  • 11. Data: 2021-01-08 01:07:52
    Temat: Re: "Kradzież z włamaniem"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.01.2021 o 22:57, Monika Głowacka pisze:

    > Czy różni się w sensie prawnym znalezienie monety 5 zł od znalezienia
    > karty płatniczej z saldem na koncie 5 zł ?

    Tak. Tak samo, jak kradzież jabłka ze sklepu, to wykroczenie, zaś
    przeklejenie kodu paskowego w celu obniżenia należności (mniejsze
    straty) jest przestępstwem.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2021-01-08 08:36:47
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 07-01-2021 o 22:41, Krzysztof kw1618 pisze:

    > Znalazłem zapowiedzi nowelizacji kk
    > art. 279a. Zgodnie z nim, kto dokonuje transakcji płatniczej przy użyciu
    > pieniądza elektronicznego, bez zgody osoby uprawnionej do dysponowania
    > tym pieniądzem, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
    > Gdy kradzieży dokona osoba najbliższa, ściganie nastąpi na wniosek
    > poszkodowanego.
    >
    > ale jeszcze nie widzę tej nowelizacji, czyżby zapomnieli ?

    Ale jeśli nie jest to karta podarunkowa i podobna, tylko imienna, to
    1) jest ona własnością banku
    2) posługiwać się może nią tylko osoba, do której karta jest przypisana.

    więc tu każdy posługujący się nią nie będący osobą do której karta jest
    przypisana, używa jej bezprawnie.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 13. Data: 2021-01-08 11:35:20
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 7 Jan 2021 22:57:12 +0100, Monika Głowacka napisał(a):

    > Czy różni się w sensie prawnym znalezienie monety 5 zł od znalezienia
    > karty płatniczej z saldem na koncie 5 zł ?

    Na monecie 5 zł nie ma chyba nazwiska, numeru i adnotacji, że znalazca jest
    proszony o zwrot do dowolnego banku.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 14. Data: 2021-01-08 12:32:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Jan 2021 11:35:20 +0100, Olin napisał(a):

    > Na monecie 5 zł nie ma chyba nazwiska, numeru i adnotacji, że znalazca jest
    > proszony o zwrot do dowolnego banku.

    Bez znaczenia - rzecz znaleziona nalezy dostaczyc wlasciwemu organowi,
    a kto tego nie zrobi - podlega karze za przywlaszczenie.

    Tylko ... na karcie nie wiadomo jaka kwota jest.

    a jak ktos sejf rozpruje i go zlapia w trakcie, to kara zalezna od
    tego ile w sejfie jest ?

    Na kradziez mamy limit kwotowy uprawniajacy do "wykroczenia", ale nie
    obowiazuje przy kradziezy z wlamaniem.

    J.

  • 15. Data: 2021-01-08 12:54:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 8 Jan 2021 12:32:13 +0100, J.F. napisał(a):

    > Bez znaczenia - rzecz znaleziona nalezy dostaczyc wlasciwemu organowi,
    > a kto tego nie zrobi - podlega karze za przywlaszczenie.

    Czyli komu trzeba przynieść te 5 zł?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 16. Data: 2021-01-08 21:47:41
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2021.01.08 o 12:54, Olin pisze:

    > Czyli komu trzeba przynieść te 5 zł?

    Emitentowi ?

  • 17. Data: 2021-01-09 00:32:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A zabranie "srodkow" z konta bankowego, to od razu oszustwo?

    Użycie nieswojej karty chyba może. Kasjer przeprowadza tranzakcję tą
    kartą w przekonaniu, że jesteś jej właśicielem (pewnie posiadaczem, bo
    właścicielem to chyba bank) i dysponentem środków na koncie powiązanym
    kartą. Tylko ciekawie jest ze szkodą, bo jeśli na tym traci sklep to
    jest oszustwo, a jeśli dysponent środków to chyba nie oszustwo?

    A ja nadal po przeczytaniu dyskusji nie rozumiem tego tytułowego
    włamania.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2021-01-09 00:43:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Hm, ostatnia interpretacja byla chyba taka, ze
    > wlamanie = "pokonywanie zabezpieczen"
    >
    > wiec wsadzenie karty do bankomatu liczac, ze moze pin jest 1111 ...
    >=usilowanie kradziezy z wlamaniem.

    Z ciekawości, kieszonkostwo to też kradzież włamaniem? Z takiej
    zamkniętej torebki lub kieszonki, chyba musi. A wyjęcie 10zł spod kratki
    ściekowej chyba nie? Bo to jeszcze można rozważać zabezpieczenia w celu
    lub przypadkowe.

    > przytkniecie do terminala z mala kwota ... no, ma cos w sobie z "jak
    > sie uda to dobrze, jak sie nie uda to nie kupie", ale zeby to bylo
    > pokonywanie zabezpieczen ?

    No właśnie

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2021-01-09 00:46:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-07, Krzysztof kw1618 <k...@g...pl> wrote:

> [...]
    > tym pieniądzem, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
    > Gdy kradzieży dokona osoba najbliższa, ściganie nastąpi na wniosek

    Hmm, a sprzedawca obciążając kartę nie dokonuje tranzakcji?

    --
    Marcin