  • 1. Data: 2007-02-02 20:37:01
    Temat: Odszkodowani za nieuzasadnione wypowiedzenie a podatek dochodowy
    Od: "CiepliX" <c...@g...pl>

    Witam!

    Wygrana sprawa w sądzie pracy o odszkodowanie za nieuzasadnione
    wypowiedzenie. Zakład przelewa na konto kwotę zasądzoną + odestki, ale od
    kwoty zasądzonej odejmuje 19% tytułem podatku dochodowego. Jak to się ma do
    Art 21.prawa podatkowego:

    Art. 21.
    1. Wolne od podatku dochodowego są:
    (1,2) nie dotyczy
    3) otrzymane odszkodowania, jeżeli ich wysokość lub zasady ustalania
    wynikają
    wprost z przepisów odrębnych ustaw lub przepisów wykonawczych wydanych na
    podstawie tych ustaw, z wyjątkiem:
    a) określonych w prawie pracy odpraw i odszkodowań z tytułu skrócenia
    okresu wypowiedzenia umowy o pracę,
    b) odpraw pieniężnych wypłacanych na podstawie przepisów o szczególnych
    zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn
    niedotyczących pracowników,
    c) odpraw i odszkodowań z tytułu skrócenia okresu wypowiedzenia
    funkcjonariuszom pozostającym w stosunku służbowym,
    d) odszkodowań przyznanych na podstawie przepisów o zakazie konkurencji,
    e) odszkodowań za szkody dotyczące składników majątku związanych
    z prowadzoną działalnością gospodarczą,
    f) odszkodowań za szkody dotyczące składników majątku związanych
    z prowadzeniem działów specjalnych produkcji rolnej, z których dochody są
    opodatkowane na zasadach, o których mowa w art. 27 ust. 1,
    g) odszkodowań wynikających z zawartych umów lub ugód,

    Czytałem to 5x i doszedłem do wniosku że odszkodowanie jest zwolnione z
    podatku. Dobrze myślę? Jeśli tak to jakie kroki podjąć wobec zakładu pracy?

    Marcin

  • 2. Data: 2007-02-02 21:50:35
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "CiepliX" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > wynikają
    > wprost z przepisów odrębnych ustaw lub przepisów wykonawczych wydanych na

    W jaki sposob wysokosc odszkodowania wynika _wprost_ z jakichkolwiek
    przepisow?

    sz.

  • 3. Data: 2007-02-02 21:52:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szomiz napisał(a):

    > W jaki sposob wysokosc odszkodowania wynika _wprost_ z jakichkolwiek
    > przepisow?

    Tak że w przepisach jest napisane w jakiej wysokości przysługuje
    odszkodowanie.

    --
    @2007 Johnson

  • 4. Data: 2007-02-02 22:28:19
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Tak że w przepisach jest napisane w jakiej wysokości przysługuje
    > odszkodowanie.

    W ktorych?

  • 5. Data: 2007-02-02 22:53:59
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *szomiz* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > W ktorych?

    kp

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    blog "Lege Artis" ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 6. Data: 2007-02-02 23:37:37
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    s.com...
    > Osoba przedstawiająca się jako *szomiz* stuknęła w klawisze i oto co
    > powstało:

    > kp

    A konkretniej? Najlepiej w polazeniu z linijka ktora sie nie zalapala na
    cytat:

  • 7. Data: 2007-02-03 10:13:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szomiz napisał(a):

> [...]

    Art. 55 §1[1] kp, art. 58 kp i tak dalej.

    --
    @2007 Johnson

  • 8. Data: 2007-02-05 17:29:34
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > 21 zwalnia take odszkodowanie z podatku. Mam rację? Bo dzwoniąc po
    > urzędach skarbowych dostaje różne interpretacje tego samego przypadku.

    No i wlasnie na to czekalem. W tym dziwnym kraju obowiazuja interpretacje
    uznawane w lokalnym US.

    MOzna dochodzic ogolnehj? Mozna. TYlko czy warto?

    sz.