    From: "Grzes" <G...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kradzież pieniędzy z karty kredytowej. [KK]
    Date: Mon, 5 Feb 2007 00:38:43 +0100

    > A PIN...
    > PIN jest w miarę efektywny w kartach płaskich, ale nie wypukłych.
    > Mianowicie:
    > - w kartach płaskich (rozliczanych online) bankomat komunikuje się z
    > systemem informatycznym banku (poprzez centrum autoryzacji) i wysyła mu
    > zaszyfrowany numer karty oraz PIN do weryfikacji (stąd czasem niemożność
    > wypłaty gotówki, bo np. zamokły kable i bankomat nie może się połączyć).
    > W tych kartach numer PIN-u jest dowolny i nie zależy od danych na pasku;
    > - w kartach wypukłych (rozliczanych ofline) bankomat nie musi
> [...]

    Naprawde tak jest?dlamnie to sensacyjna widomsoc .Myslalem ze zawsze PIN
    jest tylko gdzies tam w banku.
    Wiec teraz wiem jak to bylo mozliwe ze zlodzieje ukradli mojej mamie karte
    kredytowa i wciagu kilkunastu minut wyplacili 2 000 zl nie znajc PIN.
    Nikt mi tego nie potrafil wylumaczyc na grupie.
    Czyli jak mi ktos ukradnie karte wypukla to dla zlodzieji zanajacych sie
    jest pestka opruznic konto tak?