie cofnac znad granicy :)

  • 23. Data: 2004-01-16 07:27:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    pusci auta
    > ciezarowego przez przejscie osobowe ... Nic w tym zlego nie widze

    Byłbym wdzięczny gdybyś przytoczył
    podstawę prawną do skierowania samochodu
    ciężarowego o dmc 3,5 t na pas odpraw towarowych.
    A komunikat, o którym pisałem brzmi tak:
    http://www.sg.gov.pl/poradnik/index.asp

> [...]
    > Jesli jednak te miejsca sa okreslone to auta ciezarowe maja
    obowiazek
    > przekraczac granice tylko w tych miejscach ...

    No właśnie. Uważam, że ograniczenie wprowadzone tym komunikatem
    bezpodstawnie ogranicza możliwości przekraczania na pewnych
    przejściach,
    ale na pewno nie zmusza do stania na pasie odpraw towarowych.

> [...]
    np bo
    > przeciez niema wg Ciebie prawa nakazujacego zebym nie mogl przejsc

    Umowy wyznaczają miejsca i rodzaj realizowanego ruchu.
    Jak przejście jest tylko dla ruchu pieszego albo kolejowego,
    to wiadomo, że samochodem jakimkolwiek nie przejedziesz.
    Z przejść dla ruchu samochodowego mogę wybrać dowolne,
    na którym ten ruch jest dopuszczony.
    I jesli na przejściu nie ma ruchu towarowego,
    to jeśli nie przewożę towarów, tylko osoby
    (realizuję ruch osobowy samochodem ciężarowym),
    to mogę przejechać.
    Dodam jeszcze: o ile znaki drogowe nie zabraniają.
    To tak na wszelki wypadek, gdyby ktoś chciał, się upierać,
    że przejedzie TIRem bez towaru przez pas dla osobowych.
    Być może znajdzie się jakiś prawnik, który
    odpowie na pytanie, czy komunikat komendanta SG
    jest wart coś więcej, niż np mój komunikat :-)

> [...]
    ruch w
    > ktorym uzywa sie do przewozu towarow samochodow ciezarowych o

    Tego akurat jestem pewny.
    Nieraz przewoziłem towar celny samochodem
    osobowym. Są nawet specjalne przepisy porządkowe
    dotyczące ruchu towarowego samochodami
    osobowymi na przejściu (między innymi
    prawo do wjazdu bez kolejki!!! - ale dotyczy
    naprawdę osobowych)

    > Wiesz wg mnie starczy tylko to ze powie ze ma takie wytyczne odgorne
    i wg
    > mnie to moze Cie cofnac znad granicy :)

    Tak łatwo się zbyć nie dam.
    On nie może mieć wytycznych niezgodnych z prawem.
    Ty wiesz co grozi za blokowanie przejścia? :-))