  • 411. Data: 2022-02-22 12:58:01
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.02.2022 o 12:44, J.F pisze:

    > Ale moze drugi katar bedzie krotszy :-)

    Ale za to pierwszy katar większy od drugiego;)

    > Ukarac kazdego przepisową grzywną?

    No chyba jakoś tak.

    > Czy dzieci odbierać?

    A to już trzeba by wniosek do sądu - sądy masakrują wszystkie przepisy
    kowidowe, więc takie inicjatywy też by raczej uwaliły.

    > Ale są lub mogą być jeszcze inne przepisy, tylko pytanie czy je
    > wprowadzac, skoro szczepionka obecnie nie chroni przed zakażeniem,
    > wiec i przed dalszym roznoszeniem, a moze nawet zmniejsza objawy
    > wiec prowadzi do lekcewazenia.

    To już decyzja odpowiedniego ministra. Jak chce zmusić ludzi do
    szczepienia to ma do tego narzędzia. Ale oczywiście pisiory zawsze muszą
    po swojemu, ale nigdy tak jak w prawie.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 412. Data: 2022-02-22 13:34:37
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > no właśnie dałeś zły przykład, bo fryzjer nie ma budować mostu, ale ma
    > możliwość oceny, czy pojedzie danym mostem czy nie. Szczególnie, gdy
    > obciążenie jest bliskie granicznego, albo gdy widzi, że użyto
    > niekoniecznie właściwych materiałów, bo gdzieniegdzie korozja postępuje
    > szybciej niż powinna.

    Skup się.
    Nie chodzi o to, że fryzjer jedzie tirem i widzi przed sobą dwie
    zbutwiałe deski przerzucone przez rzeczkę w Pierdziszewie Wielkim.

    Szczepionkę może tak samo ocenić, gdy przed szczepieniem widzi jak ktoś
    do strzykawki zaciąga domestosa.
    Nic więcej.

    Budowa mostu jest trochę bardziej skomplikowana. Tak jak zrobienie
    szczepionki.
    Ten fryzjer, jak nie będzie miał postawionego znaku przed mostem z
    dopuszczalną masą pojazdu, to sobie może pogwizdać, a nie oceniać, czy
    most jest zrobiony w właściwych materiałów. On nawet bladego pojęcia nie
    ma z jakich materiałów taki most się buduje, więc skąd ma wiedzieć, czy
    z właściwych? Liże beton i organoleptycznie sprawdza, czy właściwy?
    I skąd fryzjer może wiedzieć, że korozja postępuje szybciej niż powinna?
    Bo mu się kolor rdzy nie spodobał? Serio?

    Okazuje się, że każdy fryzjer/programista/czy nauczyciel religii zna się
    na budowie mostów i potrafi ocenić ryzyko wzięcia szczepionki i czy są
    skuteczne, czy nie są.

    Że też dorosłym ludziom trzeba takie rzeczy tłumaczyć....
    Ręce opadają.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 413. Data: 2022-02-22 13:44:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Feb 2022 12:18:17 +0100, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Ale przecież fryzjer tu nie ma projektować mostu, tylko może ocenić z
    > pewnego doświadczenia, że tak zbudowany most może być dla jego pojazdu
    > niewystarczającym.

    Fryzjer ma miec jakies doswiadczenie z mostami, zeby co oceniac ?

    Moze gdzies w Azji, nie w Polsce przeciez.

    Ja mam ciekawy przypadek.
    Jest most w parku. Żelbetowy, stary.
    W moscie sie dziura zrobila - odpowiedni urząd postawil zakaz wejscia.
    Dziure ktos zasypal. Zakaz zostal. Ludzie olewali.
    Ktos barierki zrobil. Ludzie olewali, ale z wiekszym trudem.
    Jakas dobra dusza wyciela górną rurkę z barierek.
    Ludzie przechodzili.
    Teraz widzę, ze ktos dospawał.

    Czekac na dobrą duszę, czy samemu odpiłować?

    https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,24595530
    ,remont-kladki-w-parku-wschodnim-most-zagrodzony.htm

    Mostek dosc strategiczny - sam przechodzilem wielokrotnie.
    Nie czulem żadnego zagrozenia. Moze bardziej od tej dziury - nie
    wiadomo jak zasypana, ile wytrzyma, ale wiem gdzie byla, to omijam.

    A wlasciwy urzad jak to urzad - mnoży problemy.
    Brak pieniedzy, nie ma w budzecie/planie, konserwator zabytkow, itp.

    Ale cos drgnelo - jest przetarg

    https://www.wroclaw.pl/zielony-wroclaw/mostek-park-w
    schodni-przebudowa

    > no właśnie dałeś zły przykład, bo fryzjer nie ma budować mostu, ale ma
    > możliwość oceny, czy pojedzie danym mostem czy nie.

    No to ma. Przed mostem jest tabliczka "nosnosc 2t" .. i niech sie
    teraz fryzjer zastanawia, czy jego elektryczna terenowka przejedzie.
    Wazy 1990kg plus fryzjer.

    A ta nosnosc to ciekawe jak liczona/mierzona ... moze tylko jeden
    samochod na most wjechac, czy np 4 po 2t, jak sie zmieszczą.

    A jak most dlugi, to duzo samochodow po 40t sie zmiesci ...

    https://www.youtube.com/watch?v=Q8E2y6b_rJM

    Hm ... nie ma juz tabliczki przed mostem?
    Ale przeciez nie napisali by na niej 1600t ...

    J.

  • 414. Data: 2022-02-22 14:38:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.02.2022 o 13:44, J.F pisze:

    > No to ma. Przed mostem jest tabliczka "nosnosc 2t" .. i niech sie
    > teraz fryzjer zastanawia, czy jego elektryczna terenowka przejedzie.
    > Wazy 1990kg plus fryzjer.

    Teraz trzymając się analogii do mostu, to mamy sytuację, że fryzjer
    jedzie autobusem (nie jako kierowca;)) i widzi drewniany mostek, a przed
    nim znak ograniczenia do 40t. I może nie jest inżynierem od mostu ale ma
    prawo odczuwać niepokój, czy to zero przy czterdziestce to ktoś
    domalował, czy może ktoś (w teorii mądrzejszy od niego) swoją robotę
    jednak spierdolił:)

    Inna analogia - robiły się swego czasu dwa boeingi 737-max. Niby może
    się zdarzyć, no ale podejrzane. Ludziska zaczęły się niepokoić, ludzie
    niechętnie tym latali, niektórzy nawet bilety chcieli zwracać.

    Oczywiście linie lotnicze odpowiadały (zgodnie z prawdą) że przecież
    samolot certyfikowany, nie takie umysły nad tym myślały i żeby paxy nie
    pierdoliły bo znają się jak fryzjerzy na awiacji. I potem samoloty
    uziemniono i zaczęto sprawdzać. Okazało się, że boeing dodał ficzer o
    którym nie wspomniał pilotom (bo po co im ta wiedza - wszak oni nie
    inżyniery lotnictwa). Oczywiście miało to drugie dno - jakby wpisać w
    manual to niektórzy by się zaczęli zastanawiać, czy ten nowy typ jest
    rzeczywiście starym tylko lepszym czy jednak nowym typem i trzeba
    szkolenia pilotów na nowy typ robić - a to był podstawowy argumnet -
    mamy mnóstwo pilotów ze szkoleniami na B737 new generation, więc jak na
    maxa nie będzie potrzebne szkolenie typu to jesteśmy w domu.

    Owy ficzer zwany jak sfiksował kierował maszynę w dół a im bardziej
    pilot chciał do góry, tym bardziej automatyka go kierowała w dół.

    Zaczęto sprawdzać proces certyfikacji i okazało się... że boeing
    certyfikował sam siebie i tylko papiery do FAA wysyłał a oni brali to za
    dobrą monetę, bo przecież badanie się odbyło i kto ma to lepiej
    sprawdzić jak sam producent.

    Potem zaczęto szarpać boeinga i okazało się, że w samym boingu nie było
    wcale zgodności co do tego czy to jest dobrze zrobione. Z tego co
    pamiętam pilot odpowiedzialny za certyfikację zgłaszał swoje
    zastrzeżenia, że to po łebkach ale zarząd był innego zdania i
    certyfikacja wewnętrzna przeszła, a za nią klepnąło FAA. W końcu łebscy
    inżynierowie to zaprojektowali (ale przoczyli fakt, że trzy rurki pitota
    w jakimś celu w samolocie są i korzystali z odczytów tylko z jednej).

    Skończylo się na dwuletnim uziemieniu maxów, zmianą procesu certyfikacji
    i nieprzyjemnościami dla tej właśnie osoby co miała wątpliwości. Także
    ten tego z tymi fryzjerami i inżynierami, bo jeszcze po drodze jest kasa
    menadzerstwo, zarząd i akcjonariusze. Oczywiscie jak coś jest zupełnie
    do dupy to raczej nikt nie podpisze, ale jak jest rozmyte i na granicy
    to jest duża pokusa żeby podciągnąć w stronę "będzie dobrze". I jest
    mnóstwo przypadków katastrof zarówno lotniczych jak i budowlanych, gdzie
    w wyniku presji ludzie naciągnęli i akurat nie pykło (albo właśnie
    pykło:(). Takich przypadków było mnóstwo od wspomnianych maxów przez w
    sumie wszystkie poważne awarie elektrowi jądrowych po dwie katastrofy
    wahadłowców. Za każdym razem (no dobra nie wiem jak z fukushimą - ale
    raczej na pewno ktoś powiedział - kurwa nie dawajmy tych generatorów w
    piwnicy, bo może przecież może je zalać, choć z japońcami nigdy nie
    wiadomo, oni raczej niechętnie się stawiają szefostwu bo tam fedalizm
    pełną gębą panuje) inżynierowie mieli swoje uwagi i zostały one
    zignorowane może nie przez fryzjerów ale przez menadżerów. Albo polski
    wał - fachowcy mówili że będzie dobrze a na usencie pierdolili, że
    jebnie. I jebło;)

    Więc wiara w nieomylonść oraz zwłaszcza w obiektywizm ludzi na
    odpiwednich stanowiskach jest mocno przereklamowana. Zwłaszcza jak są
    oni poniekąd zainteresowani żeby "w papierach było dobrze" przecież i
    tak nikt z tego strzelać nie będzie. Ten przypadek pokazuje, że nawet w
    tak ostrych warunkach kontroli jak w lotnictwie jednak zawsze w jakimś
    stopniu rządzą księgowi. I defacto jak inżynier coś podpisał, to znaczy
    że podpisał. Jak nie ten to inny podpisze. Decyzja leży zwykle wyżej i
    inżynierowie mają na nią jakiś wpływ, ale wbrew pozorom nie ostateczny.
    I teraz pytanie - kto te badania robił i czy przypadkiem nie zależało mu
    żeby wynik był jednak dobry. Niezależnie od tego czy robiły to firmy
    farmaceutyczne (tak sądzę) czy agencje dopuszczające leki w obydwu
    przypadkach była bardzo duża presja na to żeby szczepionka weszła na
    rynek, więc mimo iż zapewne nikt ich nie fałszował, to jednak na każym
    etapie "ściany pomagały gospodarzom" a i sędzia nie był zupełnie
    bezstronny.

    Jest jeszcze jeden smaczek. Prezes boeinga pewnie w największym stopniu
    odpowiedzialny za te dwa maxy na ziemi odszedł przez nikogo
    nieniepokojony i zgarnął przy okazji dużą odprawę. Więc nie dość że
    pokusa i presja jest to jak widać odpowiedzialność ludzi którzy o takich
    rzeczach naprawdę decydują jest iluzoryczna. Co również wpływa na to w
    którą stronę się im opłaca piłkę kopać.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 415. Data: 2022-02-22 15:36:27
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 22.02.2022 o 12:53, Shrek pisze:

    > Analogia do mostu i fryzjera jest po prostu głupia.

    Bo jej nie zrozumiałeś.

    > To tak jakby most
    > się uginał o 6 metrów,

    To tak jakby fryzjer twierdził, że wie lepiej z ilu i jakich materiałów
    powinno się budować most. I jak bardzo może się uginać. Więc on by dał
    1t prętów, a projektant mostu się nie zna bo chciał dać 10t i szury
    miały rację.

    https://www.techpedia.pl/index.php?str=tp&no=9022

    "Burj Khalifa ma 828 metrów wysokości i na samym szczycie w wyniku
    podmuchów wiatru odchyla się od pionu o osiem metrów."

    No ale fryzjer pewnie wie lepiej ile powinien się odchylać, a szury
    miały rację, że się będzie odchylać.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 416. Data: 2022-02-22 15:50:37
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 22.02.2022 o 13:44, J.F pisze:

    > A ta nosnosc to ciekawe jak liczona/mierzona ... moze tylko jeden
    > samochod na most wjechac, czy np 4 po 2t, jak sie zmieszczą.

    Jakbyś poszedł do wojska to byś się dowiedział w jakich odstępach można
    wjechać czołgiem na jaki most.

    I nie jest to wiedza tajemna.
    Tu masz wzór jak to się wylicza:
    https://www.infor.pl/akt-prawny/U09.2010.013.0000037
    ,zarzadzenie-nr-38-ministra-infrastruktury-w-sprawie
    -wyznaczania-wojskowej-klasyfikacji-obciazenia-obiek
    tow-mostowych-usytuowanych-w-ciagach-drog-publicznyc
    h.html

    Ale na co fryzjerowi taka wiedza, przecież on sam potrafi ocenić ryzyko
    przejazdu, wystarczy, że popatrzy na most, a szury miały rację.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 417. Data: 2022-02-22 15:57:49
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 22.02.2022 o 14:38, Shrek pisze:

> [...]
    > rynek, więc mimo iż zapewne nikt ich nie fałszował, to jednak na każym
    > etapie "ściany pomagały gospodarzom" a i sędzia nie był zupełnie

    No i się wyjaśniło.
    Wszystkie poważne instytuty naukowe na świecie są w kwestii szczepionek
    zgodne, czyli wszystkie są w zmowie. Firmy farmaceutyczne poustawiały im
    badania, a politycy pousuwali krytyczne recenzje pod pracami naukowców.

    Jakiż ten świat prosty.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 418. Data: 2022-02-22 16:08:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Feb 2022 14:38:06 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > prawo odczuwać niepokój, czy to zero przy czterdziestce to ktoś
    > domalował, czy może ktoś (w teorii mądrzejszy od niego) swoją robotę

    Sluszna uwaga ... aczkolwiek w USA duzo bylo drewnianych i pociagi po
    nich jezdzily :-)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Goat_Canyon_Trestle

> [...]
    >
    > Oczywiście linie lotnicze odpowiadały (zgodnie z prawdą) że przecież
    > samolot certyfikowany, nie takie umysły nad tym myślały i żeby paxy nie

    tez sluszna uwaga.

    > pierdoliły bo znają się jak fryzjerzy na awiacji. I potem samoloty
    > uziemniono i zaczęto sprawdzać. Okazało się, że boeing dodał ficzer o

    No ale jednak nie paxy uziemily.

    > którym nie wspomniał pilotom (bo po co im ta wiedza - wszak oni nie
    > inżyniery lotnictwa).

    Sprawdzic czy nie
    https://wbmil.prz.edu.pl/stacjonarne/lotnictwo-i-kos
    monautyka

    Inzynier pilot, mgr kosmonauta :-)

    Ale fakt, ze pełno te samoloty maja roznych zaleznosci ... i nie
    zawsze sie o nich mowi pilotom ...

> [...]
    > mamy mnóstwo pilotów ze szkoleniami na B737 new generation, więc jak na
    > maxa nie będzie potrzebne szkolenie typu to jesteśmy w domu.

    A z drugiej strony ... czy to nie pojdzie, a moze nawet powinno pojsc
    w te strone, ze pilotuje sie podobnie, a komputery zalatwiaja
    podobienstwo.

> [...]
    > certyfikował sam siebie i tylko papiery do FAA wysyłał a oni brali to za
    > dobrą monetę, bo przecież badanie się odbyło i kto ma to lepiej

    Tak po prawdzie ... jak mialby FAA sprawdzic dluzszy program ...

> [...]

    > Skończylo się na dwuletnim uziemieniu maxów, zmianą procesu certyfikacji
    > i nieprzyjemnościami dla tej właśnie osoby co miała wątpliwości.

    Jak pamietasz - nie pierwsze to uziemienie w ostatnim okresie.
    Boeing jakos to przetrwal.

    > Więc wiara w nieomylonść oraz zwłaszcza w obiektywizm ludzi na
    > odpiwednich stanowiskach jest mocno przereklamowana. Zwłaszcza jak są
    > oni poniekąd zainteresowani żeby "w papierach było dobrze" przecież i

    Taa - afera diesli VW :-)

> [...]
    > pokusa i presja jest to jak widać odpowiedzialność ludzi którzy o takich
    > rzeczach naprawdę decydują jest iluzoryczna. Co również wpływa na to w

    A kogos z VW chcą sadzać.
    Niemiec, nie ma znajomosci w USA, USA nie ma tez interesu VW chronic
    :-)

    https://www.nytimes.com/2020/06/17/business/VW-diese
    lgate-arrest-croatia.html
    https://www.dw.com/en/volkswagen-dieselgate-scandal/
    a-54208154

    J.

  • 419. Data: 2022-02-22 16:17:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.02.2022 o 15:57, Kviat pisze:

> [...]
    > zgodne, czyli wszystkie są w zmowie. Firmy farmaceutyczne poustawiały im
    > badania, a politycy pousuwali krytyczne recenzje pod pracami naukowców.

    A twój jeszcze prostszy - nawet nie musisz się trudzić, żeby pamiętać o
    czym dyskutujemy. No to przypomnę - _spekulujemy_ o tym, co ile należy
    brać kolejną dawkę w przyszłości i czy "fryzjer' ma prawo się nad tym
    zastanawiać czy to dla niego akceptowalne czy nie, przez twoją analogię
    do jakiegoś głupiego mostu i zdania inżynier vs fryzjer.

    Odpisałem ci, że raz że analogia głupia, dwa przeceniasz możliwości
    inżyniera.

    Co ty robisz - piszesz, że wszystkie instrytucje naukowe (inżynierowie w
    twojej analogii) są zgodne. No to na pewno znasz ten konsensus co ile
    miesięcu należy brać te kolejne dawki? Tak wiem - o tyle co powiedzą,
    ale jeszcze nie wiedzą;)

    Ale odpisywać nie musisz, bo i tak dyskusja z tobą żadna.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 420. Data: 2022-02-22 16:20:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Feb 2022 15:36:27 +0100, Kviat wrote:
> [...]
    > podmuchów wiatru odchyla się od pionu o osiem metrów."
    >
    > No ale fryzjer pewnie wie lepiej ile powinien się odchylać, a szury

    Sluszna uwaga ... ale nie wiedziec czemu, mosty sie o tyle nie
    odchylaja.

    Wiec jak widzisz, ze ktorys powaznie sie odchyla ... jechac spokojnie,
    czy uciekac?

    https://www.youtube.com/watch?v=XggxeuFDaDU

    specjalisci zaprojektowali, specjalisci zbudowali, specjalisci
    zatwierdzili.

    I nawet 3 miesiace stal, i dowodził, ze mieli racje :-)

    J.