    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kontrola paliwa przez policję
    Date: Sat, 15 Mar 2003 00:11:54 +0100

    On Fri, 14 Mar 2003, huski wrote:

    >+ "Ali Gator" <a...@i...pl> [...]
    >+ > czy nie jeździmy na oleju
    >+ > opałowym zamiast na napędowym.
    >+
    >+ hmmm, ale w takim wyapdku naruszacie tylko te normy dotyczace ochorony
    >+ srodowiska bo zakladam ze olej opalowy jest gorszej jakosci i prodkuje

    Mniemam że mylisz się w dwu kwestiach ;)

    Co do oleju - to widziałem (nie mam :() linki do informacji
    technicznych: są oleje opałowe nie gorsze niż napędowe.
    A nawet te ("opałówki") dla których *dopuszcza się* wyższe
    zanieczyszcenia często z rafinerii wychodzą "czyściejsze" niż
    to co zdarza się na stacjach :]

    >+ wiecej CO2 (czy o co tam chodzi w tych normach).

    Siarkę.

    >+ Bo jezeli nie naruszacie
    >+ tych norm no to juz wasza sprawa na czym jezdzicie co najwyzej mozesz
    >+ zniszczyc silnik i stracic gwarancje ale panstwo moze chyba obchodzic
    >+ tylko kwestia srodowiska.

    A to kwestia druga. Też się mylisz. Myślisz że Konstytucja
    to tylko ekologią się zajmuje ?? ;)

    Po sławetnym wyroku że oszustwo to nie przestępstwo
    podatkowe :> (poszło o argumentację, że jakby ktoś sprzedawał
    wodę zamiast benzyny - to nadal byłoby oszustwo, ale nadal
    nie byłoby przestępstwa podatkowego !) zmieniono zapis
    w ustawie. Teraz nie *przeznaczenie* a *użycie* do celów
    napędowych jest opodatkowane !

    Wygląda tak (wybaczcie że nieco więcej, ale aby
    niedowiarki szukać nie musiały - choć najważniejszy
    jest koniec cytatu):

    ++++++
    Art. 35. 1. Obowišzek podatkowy w zakresie akcyzy, z zastrzeżeniem
    art. 37 ust. 7, cišży na:
    [...]
    6. Obowišzek podatkowy:
    1) w przypadku olejów opałowych oraz olejów napędowych,
    jeżeli sprzedaż dotyczy oleju zabarwionego na czerwono i oznaczonego
    znacznikiem, przeznaczonego na cele inne niż opałowe, powstaje:
    a) dla podatników sprzedajšcych te wyroby, z zastrzeżeniem lit. b), z
    chwilš tej sprzedaży na cele inne niż opałowe,
    b) dla podatników sprzedajšcych te wyroby na stacjach paliw przy
    użyciu odmierzaczy paliw ciekłych - z dniem stwierdzenia posiadania
    wyrobów na cele inne niż opałowe,
    c) dla podatników nabywajšcych te wyroby - z dniem nabycia tych
    wyrobów i przeznaczenia ich następnie na cele inne niż opałowe, a jeżeli
    tego dnia nie można ustalić - z dniem stwierdzenia przez upoważniony
    organ, że posiadane wyroby nie sš przeznaczone na cele opałowe,
    -----

    Krótko mówiąc - p. 6c stanowi że również *nabywca* staje
    się (przy przeznaczeniu oleju opałowego na napędowy) podatnikiem
    akcyzy.
    I jeśli jej nie odprowadził - to popełnił przestępstwo podatkowe :>
    A jeśli ją odprowadził tylko nie zarejestrował się jako płatnik
    akcyzy - to *chyba* 'tylko' wykroczenie :] !
    Ciekawym co by się stało jakbyś ni z gruszki ni z pietruszki
    odprowadził podatek akcyzowy do US :), podając jako podstawę
    "przeznaczenie paliwa na cele niezgodne z przeznaczeniem" :) !).

    pzdr, Gotfryd