  • 1. Data: 2006-05-09 18:27:42
    Temat: Kradziez kontentu ze strony wwww
    Od: "Pawel" <l...@o...pl>

    Witam serdecznie,

    Prowadze pewien serwis ogloszenowy w internecie, nie chce go tu jednak
    reklamowac, bo to nie miejsce na to :)
    Chcialbym natomiast prosic o pewne wskazowki dotyczace kradziezy ogloszen z
    naszego serwisu.

    Kilka dni temu powstal serwis o dokladnie tej samej, nie podobnej, ale tej
    samej strukturze tersci. To oczywiscie pol biedy i nie o to chodzi.
    Chodzi o to, ze znalazly sie tam dokladnie te same ogloszenia (te same
    tresci, dolaczone zdjecia, numery tel itp), po prostu zjechane zywcem :/

    Pytanie, co moge zrobic chcac zwalczyc to zlodziejstwo, poniewaz ktos
    kradnie efekty mojej pracy, co oznacza, ze ogloszenia te staram sie
    weryfikowac telefonicznie (autentycznosc), poprawiac styl i gramatyke itp.
    Generalnie kosztuje mnie to sporo pracy ale z korzyscia dla uzytkownikow
    serwisu. Dodam, ze ogloszenia sa bezplatne.

    W jaki sposob skutecznie zabezpieczyc dowody, ktore ewentualnie beda mogly
    byc skuteczne w sadzie, gdyby autor tego serwisu mnie zignorowal i dalej
    robil "swoje"?

    Jak i komu zglosic to przestepstwo, w jakim trybie... bo chyba to co
    opisalym jest przestepstwem...?
    Dodam, ze na stronie jest adnotacja "Copyright 1998-2006 itp".

    Z gory dziekuje za pomoc
    Pozdrawiam
    Pawel