  • 31. Data: 2007-02-04 13:54:08
    Temat: Re: Kradzież pieniędzy z karty kredytowej. [KK]
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    camasa wrote:

    > Ojej, nie jest tak że nie brałem tego pod uwagę. Syn ma 8 lat. Aby wyjść
    > ze szkoły bez opiekuna do domu potrzebuje pisemnej zgody rodziców.

    Co to się porobiło... Ja od drugiej klasy podstawówki chodziłem do i
    wracałem ze szkoły sam... (od pierwszej się nie dało, bo "właściwa" na
    osiedlu jeszcze nie była skończona i dowozili do jakiejś filii parę
    przecznic dalej - klasycznym Jelczem "ogórkiem" notabene).

  • 32. Data: 2007-02-04 18:00:32
    Od: Konrad <q...@o...DELETE.pl>

    On Sat, 03 Feb 2007 11:00:07 +0100, camasa wrote:

    > 1. Nie dokonywałem tych wypłat ani ja ani nikogo nie upoważniałem by to
    > zrobił.

    Jakieś 1.5 roku temu "ktoś" narobił zakupów używając danych mojej karty
    gdzieś na drugim końcu Europy za ok. 5000-6000 zł. Nie wiem, jak i gdzie
    zdobyli dane. Moje zgłoszenie reklamacji poszło tylko do banku (przez
    telefon), po kilku dniach przysłali do podpisu dokumenty reklamacyjne,
    gdzie generalnie oświadczyłem "ja tego nie kupiłem" i to było tyle.
    Transakcje zostały wyksięgowane z karty natychmiast po złożeniu
    telefonicznej reklamacji.

    Konrad

  • 33. Data: 2007-02-04 20:59:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Konrad wrote:

> [...]
    > gdzie generalnie oświadczyłem "ja tego nie kupiłem" i to było tyle.
    > Transakcje zostały wyksięgowane z karty natychmiast po złożeniu

    No tak, ale to bez PINu...

  • 34. Data: 2007-02-04 23:38:43
    Od: "Grzes" <G...@w...pl>

> [...]
    > wypłaty gotówki, bo np. zamokły kable i bankomat nie może się połączyć).
    > W tych kartach numer PIN-u jest dowolny i nie zależy od danych na pasku;
    > - w kartach wypukłych (rozliczanych ofline) bankomat nie musi
    > komunikować się z centrum obsługi (najwyżej lokalnie przechowuje numery
    > zastrzeżonych kart) a PIN weryfikuje na podstawie algorytmu haszującego
    > wybrane dane na pasku. Tutaj numer PIN jest określony.
    >
    > Tak więc w karcie płaskiej złodziej musi zdobyć osobno PIN (kartka,
    > kamera, klawiatura etc.), a w wypukłej go spokojnie odtworzy (algorytmy

    Naprawde tak jest?dlamnie to sensacyjna widomsoc .Myslalem ze zawsze PIN
    jest tylko gdzies tam w banku.
    Wiec teraz wiem jak to bylo mozliwe ze zlodzieje ukradli mojej mamie karte
    kredytowa i wciagu kilkunastu minut wyplacili 2 000 zl nie znajc PIN.
    Nikt mi tego nie potrafil wylumaczyc na grupie.
    Czyli jak mi ktos ukradnie karte wypukla to dla zlodzieji zanajacych sie
    jest pestka opruznic konto tak?

  • 35. Data: 2007-02-05 00:44:29
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Grzes" <G...@w...pl> wrote in message
    > Czyli jak mi ktos ukradnie karte wypukla to dla zlodzieji zanajacych sie
    > jest pestka opruznic konto tak?

    Już to napisałem.
    Mam kartę kredytową, do której w ogóle nie mam pinu i mam karte kredytową do
    której pin moge sobie zmienić dowolnie sam.
    Więc nie jest to prawda.

  • 36. Data: 2007-02-05 09:28:33
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > Ale moze jest na tyle duze, zeby komuś tą kartę pożyczyc na pewien
    > czas. Koledze, koleżance ... lepiej dokładnie sprawdź ten trop. Tak
    > samo sprawę przebywania innych dorosłych bez twojej obecności w domu
    > (opiekunka, jacys robotnicy/serwisanci). Moze ktos tą kartę wziął
    > jednego dnia i następnego podrzucił z powrotem. Spróboj skojarzyć
    > daty.

    Myślę, że spekulacje są za daleko posunięte. IMO o niebo łatwiej jest
    skopiować kartę podrabiając lub przerabiając bankomat (np. dorzucając własny
    skaner przyklejony przed szczeliną właściwego urządzenia oraz naklejając na
    klawiaturę bankomatu własną - było o tym w telewizji niegdyś) niż kombinować
    z koleżanką dziecka. Ponadto myślę, że piszący wątek nie jest na tyle
    bezmyślny, by zostawiać tak ważną rzecz jak kartę kredytową tam, gdzie
    dziecko będzie miało do niej swobodny dostęp.

    Ponadto trzeba brać pod uwagę, że jeśli pytającemu skradziono kartę przez
    skopiowanie, to jest po prostu człowiekiem, który wyciągnął pieniądze z
    niewłaściwego bankomatu w niewłaściwym czasie. Jeśli dopuścimy wersję o
    dziecku pożyczającemu kartę, to w grę wchodzi raczej ktoś, kto chciał
    "obrobić" konkretną osobę.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 37. Data: 2007-02-09 10:36:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Feb 2007, akala wrote:

    > "MasterCard" - aktywowałem ją ,ale wzbudza ona u mnie sporo nieufności /na
    > razie wszystkie rachunki się zgadzają/, których powodem jest to ,że
    > dokonując zakupów muszę podpisywać rachunki , nikt praktycznie nie
    > porównuje podpisu.

    Jeśli *to* mialoby być problemem, to większy problem ma sprzedawca.
    Transakcję można reklamować, twierdząc że się nie kupowało - co
    powinno zaskutkować postępowaniem o sfałszowanie podpisu jak się nie
    mylę.

    pzdr, Gotfryd