  • 1. Data: 2007-08-18 13:32:15
    Temat: Oficjalna skarga
    Od: "Fatrix" <fatrix[{@}]poczta.neostrada.pl>

    Witam,

    Konynuujac watek nt stazu zdecydowalem sie napsiac skarge do dyr UP:

    Zwracam się do Pana z oficjalną skargą na działania pracowników
    Powiatowego Urzędu Pracy dla xxxx. Aby przybliżyć sytuację, w której się
    znalazłem postaram się dokładnie opisać wszystkie zdarzenia.

    W ostatnich dniach xxx 2007 r. zadzwonił do mnie jeden z pracowników
    informując mnie, że od 1 czerwca zostaję skierowany na staż w firmie xxxxx.
    Podczas rozmowy zostałem poinformowany, że mam zgłosić się po skierowanie na
    badania lekarskie oraz o przewidywanym czasie trwania stażu - 6 miesięcy.
    Zapytałem rozmówcę o hipotetyczną wtedy sytuację - co będzie gdybym podjął
    od 1 października studia w trybie stacjonarnym (bo taki zamiar faktycznie
    miałem, ale jeszcze wtedy nie wiedziałem, czy w wyniku rekrutacji dostanę
    się na studia) oraz czy jest możliwość, aby staż trwał 4 miesiące a nie 6
    (od 1 czerwca do 30 września a nie do 30 listopada). Jako odpowiedź
    uzyskałem zapewnienie, że jeśli zdecyduję się przerwać staż z powodu
    podjęcia studiów stacjonarnych to nie poniosę żadnych konsekwencji. Jeszcze
    podczas załatwiania formalności z podjęciem stażu kilkakrotnie pytałem
    pracowników o ewentualne przerwanie stażu z ww. powodu - za każdym razem po
    dopytywaniu czy to studia stacjonarne czy niestacjonarne, uzyskiwałem
    odpowiedź, że mogę bez konsekwencji przerwać staż. Nie potrafię podać
    nazwiska pracownika, który podczas rozmowy telefonicznej podał mi taką
    informację, ale według mnie jest to do ustalenia. Drugim pracownikiem jest
    osoba, która obsługiwała mnie w pokoju ewidencyjnym, jednak w mojej karcie
    zgłoszeń podpisywała się nieczytelnie. Nie miałem podstaw, aby wątpić w
    kompetencje pracowników, którzy tych informacji mi udzielali, tym bardziej,
    że odpowiadali bez wahania. Podjąłem więc staż zgodnie z wyznaczonym
    terminem - tj. od 1 czerwca. Również Pracodawca, u którego odbywam staż
    został przeze mnie poinformowany, że zamierzam przerwać staż z końcem
    września.

    W połowie sierpnia zapytałem poprzez emaila wysłanego na adres, który jest
    podany na stronie WWW Powiatowego Urzędu Pracy dla xxx jak powinienem
    formalnie załatwić sprawę przerwania stażu - już znałem wynik rekrutacji na
    studia. W odpowiedzi od pani xxx dostałem informację, że muszę podpisać
    odpowiednie oświadczenie oraz, że podjęcie studiów jest zaplanowanym
    działaniem bezrobotnego, w związku z czym będę musiał ponieść koszty
    zorganizowania stażu.

    Ostatecznie nie wiem dlaczego przed podjęciem stażu udzielono mi sprzecznych
    informacji na temat konsekwencji przerwania stażu. Pani xxxpowołała się na
    Ustawę z 20 kwietnia 2004 o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku
    pracy. Jednak w rozmowie telefonicznej z pracownikiem Departamentu Rynku
    Pracy w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej uzyskałem informację, że
    przerwanie stażu z powodu podjęcia studiów stacjonarnych nie jest traktowane
    jako przerwanie stażu z winy bezrobotnego - nie można bowiem za winę uznać
    działania, które podejmuje młoda osoba bezrobotna w celu uzyskania wyższego
    wykształcenia czy dodatkowych kwalifikacji zawodowych.

    Dodatkową kwestią jest to, że w czerwcu nie ubiegałem się o zwrot kosztów
    dojazdu do miejsca odbywania stażu - zakupiłem bilet ulgowy, którego cena
    nie przekroczyła minimalnego progu. Jednak w okresie wakacji nie mogłem
    kupić biletu ulgowego, złożyłem więc wniosek o zwrot kosztów dojazdu na
    okres 2 miesięcy (lipiec i sierpień) - jest to jasno zapisane w moim
    wniosku. We wrześniu zamierzałem zakupić bilet ulgowy. Zwrot przyznano mi na
    okres od lipca do końca listopada.

    Podsumowując zwracam się do Pana o wyciągniecie konsekwencji w stosunku do
    pracowników, którzy błędnie mnie poinformowali oraz o zaniechanie żądania
    ode mnie zwrotu kosztów stażu - tj. kosztu badania lekarskiego i kosztu
    przejazdu za okres 2 miesięcy (lipiec i sierpień - w dniu, kiedy
    dowiedziałem się o tym, że będę musiał zwrócić te koszty rozliczenie za
    lipiec już złożyłem, a bilet na sierpień już zakupiłem). Za czerwiec, jak
    już pisałem, nie składałem wniosku a za wrzesień napiszę oświadczenie, że
    rezygnuję ze zwrotu.

    Z wyrazami szacunku:

    xx

    Czy cos taiego moge wyslac do UP, czy ew. jeszcze cos doac?

    Pozdrawiam

    fatrix