  • 11. Data: 2003-03-15 02:02:29
    Temat: Re: Kontrola paliwa przez policję
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    wiadomości
    news
    :P...@k...p
    ortezjan.zabrze.pl...

    [ciach]

    > Ciekawym co by się stało jakbyś ni z gruszki ni z pietruszki
    > odprowadził podatek akcyzowy do US :), podając jako podstawę
    > "przeznaczenie paliwa na cele niezgodne z przeznaczeniem" :) !).

    Mnie ciekawi inna rzecz - czy gdybym nabył olej napędowy i zastosował go
    jako opałowy, to jak mógłbym się domagać zwrotu akcyzy ;-P

    PS: Nie kradnijcie! Rząd nie lubi konkurencji... (stare, ale ciągle
    prawdziwe)

  • 12. Data: 2003-03-15 09:33:17
    Temat: Re: Kontrola paliwa przez policj
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Podobno od dzisiaj policjanci będą sprawdzać, czy nie jeździmy na
    | oleju opałowym zamiast na napędowym. Zastanawia mnie podstawa prawna
    | takiej kontroli - czy nie będzie to forma bezpodstawnej rewizji? W
    | końcu przyjmuje się domniemanie niewinności, więc dlaczego policja ma
    | traktować wszystkich jak potencjalnych przestępców? Przecież myśląc w
    | ten sposób, równie dobrze mogliby nam wszystkim robić rewizje w
    | mieszkaniach np. w poszukiwaniu przemycanych czy kradzionych rzeczy...

    Kontrolę ruchu drogowego przewiduje ustawa. Każda kontrola, to poniekąd
    złamanie Twojego konstytucyjnego prawa. Jednak kontrole muszą być.

  • 13. Data: 2003-03-15 09:52:50
    Temat: Re: Kontrola paliwa przez policje
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@w...pl>

    > Myslisz ze przemycony olej bedzie barwiony?? :)
    > Stacje na tym kase robia.

    zabij mnie, bo nie jestem pewien (choć wczoraj
    ostatnio tankowałem benzynkę), ale czy w dystrybutorach
    nie ma z boku takiej szklanej kuli?

  • 14. Data: 2003-03-15 12:26:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Trochę temu zrezygnowano z podatku drogowego płaconego od samochodów
    osobowych i wliczono to w paliwo. Jak jeździsz na oleju opałowym, to nie
    płacisz podatku drogowego. Mniej więcej stąd wynika różnica.
    Z tego co mi wiadomo, to olej opałowy od napędowego niczym się prawie nie
    różni. Te uszkodzenia silników itd., to po prostu propaganda. Te paliwa
    tylko różnią się tzw. znacznikiem. Znacznik daje kolor oraz umożliwia
    wykrycie nawet niewielkiej ilości oleju opałowego w napędowym metodą
    chemiczną. Podstawowy test trwa kilka minut i można go przeprowadzić na
    drodze.
    Na niektórych stacjach (ja widziałem na SHEL-u) są nawet dodatki specjalne
    do ropy. Niby, by wzbogacić olej gorszej jakości zakupiony u konkurencji,
    ale doskonale pomagają na olej opałowy.
    Mit o gorszej jakość oleju opałowego bierze się stąd, że w celu jego ukrycia
    i zmiany koloru nieuczciwi dostawcy dolewają przepracowany olej silnikowy.
    Kolor znacznika to zabija, ale metodą chemiczną znacznik jest nadal
    wykrywalny. Ale taki olej silnikowy faktycznie może uszkodzić silnik. No i
    wówczas zanieczyszczenie środowiska oczywiście wzrasta.

  • 15. Data: 2003-03-15 13:54:08
    Od: "WiseMan" <w...@b...wp.pl>

    Jest szklana kula, ale kto na to patrzy? A kto sie jeszcze zna?

    --
    Wise Man
    Uwazajcie na osobe podszywajaca sie pod moj nick.

  • 16. Data: 2003-03-15 17:24:46
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Andrzej Lawa" <a...@l...com> pisze w

    > olej napędowy i zastosował go
    > jako opałowy,

    ciekawy pomysl, ale chyba i tak bys wyszedl w plecy bo napedowy jest
    drozszy, tak ?

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 17. Data: 2003-03-18 10:15:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Mar 2003, Andrzej Lawa wrote:
    [...]
    >+ Mnie ciekawi inna rzecz - czy gdybym nabył olej napędowy i zastosował go
    >+ jako opałowy, to jak mógłbym się domagać zwrotu akcyzy ;-P

    Obawiam się że wcale :]
    Sądzę (nie jestem płatnikiem akcyzy to nie wnikałem) że jest
    dokładnie tak jak z VATem: jak podatek zostanie wykazany
    to trzeba odprowadzić. A jeśli nie przewidziano możliwości
    zwrotu *lub* jest to błąd podatnika - no to podatnik ma pech
    i tyle :]
    Wystarczy sobie uświadomić jak wygląda "obrót VATem" w cyklu
    "VATowiec"-"nieVATowiec"-"VATowiec" (lub dowolnie inaczej
    przeplatanym).

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2003-03-19 21:49:04
    Temat: jeżeli masz ogrzewanie w smochodzie to nie mogą ci nic zrobić
    Od: o...@t...pl

    Jest to związane z tym, że olej opałowy jest do ogrzewania więc:
    ale jeśli masz ogrzewanie w samochodzie to wszystko w porządku
    przemieszczanie pojazdu jest procesem tzw skojarzonym

  • 19. Data: 2003-03-20 09:50:11
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik <o...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Jest to związane z tym, że olej opałowy jest do ogrzewania więc:
    > ale jeśli masz ogrzewanie w samochodzie to wszystko w porządku
    > przemieszczanie pojazdu jest procesem tzw skojarzonym

    Czy są już jakies precedensy w tej sprawie, czy to tylko domniemianie?

    Pzdr

    A.

  • 20. Data: 2003-03-20 10:00:01
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Ali Gator" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik <o...@t...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czy są już jakies precedensy w tej sprawie, czy to tylko domniemianie?

    Pewnie domniemanie.Ja domniemuję że istnieje zakaz jazdy piecem opalanym
    olejem napędowym;))

    Leszek

    GG 1631219
    "Ludzie, nie gryźcie się