eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKradzież oprogramowania - czy mogę opublikować zawiadomienie o pod. pop. przestępstwa? › Kradzież oprogramowania - czy mogę opublikować zawiadomienie o pod. pop. przestępstwa?
    From: XJL <X...@w...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kradzież oprogramowania - czy mogę opublikować zawiadomienie o pod. pop.
    przestępstwa?
    Date: Wed, 27 Nov 2013 10:58:12 +0100

    Tworzę oprogramowanie komputerowe. Składa się ono z elementów
    działających po stronie serwera jak i po stronie klienta. Siłą rzeczy
    kod przesyłany na stronę klienta może być przez niego odczytany.

    Każdy fragment kodu zaopatrzony jest w nagłówek z wymienionym autorem
    (mną) i informacjami o prawach autorskich.

    Drobny fragment tego kodu - jedna biblioteka - został dodatkowo
    opublikowany przeze mnie na licencji GPL.

    Dowiedziałem się, że osoba X używa mojego kodu w swoim oprogramowaniu.
    Były to fragmenty kodu klienckiego, więc tak samo jak ta osoba mogła go
    skopiować, tak samo ja mogłem to zweryfikować. Kod był identyczny lub
    zmieniony w drobnych szczegółach, nagłówki z autorem i prawami
    autorskimi zostały usunięte. Kod tworzył GUI zaprojektowany przeze mnie
    i na podstawie samego GUI można było zorientować się, skąd ten kod pochodzi.

    Napisałem do tej osoby e-maila informując, że kod jest objęty prawem
    autorskim, że nie udzielałem mu zgody na wykorzystywanie tego kodu w ten
    sposób, zażądałem usunięcia mojego kodu.

    Osoba ta najpierw się wyparła ("kod jest tylko podobny, nie wiem skąd
    się wział, znalazłem go na dysku"), później ignorowała moje maile. Po 10
    dniach bez odpowiedzi napisałem ponownie informując ją, że jeśli dalej
    nie zostaną podjęte żadne działania w tej sprawie, skieruję sprawę na
    policję z art 278 p.2

    Art. 278. § 1. Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz ruchomą,
    § 2. Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje
    cudzy program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.

    Otrzymałem odpowiedź z informacją, że kod zostanie usunięty w ciągu 9
    dni. Termin ten minął, nic się nie zmieniło.

    Przygotowałem sobie już zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia
    przestępstwa, pytanie brzmi czy mogę te zawiadomienie upublicznić aby
    napiętnować publicznie taką osobę?

    Postępowanie może się ciągnać nieokreśloną ilość czasu, a mi zależy na
    tym aby a mi na tym aby ten kod nie był używany.

    Czy publikując takie rzeczy narażam się na sprawę o zniesławienie? Czy
    mogę zostać oskarżony o zniesławienie w sytuacji gdy sprawa jeszcze się
    nie zakończyła lub gdy zostanie umorzona?