  • 1. Data: 2006-05-09 17:25:38
    Temat: Podszywanie się pode mnie- co zrobić ?
    Od: Joanna<j...@o...pl>

    Witam :)

    Mam problem. Od jakiegoś czasu nieznana mi osoba podszywa się pode mnie- tzn
    zarejestrowała sobie konto mailowe na moje nazwisko ( bądź korzysta z tzw
    szybkich mailerów) i pisze maile niby ode mnie, podobnie jest z sms-ami z sieci.
    Czy an podszywanie się jest jakiś paragraf i co z tym robić ?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-05-09 18:49:43
    Temat: Re: Podszywanie się pode mnie- co zrobić ?
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Joanna napisał(a):
> [...]
    > szybkich mailerów) i pisze maile niby ode mnie, podobnie jest z sms-ami z sieci.
    > Czy an podszywanie się jest jakiś paragraf i co z tym robić ?

    zalezy co wypisuje i do kogo :)

    Moze wiecej informacji. Acha i wez pod uwage ze moze isneic osoba o
    takim samym nazwisku i imieniu :)

    P.

  • 3. Data: 2006-05-09 19:57:52
    Od: Joanna<j...@o...pl>

    Mam bardzo rzadkie nazwisko- więc to niemożliwe. A co robi- założyła skrzynkę
    pocztową ( badź korzysta z tzw szybkiego maila) na moje nazwisko i rozsyła
    dziwaczne maile niby ode mnie- np. domaga się zwrotu pieniędzy, składa
    propozycje seksualne itp. Wysyła poprzez internet sms podobne treści. Mam przez
    to trochę klopotów- podejrzewam, że to może być ktoś ze znajomych. Czy jest na
    to jakiś paragraf ? Gdzie to zgłosić ?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2006-05-09 20:13:29
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 9 May 2006 19:57:52 +0000 (UTC), Joanna napisał(a):

    > Czy jest na to jakiś paragraf ? Gdzie to zgłosić ?

    Zgłosić na policję, a paragraf to 212 lub 216 kodeksu karnego, w zależności
    od okoliczności całej sprawy. Dobrze by też było, gdybyś miała jakikolwiek
    dowód na poparcie swoich słów...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2006-05-10 09:18:37
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Joanna napisał(a):
> [...]
    > to trochę klopotów- podejrzewam, że to może być ktoś ze znajomych. Czy jest na

    wysyla do twoich znajomych?

    P.

  • 6. Data: 2006-05-10 12:46:50
    Od: "iza" <i...@e...pl>

    > Zgłosić na policję, a paragraf to 212 lub 216 kodeksu karnego, w
    > zależności
    > od okoliczności całej sprawy. Dobrze by też było, gdybyś miała jakikolwiek
    > dowód na poparcie swoich słów...

    Poza aspektem karnym mamy w tym wypadku do czynienia z ewidentnym naruszniem
    dóbr osobostych (w postaci nazwiska). Jak dowiesz się kim jest ów
    *podszywacz* (może jakieś prywatne śledztwo skoro podejrzewasz że to ktoś ze
    znajomych - pewnie ktoś z tych "życzliwych") to radze wnieść pozew do sądu o
    zaniechanie działania naruszającego twoje dobra osobiste oraz o złożenie
    oświadczenia konkretnej treści . Możesz też żądać zapłaty zadośćuczynienia
    pieniężnego lub zapłaty jakiejś sumy na cel społeczny. Na policję w
    dochodzeniu do tego kim jest ów życzliwiec chyba bym nie liczyła - w końcu w
    grę wchodzą przestępstwa prywatnoskargowe więc... sama rozumiesz.

    Iza

  • 7. Data: 2006-05-10 13:02:32
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 10 May 2006 14:46:50 +0200, iza napisał(a):

    > Na policję w
    > dochodzeniu do tego kim jest ów życzliwiec chyba bym nie liczyła - w końcu w
    > grę wchodzą przestępstwa prywatnoskargowe więc... sama rozumiesz.

    Więc niby kto sie dowie kim jest ta osoba, skoro to właśnie policja jest do
    tego uprawniona aby np. sprawdzić adres IP z którego były wysyłane maile?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2006-05-10 18:31:45
    Od: <t...@n...pl>

    Użytkownik "Joanna" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sieci.
    > Czy an podszywanie się jest jakiś paragraf i co z tym robić ?

    Nie masz rozdwojenia jazni przypadkiem?:>
    A tak serio- popytaj znajomych czy nie robia glupich kawalow...

    Pozdrawiam,
    Talthen

  • 9. Data: 2006-05-12 17:51:23
    Od: Joanna<j...@o...pl>

    No tak, tylko kogo pozwać- jak wszystko się dzieje przez internet ?
    Na policji byłam, zbyli mnie i potraktowali jako niezły dowcip- na pewno nie
    podpada to pod art. 212 czy 216.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2006-05-12 19:08:55
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 12 May 2006 17:51:23 +0000 (UTC), Joanna napisał(a):

    > No tak, tylko kogo pozwać- jak wszystko się dzieje przez internet ?
    > Na policji byłam, zbyli mnie i potraktowali jako niezły dowcip- na pewno nie
    > podpada to pod art. 212 czy 216.

    1. Dlaczego nie podpada?
    2. Poproś ich o odmowe przyjecia sprawy na papierku, szybko zmiękną :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl