  • 1. Data: 2002-12-27 12:53:26
    Temat: Kradziez na stacji benzynowej cd.
    Od: "Andrzej" <a...@...com>

    Witam

    Swoja sprawe opisywalem pare dni temu news:atn46o$j58$1@news.tpi.pl .
    Dzisiaj dostalem uzasadnienie wyroku. Sad dal wiare jedynie w zakresie
    przyznania sie do winy, moje wyjasnienia co do powodu przyjal jako
    sprzeczne z logika, sprzeczne z pozostalymi materialami dowodowymi i nie
    mozna dac im wiary. Dal natomiast wiare swiadkom (pracownikom
    stacji). W wyjasnieniu tym jest rozwniez wzmianka, ze niby przebywalem w
    pomieszeniu sklepowo-kasowym w celu zmylenia personelu stacji-co
    wyklucza teze o pospiechu. W budynku tym nie bylem w ogole. Mam
    swiadkow, ze przebywalem w tym dniu w miejscowosci poza miejscem
    zamieszkania (co zdaniem sadu jest nieprawda). Nie ma natomiast ani
    slowa, ze za benzyne zaplacilem nastepnego dnia po powrocie. Sad
    przypisal mi wine umyslna. Z powyzszego wynika, moim zdaniem, ze jestem
    klamca i dzialalem z premedytacja. W zwiazku z tym mam zamiar sie
    odwolywac. Nie mam w tym wzgledzie zadnego doswiadczenia. Jak powinna
    wygladac apelacja?
    Dziekuje za pomoc!

    Andrzej

  • 2. Data: 2002-12-27 13:41:28
    Temat: Re: Kradziez na stacji benzynowej cd.
    Od: "Andrzej" <a...@...com>

    Andrzej z adresu <a...@...com> napisał w artykule

> [...]
    > jestem klamca i dzialalem z premedytacja. W zwiazku z tym mam zamiar
    > sie odwolywac. Nie mam w tym wzgledzie zadnego doswiadczenia. Jak

    PS

    Jest jednak napisane, ze zaplacilem za beznyne natepnego dnia. Ale
    jest to, zdaniem sadu, dzien przesluchiwania mnie przez policje
    (wnioskuje, ze niby sie mialem przestraszyc i zaplacic po
    przesluchaniu). Co jest bzdura bo zaplacilem z wlasnej woli a
    przesluchiwany bylem po paru tygadniach od zdarzenia!! Nie wiem skad
    biora sie takie niescislosci - co jak co ale dzien spisywania zeznan
    jest chyba bardzo prosty do ustalenia!!

    Andrzej

  • 3. Data: 2002-12-27 13:51:47
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    polecam lekturę kodeksu postępowania karnego,

    w szczególności, przepisy dotyczace postępowania przed sądem drugiej
    instancji, treści wyroku itd. itd.
    tak w skrócie:

    piszesz apelację, zaznaczając czy:
    zaskarżasz wyrok w całości czy w części oraz wskazać zaskarżone
    rozstrzygnięcie lub ustalenie, a także podać, czego się domagasz.

    następnie w uzasadnieniu rozszarpujesz na strzępy wyrok sądu I instancji
    wykazując sądowi, że wszystko pomylił, logiki brak, wyrok jest
    niesprawiedliwy, kara zupełnie źle wymierzona, a w ogóle postepowanie było
    nieważne itd. itd. (to tak żartobliwie, ale o to mniej więcej chodzi).
    Bardziej powaznie:

    Art. 413. § 1. Każdy wyrok powinien zawierać:
    1) oznaczenie sądu, który go wydał, oraz sędziów, ławników, oskarżycieli i
    protokolanta,
    2) datę oraz miejsce rozpoznania sprawy i wydania wyroku,
    3) imię, nazwisko oraz inne dane określające tożsamość oskarżonego,
    4) przytoczenie opisu i kwalifikacji prawnej czynu, którego popełnienie
    oskarżyciel zarzucił oskarżonemu,
    5) rozstrzygnięcie sądu,
    6) wskazanie zastosowanych przepisów ustawy karnej.
    § 2. Wyrok skazujący powinien ponadto zawierać:
    1) dokładne określenie przypisanego oskarżonemu czynu oraz jego
    kwalifikację prawną,
    2) rozstrzygnięcia co do kary i środków karnych, a w razie potrzeby, co do
    zaliczenia na ich poczet tymczasowego aresztowania i zatrzymania oraz
    środków zapobiegawczych wymienionych w art. 276.

    Art. 424. § 1. Uzasadnienie powinno zawierać:
    1) wskazanie, jakie fakty sąd uznał za udowodnione lub nie udowodnione, na
    jakich w tej mierze oparł się dowodach i dlaczego nie uznał dowodów
    przeciwnych,
    2) wyjaśnienie podstawy prawnej wyroku.
    § 2. W uzasadnieniu wyroku należy ponadto przytoczyć okoliczności, które sąd
    miał na względzie przy wymiarze kary, a zwłaszcza przy zastosowaniu
    nadzwyczajnego złagodzenia kary, środków zabezpieczających, uwzględnieniu
    powództwa cywilnego oraz przy innych rozstrzygnięciach zawartych w wyroku.

    I dalej:
    napisałeś, że sąd nie dał wiary powołanym przez Ciebie świadkom ani Tobie,
    powinien zatem wyjaśnić dlaczego itd itd. (jak dla mnie stwierdzenie, że
    dowody powołane na Twą obronę sa nieprawdziwe, bo kłócą się z obciążającymi
    Ciebie dowodami "się nie liczy" :) )

  • 4. Data: 2002-12-27 13:52:48
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : biora sie takie niescislosci - co jak co ale dzien spisywania zeznan
    : jest chyba bardzo prosty do ustalenia!!

    ech wygrasz jak nic w II instancji, tylko nie popełnij błędów formalnych
    przy apelacji

  • 5. Data: 2002-12-27 21:03:16
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Surowiec napisa_(a):
    Jak powinna
    > : wygladac apelacja?
    >
    > polecam lekturę kodeksu postępowania karnego,
    >
    > w szczególności, przepisy dotyczace postępowania przed sądem drugiej
    > instancji, treści wyroku itd. itd.

    a najpierw kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia

    KG

  • 6. Data: 2002-12-31 11:20:24
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

> [...]
    > powinien zatem wyjaśnić dlaczego itd itd. (jak dla mnie stwierdzenie, że
    > dowody powołane na Twą obronę sa nieprawdziwe, bo kłócą się z

    tak przy okazji: sad grodzki w krakowie uparl sie ze sie nazywam inaczej niz
    sie nazywam - i od 2 miesiecy mnie neka pismami - ktorych mi panie na
    poczcie nie wydaja bo nie sa adresowane na moje nazwisko - wiec co to duzo
    mowic o sadach, ale z drugiej strony jak sedziowe zarabiaja tyle ile
    zarabiaja - to sie nie dziwie ze sie nie przykladaja do pracy:-(

    ania

  • 7. Data: 2002-12-31 13:55:44
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    ania napisa_(a):
    wiec co to duzo
    > mowic o sadach, ale z drugiej strony jak sedziowe zarabiaja tyle ile
    > zarabiaja - to sie nie dziwie ze sie nie przykladaja do pracy:-(

    Nie przesadzaj, tak źle nie mają, ale pomyśl o pracownikach
    sekretariatów...

    KG

  • 8. Data: 2002-12-31 23:47:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Skoro wpisują złe nazwisko, to skąd wiesz, że są do Ciebie?

  • 9. Data: 2003-01-02 06:32:20
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : ale z drugiej strony jak sedziowe zarabiaja tyle ile
    : zarabiaja - to sie nie dziwie ze sie nie przykladaja do pracy:-(

    tzn. ile?

  • 10. Data: 2003-01-02 07:13:19
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    >ale z drugiej strony jak sedziowe zarabiaja tyle ile
    > zarabiaja - to sie nie dziwie ze sie nie przykladaja do pracy:-(

    Nie wiem ile zarabiają, ale dla mnie nie jest to argument. Jeżeli się
    podejmujesz
    jakieś pracy to nieważne za ile to wykonujesz, powinno się to robić dobrze a
    przynajmniej
    najlepiej jak się potrafi.
    To nie jest niewolnictwo, sami wybrali taki zawód i taką pracę i podjeli się
    ją wykonywać.
    Moim zdaniem lekarze i pielengniarki też powinni więcej zarabiać (zaznaczam
    że nie jestem
    lekarzem to przykład :) ), ale ich zarobki obecne nie powinny być powodem
    tego żeby wykonywać swoją pracę źle!!!

    Pozdrawiam

    Darek