  • 1. Data: 2003-03-14 13:53:55
    Temat: Wspolnota malzenska
    Od: "Maly KR" <K...@w...pl>

    Witam.

    Proszę powiedzcie mi jak to jest ze wspolwlasnoscia w nastepujacym
    przypadku.

    Przed slubem, mam dzialke budowlana zarejestrowana na mnie.
    Na tej dzialce rozpoczynam budowe rowniez zarejestrowana na mnie.
    Nastepnie podczas budowy biore slub.
    Budowa zostaje zakonczona.
    Po paru latach malrzenstwo sie zorpada i jest rozwod.
    Co sie dzieje z majatkiem tzn. dzialka i domem ?

    Pytam was, bo mamy rozne zdania z kolegami i chcielibysmy to wyjasnic.

    Czekam na odpowiedz i z gory dziekuje
    Krzysiek

  • 2. Data: 2003-03-14 14:06:26
    Temat: Re: Wspolnota malzenska
    Od: "Qwax" <...@...Q>

> [...]
    > Co sie dzieje z majatkiem tzn. dzialka i domem ?
    >
    > Pytam was, bo mamy rozne zdania z kolegami i chcielibysmy to

    Nie zeń się nie będziesz miał problemów
    ;-))))

    Qwax

  • 3. Data: 2003-03-14 14:24:14
    Od: "WiseMan" <w...@b...wp.pl>

    > Nie zeń się nie będziesz miał problemów
    > ;-))))
    >
    > Qwax

    I to sie nadaje do prasy :DD

    --
    Wise Man
    Uwazajcie na osobe podszywajaca sie pod moj nick.

  • 4. Data: 2003-03-14 16:47:58
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Maly KR <K...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b4sml4$cul$...@a...news.tpi.pl...
    > Pytam was, bo mamy rozne zdania z kolegami i chcielibysmy to wyjasnic.

    art. 45 § 1 k.r.o przy podziale majątku dokonuje się również rozliczeń
    między małżonkami dot. to wydatkow i nakładów poczynionych w czasie trwania
    ustroju wspólności majątkowej ...

    Sandra

  • 5. Data: 2003-03-15 09:19:05
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Maly KR" <K...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Budowa zostaje zakonczona.
    > Po paru latach malrzenstwo sie zorpada i jest rozwod.
    > Co sie dzieje z majatkiem tzn. dzialka i domem ?

    Działka wraz z budowanym domem należą wyłącznie do ciebie.
    Działa zasada : superficies solo cedit.
    Żona ma roszczenie o zwrot części nakładów w takim zakresie w
    jakim były ponoszone w czasie trwania małżeństwa, gdyż tylko one należą do
    majątku dorobkowego.
    Ale faktycznie, najlepiej to albo nie buduj albo nie żeń się to
    unikniesz kłopotów.
    pzdr,
    JarekM

  • 6. Data: 2003-03-15 10:16:38
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Jarosław Matejczuk <j...@j...net> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych
    napisał:4CC40F9F423ADA44B33E2E6448A2092150BC74@jplwa
    nt003.jasien.net...
> [...]
    > majątku dorobkowego.
    > Ale faktycznie, najlepiej to albo nie buduj albo nie żeń się to

    kochaj dochodżace hehe :P

    Sandra

  • 7. Data: 2003-03-17 11:51:30
    Od: "Maly KR" <K...@w...pl>

    Dziekuje wszystkim.

    Moje pytanie było powodowane ciekawością oraz upewnienia się co do
    znajomości ww przypadku.
    Rozmawiałem o tym przypadku z kolegami i jak to w polsce bywa gdzie 3 glowy
    tam 4 zdania.

    Dziekuje jeszcze raz.
    Krzysiek