  • 1. Data: 2003-03-14 12:59:06
    Temat: Czy można wydłużyć okres wypowiedzenia
    Od: t...@o...pl

    Czy można wydłużyć okres wypowiedzenia pracowników, na których zależy
    pracodawcy? Szybko się sprawdzili i dobrze by było gdyby nie mogli szybko
    odejść. Jeśli tak, to jakie okresy wchodzą w grę? Czy maksymalnie może to być 3
    miesiące, czy więcej.

    Thomasson

  • 2. Data: 2003-03-14 13:23:15
    Temat: Re: Czy można wydłużyć okres wypowiedzenia
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    t...@o...pl wrote:

> [...]
    > szybko odejść. Jeśli tak, to jakie okresy wchodzą w grę? Czy
    > maksymalnie może to być 3 miesiące, czy więcej.

    Nie można wydłużyć
    Czasami jest to krócej niż 3 miesiące.
    Najlepsza metoda: wysłać na drogie szkolenie i doć do podpisu umowę, że
    jeśli zwolnią się w ciągu 4 lat to muszą zwrócić koszt szkolenia
    Inna metoda: wpisać w umowę zakaz pracy w firmach koonkurencyjnych.

  • 3. Data: 2003-03-14 17:49:46
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jeśli zwolnią się w ciągu 4 lat to muszą zwrócić koszt szkolenia
    > Inna metoda: wpisać w umowę zakaz pracy w firmach koonkurencyjnych.

    Trzeba zapisac dluzszy okres wypowiedzenia w umowie o pracę.

    Karol

  • 4. Data: 2003-03-14 17:54:29
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Karol <a...@p...antyspam.onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b4t4p2$24d3$...@f...acn.pl...
    > Trzeba zapisac dluzszy okres wypowiedzenia w umowie o pracę.

    na jakiej podstawie?

    Sandra

  • 5. Data: 2003-03-14 17:56:33
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Karol <a...@p...antyspam.onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b4t4p2$24d3$...@f...acn.pl...
    > Trzeba zapisac dluzszy okres wypowiedzenia w umowie o pracę.

    już w umowie złamiemy art. 36 k.p ?

    Sandra

  • 6. Data: 2003-03-14 18:25:20
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "Sandra" <J...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik Karol <a...@p...antyspam.onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:b4t4p2$24d3$...@f...acn.pl...
    >
    > już w umowie złamiemy art. 36 k.p ?

    Kurde,
    Dzieki za zwrocenie umowy.
    Połowa moje firmy ma chyba niewazne umowy o prace.
    O zarzadzie juz nie wspominam.
    Trzeba z tym zrobic porzadek.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 7. Data: 2003-03-14 18:30:10
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "Sandra" <J...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik Karol <a...@p...antyspam.onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:b4t4p2$24d3$...@f...acn.pl...
    >
    > już w umowie złamiemy art. 36 k.p ?

    A mnie moi prawnicy wmawiali, ze terminy wymienione w ww. art. sa minimalne
    i mozna w umowie zapisac dłuższe.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 8. Data: 2003-03-14 18:31:41
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "Sandra" <J...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik Karol <a...@p...antyspam.onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:b4t4p2$24d3$...@f...acn.pl...
    >
    > już w umowie złamiemy art. 36 k.p ?

    I ci sami prawnicy zapisali w umowach obowiazek uzyskiwania zgody pracodawcy
    na dodatkowe zatrudnienie.
    Ciekawe czy to tez jest zgodne z k.p.

    Karol

  • 9. Data: 2003-03-14 21:36:33
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Karol <a...@p...antyspam.onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b4t77n$25bq$...@f...acn.pl...
    > I ci sami prawnicy zapisali w umowach obowiazek uzyskiwania zgody
    pracodawcy
    > na dodatkowe zatrudnienie.
    > Ciekawe czy to tez jest zgodne z k.p.

    to juz nie było konieczne ...firmy praktykuja i tak bez takiego zapisu np.
    umowa na najniższe wynagrodzenie a ponadto inne umowy typu zlecenie :-)
    ucieczka przed urzędem podatkowym ...kombinacje i jeszcze raz kombinacje ale
    dzięki tym róznym przekrętom sądy się nie nudzą :-)
    a to tez dobra kombinacja przy godzinach nadliczbowych przy takiej woli
    pracownika pracodawca ma w razie czego furteczke do art. 143§1

    Sandra

  • 10. Data: 2003-03-14 22:48:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Mar 2003, Karol wrote:
    [...]
    >+ I ci sami prawnicy zapisali w umowach obowiazek uzyskiwania zgody pracodawcy
    >+ na dodatkowe zatrudnienie.
    >+ Ciekawe czy to tez jest zgodne z k.p.

    Chyba niezgodne. W odróżnieniu od "zakazu konkurencji", który
    jest przewidziany :)
    Inaczej mówiąc - jeśli "budowalaniec" będzie chciał wziąć
    fuchę przy remoncie mieszkań to możesz mu tego zakazać
    w umowie, ale IMHO jeśli będzie chciał po pracy naprawiać
    telewizory - to już jego sprawa :)
    Oczywiście przyjdzie powiedzieć że ma mieszkanie po
    babci i właśnie wynajmuje :P ;) (dla nie orientujących
    się: prowadząc DG lub dokonując najmu trzeba powiadomić
    pracodawcę że nie ma odliczać "kwoty wolnej" !)

    pzdr, Gotfryd