  • 11. Data: 2003-07-30 21:56:09
    Temat: Re: Kontrola biletów a zatrzymanie siłą
    Od: spodek <s...@g...pl>

    > Tak w ramach ciekawostek wzór identyfikatora kontrolera ZTM w DC...
    > http://www.ztm.waw.pl/images/blt.gif

    Wlasnie zwrocilem uwage na fakt ze ten wzor jest niezgodny z opisem pod
    nim. Jezeli kontrolerzy w DC maja dokladnie takie legitymacje, to na
    dziendobry kazdemu mozna powiedziec "Pana identyfikator jest niezgodny z
    wymaganiami. Nie ma Pan prawa prowadzic kontroli biletów"

    Zobaczcie na pkt.1 i na to co jest napisane na tym wzorze :)

  • 12. Data: 2003-07-31 07:41:12
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > spokojnie może mi się zdarzyć... nie mam ochoty by wtedy jakiś kanar
    > decydował o tym co mi wolno na podstawie swojego widzimisię.

    Czy Ci się to podoba czy nie masz obowiązek okazywac bilet na kazdorazowe
    wezwanie jakiegostam kanara. A jak Ci sie nie podoba to jedz taksowka albo
    idz pieszo.

    pdr
    Olo

  • 13. Data: 2003-07-31 07:52:38
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>

    Olo Kwasniak <o...@p...wp.pl> napisał(a):

    > Czy Ci się to podoba czy nie masz obowiązek okazywac bilet na kazdorazowe
    > wezwanie jakiegostam kanara. A jak Ci sie nie podoba to jedz taksowka albo
    > idz pieszo.

    Tak, ale czy Ci sie to podoba czy nie, mam swoje prawa w tym kraju. Jeżeli Ci
    sie te prawa nie podobają to zostań posłem. Arogancji masz akurat,
    wykształcenie sądze też, że obleci.

    Szymon

  • 14. Data: 2003-07-31 17:53:24
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > dziendobry kazdemu mozna powiedziec "Pana identyfikator jest niezgodny z
    > wymaganiami. Nie ma Pan prawa prowadzic kontroli biletów"

    Zgodnie z Prawem Przewozowym kazdy identyfikator kontrolera powinien
    zawierac:
    1) zdjęcie
    2) datę waznosci
    3) zakres upowaznienia
    4) pieczęć i podpis wystawcy
    5) numer identyfikacyjny
    6) nazwę i adres przewoznika

    Jezeli nie zawiera ktorejkolwiek z w/w danych to kontroler moze sie nim co
    najwyzej podetrzec...

    pdr
    Olo

  • 15. Data: 2003-07-31 17:54:53
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Tak, ale czy Ci sie to podoba czy nie, mam swoje prawa w tym kraju. Jeżeli
    Ci
    > sie te prawa nie podobają to zostań posłem. Arogancji masz akurat,
    > wykształcenie sądze też, że obleci.

    Np. prawo do bezkarnego wyludzania przejazdow? No ciekawe, ciekawe...

    pdr
    Olo

  • 16. Data: 2003-07-31 18:03:43
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Olo Kwasniak wrote:
    > Zgodnie z Prawem Przewozowym kazdy identyfikator kontrolera powinien
    > zawierac:
    [ciap wycinek z Prawa Przewozowego]

    W tym wypadku chodzi akurat o to, że regulamin ZTM mówi m.in.:

    ---
    Rozdział IV.
    Kontrola biletów

    § 21
    Osobami uprawnionymi do kontroli biletów są kontrolerzy biletów
    posiadający (w czasie przeprowadzenia kontroli biletów) na widocznym
    miejscu identyfikator zawierający:
    1) napis "Zarząd Transportu Miejskiego m. st. Warszawy".
    ---

    Natomiast rzeczywisty identyfikator zawiera napis "Zarząd Transportu
    Miejskiego w Warszawie". Tak więc identyfikator nie jest co prawda
    niezgodny z ustawą Prawo Przewozowe, jest jednak niezgodny z regulaminem
    ustalonym przez samo ZTM. :D

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 17. Data: 2003-07-31 18:13:25
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > Miejskiego w Warszawie". Tak więc identyfikator nie jest co prawda
    > niezgodny z ustawą Prawo Przewozowe, jest jednak niezgodny z regulaminem

    Heh niezle jajko. No ale nie wiem czy go to tak od razu dyskwalifikuje ;-)))
    W sumie moj identyfikator tez nie jest zgodny z wzorem wywieszonym w kazdym
    pojezdzie - tzn. tresc niby ta sama, ale np. data waznosci inna (na wzorze
    jest 31 grudnia, u mnie 15 grudnia), poza tym rozmiary, czcionki, kolory
    itd... :-)

    pdr
    Olo

  • 18. Data: 2003-07-31 18:23:45
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Olo Kwasniak wrote:
    > Np. prawo do bezkarnego wyludzania przejazdow? No ciekawe, ciekawe...

    Nikt poza Tobą nic takiego nie zasugerował.

    Dyskusja utkwila w martwym punkcie bo twierdzisz, że kontroler ma prawo
    zatrzymać pasażera w pojeździe wbrew jego woli. Nie masz jednak na
    poparcie tego twierdzenia żadnych argumentów po stronie przepisów prawa,
    więc rzucasz oklepanymi, demagogicznymi frazesami o "wyludzaniu" i o
    tym, jaki to pasażer jest "be".

    Osobiście zostałem raz złapany na jeździe bez ważnego biletu. Moja wina.
    Miałem ulgowy bilet miesięczny gdyż niedoczytałem w regulaminie że
    ulgowe przejazdy na legitymację szkoły policealnej przysługują mi do 21
    roku życia, a nie, jak studentom, do bodajże 24 czy 26. Więc daruj sobie
    demagogiczne "wyludzanie".

    W jednym z wcześniejszych swoich postów twierdziłeś, że nie ma znaczenia
    czy pasażer świadomie czy nieświadomie odbywa podróż bez ważnego biletu.
    Szkoda że nie dodałeś, że jest to znowu twierdzenie prawdziwe dla
    Twojego podwórka, ale już niekoniecznie gdzie indziej. Nie wiem czy
    zdajesz sobie sprawę, ale zgodnie z regulaminem PKP, kierownik pociągu
    może odsąpić od wymierzenia opłaty dodatkowej za przejazd bez ważnego
    biletu jeżeli uzna, że brak prawidłowego biletu na przejazd nie wynika
    ze świadomej chęci wyłudzenia usługi przewozu przez pasażera. Jest to
    zresztą często stosowane w pociągach, jeżeli na przykład pasażer pomyli
    się co do trasy przejazdu pociągu i posiada bielt na trasę krótsza niż
    rzeczywisty przejazd (zgodnie z regulaminem, poza szczególnymi
    przypadkami, jest to przejazd bez ważnego biletu), bądź też posiada
    bilet na inną klasę pociągu (j.w.).

    Osobiście zalecam więcej pokory i nie oceniania świata i ludzi jedną
    miarą (jedzie bez ważnego biletu, to złodziej i wyłudzacz), tym bardziej
    że, co udowodniłeś postami na grupę, Twoje widzenie jest ograniczone
    tylko do Twojego podwórka KZK GOP Katowice i okolic.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 19. Data: 2003-07-31 23:36:20
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>

    > Ci
    >
    > Np. prawo do bezkarnego wyludzania przejazdow? No ciekawe, ciekawe...

    Nie. Moje prawa to np. wolność osobista. Mam ją jako osoba, która w świetle
    obecnie obowiązującego prawa nie popeniła przestępstwa ani wykroczenia. Nie
    mogąc znaleźć biletu nie jestem nawet podejrzanym o wykroczenie. Wszystkie
    ograniczenia moich praw są zapisane w ustawach. Twoje zachowanie jest tylko
    Twoim widzimisię. Życzę szczęścia.

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 20. Data: 2003-08-01 06:42:32
    Od: Jakub Jackiewicz <m...@w...katowice.pl>

    Szymon Bzoma wrote:

> [...]
    | ograniczenia moich praw są zapisane w ustawach. Twoje zachowanie jest tylko

    Twoim prawem jest wsiąść lub nie wsiąść do autobusu. Jak wsiadasz (co jest
    twoim wolnym wyborem) to akceptujesz to, że masz posiadać bilet i go
    okazywać, a jak nie masz, nie chcesz lub nie możesz go okazać to ponosisz
    tego konsekwencje. Proste jak meter sznurka w kabzie. Zaiste skłonność do
    kombinowania jest w tym kraju porażająca.

    --
    Jakub Jackiewicz, Josephsdorf-O/S **** m...@w...katowice.pl
    Górnośląskie Tramwaje: http://www.wpk.katowice.pl/memphis/