  • 21. Data: 2006-08-27 00:11:20
    Temat: Re: Konfiskata aparatu.
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    news:44f04a9b@news.home.net.pl...
    > Jeżeli miejsce pracy jest jednocześnie miejscem publicznym (sklep), to
    > nie, chyba że istnieją jakieś inne ogólne przepisy dotyczące ogółu.
    > IMO jedyne możliwe odstępstwo od tej normy to szczególne warunki umowy
    > o pracę (bądź innego dokumentu z którego wynika stosunek służbowy).

    Ale czy taki zapis w umowie o pracę (np. "pracownik nie ma prawa
    przychodzić do sklepu [w którym pracuje, ale po godzinach
    pracy] w stroju niedbałym po godzinach pracy") nie jest
    sprzeczny z aktem wyższego rzędu?

    Przecież każdy może wejść do sklepu w pantalonach
    i w fikuśnej czapeczce z dzwoneczkami...

    Pomijam oczywiście "stroje", które nie widziały pralki
    od roku, ale na to są inne paragrafy i nie to mam na myśli.

    Piotr

  • 22. Data: 2006-08-28 10:12:31
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Jeśli skasuje, to przestępstwa przeciwko ochronie informacji się
    > kłaniają.

    A same zdjecia odzyskuje sie z karty w 5 minut przy pomocy GetData Recover
    My Files i czytnika kart, podlaczonego na USB do komputera.

    Dlatego moze bardziej przestepstwa przeciwko mieniu (gdy wyjmie rolke z
    aparatu i ja przeswietli)?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 23. Data: 2006-08-28 11:33:53
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Cześć

    Tiger napisał(a) :

    > A same zdjecia odzyskuje sie z karty w 5 minut przy pomocy GetData Recover
    > My Files i czytnika kart, podlaczonego na USB do komputera.

    Nie lepiej dać specjalistycznej firmie zajmującej się odzyskiem
    danych? Będzie ładna faktura do wyegzekwowania ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    !!! Uwaga: nie pisz chwilowo na Onet, bo listy nie dochodzą !!!

  • 24. Data: 2006-08-29 09:22:06
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Dnia Fri, 25 Aug 2006 19:56:06 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie zgodzę się z Tobą. Część klientów sklepu może pracownika znać z widzenia
    > jako pracownika. Mało któery będzie się zastanawiał, czy on jest po godzinach.

    Pracownik w większości duzych sklepów jest w stroju służbowym: np. koszulce
    firmowej, więc w wielu sklepach łatwo da się odróżnić personel od klienta,
    więc klient często bywający w sklepie raczej zwróci się z pytaniem do
    pracownika w stroju firmowym niż pracownika znanego z widzenia.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    ==>> http://poszukiwane.3mam.net/ !!!! > http://grupy.3mam.net

  • 25. Data: 2006-08-29 09:31:51
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Dnia Thu, 24 Aug 2006 23:29:37 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jest to
    > jakiś tam zakaz. Równie dobrze pracodawca może zakazać wchodzenia do jakiegoś
    > tam pomieszczenia, zapalania światła itd. Ale i tak konfiskować aparatu prawa
    > nie ma. Może sobie wyciągnąć jakieś tam konsekwencje służbowe wynikające z prawa
    > pracy.

    Czyli pracodawca ma prawo określić w regulaminie zakaz przynoszenia do
    zakładu pracy np. aparatów foto, prywatnych telefonów komórkowych, broni,
    niebezpiecznych przedmiotów, własnych napojów, własnych posiłków itp. ????

    Zmierzam tu np. do tajemnic przedsiębiorstwa np. składu panierki do
    kurczaka w KFC,

    nie mówiąc już o tajemnicach państwowych w kancelariach tajnych urzędów
    administracji państwowej.

  • 26. Data: 2006-08-29 09:48:36
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 29 Aug 2006 11:22:06 +0200, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    napisał(a):

> [...]
    > więc klient często bywający w sklepie raczej zwróci się z pytaniem do
    > pracownika w stroju firmowym niż pracownika znanego z widzenia.

    Jak moja żona się pojawia w sklepie np. żeby coś zostawić szefowej
    lub samemu zrobić zakupy, to większość klientów która chce o coś
    zapytać zwraca się do niej - taki urok małych sklepów w których się
    zna sprzedawców a oni znają klientów.

    Pozdrawiam,
    Henry