  • 31. Data: 2007-08-19 17:30:00
    Temat: Re: Kontrola prędkości "na licznik"
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fa9tul$dej$1@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > To następnym razem zanim coś zakwestionujesz to pomyśl zanim napiszesz.
    > To, że o czymś nie wiesz, nie oznacza, że tego nie ma.
    Nie zapomnij zastosować do siebie.

    --
    Jotte

  • 32. Data: 2007-08-19 18:16:12
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote in message
    >W wiadomości news:fa9tul$dej$1@inews.gazeta.pl witek

    > Nie zapomnij zastosować do siebie.

    Staram się.

  • 33. Data: 2007-08-20 22:17:44
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 18-08-2007 o 18:17:05 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Serio?
    > Ty jak jedziesz samochodem to też nie potrafisz powiedzieć jak szybko
    > jedziesz?
    > (pomijam lekcjie fizyki i teori błedu odczytu).

    Dokladnie. I nikt nie jest w stanie. A fizyka i bledy odczytu maja tu
    kluczowe znaczenie. To, ze jakies urzadzenia pokazuja jakas wartosc nie
    musi oznaczac, ze w jakikolwiek sposob odwzorowuje ona wartosc rzeczywista.

    Byla przeciez sprawa kierowcy Stara, ktoremu zarejestrowali fotoradarem
    jakas ogromna predkosc. I co? Wskazanie fotoradaru ma byc wazniejsze od
    faktycznej predkosci pojazdu?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 34. Data: 2007-08-20 22:20:56
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 18-08-2007 o 18:17:42 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > to dostanie mandat za 75.

    Moze dostac za "pomiedzy 75 a 105". Jak chcialbys to zrealizowac?
    Taryfikator jasno podaje te przedzialy. A czy policjant ma homologacja na
    swoje oczy, ktore ustalily, ze scigany poruszal sie rownie szybko jak oni?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 35. Data: 2007-08-21 01:12:05
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> wrote in message

    > Moze dostac za "pomiedzy 75 a 105". Jak chcialbys to zrealizowac?
    > Taryfikator jasno podaje te przedzialy. A czy policjant ma homologacja na
    > swoje oczy, ktore ustalily, ze scigany poruszal sie rownie szybko jak oni?

    zdaje się, że mówiliśmy o pomiarze na licznik, a nie na oko stojącego
    policjanta.
    A to już pewną dokładność daje.

  • 36. Data: 2007-08-21 07:34:41
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 21-08-2007 o 03:12:05 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > zdaje się, że mówiliśmy o pomiarze na licznik, a nie na oko stojącego
    > policjanta.

    Przeczytaj jeszcze raz: "sciagany poruszal sie rownie szybko jak oni".
    Wiem, ze nie jest wprost napisane, ze nie chodzi o stojacego policjanta...
    ale chyba mozna to wykombinowac.

    > A to już pewną dokładność daje.

    Jakas daje. Ale ta metoda moze byc obarczona zbyt duzym bledem. Za duzym,
    aby mozna bylo na jej podstawie rozdzielac mandaty. No bo jak wlepic
    mandat za "jechal - mniej wiecej - rownie szybko jak nasz radiowoz, ktory
    na liczniku mial 90".

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 37. Data: 2007-08-21 14:04:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jasko Bartnik wrote:

    > Jakas daje. Ale ta metoda moze byc obarczona zbyt duzym bledem.

    Jak dużym?

    Za
    > duzym, aby mozna bylo na jej podstawie rozdzielac mandaty. No bo jak
    > wlepic mandat za "jechal - mniej wiecej - rownie szybko jak nasz
    > radiowoz, ktory na liczniku mial 90".

    A dlczego nie i skąd wiesz, że za dużym.

  • 38. Data: 2007-08-21 15:08:52
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    witek pisze:

    > Jak dużym?

    Ano właśnie nikt nie może tego stwierdzić.

    > Za
    >

    > A dlczego nie i skąd wiesz, że za dużym.

    A dlaczego tak i skąd wiesz, że błąd był niewielki?
    Jak to mawiają "Na oko, to chłop w szpitalu zmarł".

    Do dupy te twoje pytania.

    AW

  • 39. Data: 2007-08-21 15:14:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    AW wrote:

    > Ano właśnie nikt nie może tego stwierdzić.

    > A dlaczego tak i skąd wiesz, że błąd był niewielki?
    > Jak to mawiają "Na oko, to chłop w szpitalu zmarł".
    >
    > Do dupy te twoje pytania.

    Do dupy to jest twoja odpowiedź.
    Liczniki mają homologację i dokładnie określony błąd pomiaru.
    Błąd określenia różnicy szybkości dwóch pojazdów przy zbliżonych
    prędkościach jak najbardziej da się określić na podstawie choćby kilku
    testów.

  • 40. Data: 2007-08-21 18:22:08
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 21-08-2007 o 17:14:03 witek <w...@g...pl.invalid>
    napisał(a):

    > Do dupy to jest twoja odpowiedź.
    > Liczniki mają homologację i dokładnie określony błąd pomiaru.

    Ostatnio jechalem jednym pojazdem (przez szacunek dla samochodow nie
    pisze, ze "samochodem") i przy, z grubsza, stalej predkosci, wskazowka
    prekosciomierza w przeciagu sekundy kilka razy odwiedzila wartosc 20km/h i
    80km/h. To ile jechalem?

    > Błąd określenia różnicy szybkości dwóch pojazdów przy zbliżonych
    > prędkościach jak najbardziej da się określić na podstawie choćby kilku
    > testów.

    A jakie to sa te jednoznaczne i nieomylne testy? Jaka jest ich dokladnosc?
    Gdzie mozna dostac homologacje na narzad wzroku?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.