  • 101. Data: 2022-02-07 23:22:05
    Temat: Re: Korelacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 04 Feb 2022 22:43:56 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Te parę przypadków, które znam sprowadzają się z grubsza do "stary już
    > jestem, nigdzie nie będę chodzić, co ma być to będzie, jak mam umrze c
    > to umrę."

    Sa chyba jednak i mlodsi/bardziej aktywni antyszczepionkowcy.

    J.

  • 102. Data: 2022-02-07 23:25:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Feb 2022 19:45:41 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Ponieważ nie da się tego stwierdzić, zatem jaki sens jest liczyć?

    Ale moze choc statystyke prowadzic.
    Czy Covid powoduje wzrosc ryzyka zawału, czy nie ...

    J.

  • 103. Data: 2022-02-07 23:26:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Feb 2022 19:47:54 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Co nie znaczy, że wirusem nie jest zakażony. Wirusy są wszędzie. Z
    > większością z nich człowiek sobie po prostu radzi bez większego wysiłku.

    Test PCR jednak tego wirusa nie wykrywa.

    Wiec wracamy do definicji slowa "zakazony".

    J.

  • 104. Data: 2022-02-07 23:28:38
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale moze choc statystyke prowadzic.
    > Czy Covid powoduje wzrosc ryzyka zawału, czy nie ...
    >
    > J.

    Można sprawdzić czy dzięki (zwalaniu na) kowid spadła liczba zgonów
    np. na zawał serca.

    --
    A. Filip

  • 105. Data: 2022-02-07 23:41:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 07 Feb 2022 23:28:38 +0100 (CET), A. Filip wrote:

    > Można sprawdzić czy dzięki (zwalaniu na) kowid spadła liczba zgonów
    > np. na zawał serca.

    Mozna. Ale do zwalenia na Covid wypada miec pozytywny wynik testu.
    Co prawda w obecnej fali o to nietrudno.

    Jest jeszcze druga strona medalu - o ile wzrosla liczba zgonow na
    zawal, bo karetka nie dojechala na czas.
    Ale jak pacjent nie dożyl ... stwierdzą zawał, czy tylko niewydolnosc
    krązeniową ... a moze i oddechową ... czy nic, stary byl, umarl ...

    No i ktos mowil, ze wirus spowodowal spadek zachorowan na raka.

    J.

  • 106. Data: 2022-02-07 23:47:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.02.2022 o 23:25, J.F pisze:

    > Ale moze choc statystyke prowadzic.
    > Czy Covid powoduje wzrosc ryzyka zawału, czy nie ...

    Mam nadzieję, ze ktoś to robi. Natomiast większego znaczenia
    praktycznego to nie ma, bo przecież COVID nie jest tym, co możemy mieć,
    albo nie. nie mamy na to wpływu. No i dość ryzykownym byłoby przyjęcie
    za zmienne niezależne istnienia stanu przedzawałowego oraz
    prawdopodobieństwa zarażenia COVID.

    --
    Robert Tomasik

  • 107. Data: 2022-02-07 23:51:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.02.2022 o 23:41, J.F pisze:
> [...]
    > ... stwierdzą zawał, czy tylko niewydolnosc krązeniową ... a moze i
    > oddechową ... czy nic, stary byl, umarl ...

    No i jeszcze zanim wwiozą Cię na SOR, to czekasz na wynik COVID, a przy
    zawale, to czas dość kluczowe znaczenie ma.

    > No i ktos mowil, ze wirus spowodowal spadek zachorowan na raka.

    Raczej spadek zdiagnozowania. Ludzie nie chodzą do lekarzy.

    --
    Robert Tomasik

  • 108. Data: 2022-02-08 00:23:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Feb 2022 23:51:41 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > No i jeszcze zanim wwiozą Cię na SOR, to czekasz na wynik COVID, a przy
    > zawale, to czas dość kluczowe znaczenie ma.

    Ale juz moze pod tlenem i fachową opieką.

    > Raczej spadek zdiagnozowania. Ludzie nie chodzą do lekarzy.

    Dokladnie.

    J.

  • 109. Data: 2022-02-08 00:25:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Feb 2022 23:47:07 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > albo nie. nie mamy na to wpływu. No i dość ryzykownym byłoby przyjęcie
    > za zmienne niezależne istnienia stanu przedzawałowego oraz

    Ale ze covi zwieksza ryzyko zawalu serca ... dobrze byloby odkryc i
    ostrzec.

    J.

  • 110. Data: 2022-02-08 04:37:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Co nie znaczy, że wirusem nie jest zakażony. Wirusy są wszędzie. Z
    > większością z nich człowiek sobie po prostu radzi bez większego wysiłku.

    Tym konkretnym nie. Będą obecne przeciwciała, ale nie wirusy. Inne sobie
    mogą być. Jest ich koło setki obecnych chyba na okrągło.

    --
    Marcin