  • 1. Data: 2006-08-24 21:50:42
    Temat: Windykacja
    Od: "art409" <a...@w...pl>

    Witam
    Firma X zalega firmie Y kwote 5000pln.
    Po kilkukrotnym wezwaniu do zapłaty nadal firmaX nie oddaje pieniedzy firmie
    Y.
    czy jesli wejde do firmy X i zabiore towar na kwote dlugu to beda jakies
    konsekwecje dla firmy Y?
    Co mozna w takiej sytacji zrobic??
    sad?? - pewnie bedzie dlugo trawala spraawa!
    firmy windykacyjne?? ile kosztuja? na jakiej zasadzie one dzialaja??

    --
    Pozdrawiam,
    Artur

  • 2. Data: 2006-08-24 22:40:22
    Temat: Re: Windykacja
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    art409 wrote:
> [...]
    > pieniedzy firmie Y.
    > czy jesli wejde do firmy X i zabiore towar na kwote dlugu to beda jakies

    Dla firmy? Nie. Dla ciebie? Owszem. Kradzież. Rozbój. Kradzież z
    włamaniem. Zależy jak wejdziesz.

    > Co mozna w takiej sytacji zrobic??
    > sad??

    Sąd, sprzedaż długu... Można też spróbować zakombinować tak, żeby
    "wisieć" coś tej firmie - jedna firma coś kupuje od X i nie płaci X
    tylko Y (oczywiście upraszam całą procedurę, ale mniej-więcej tak to
    wygląda).

    > - pewnie bedzie dlugo trawala spraawa!

    Takie życie. Ja w IV cywilnym czekałem ponad 2 lata. Ale przynajmniej
    odsetki (ustawowe) lecą (w tej chwili jakieś 12% czy coś koło tego).

    > firmy windykacyjne?? ile kosztuja? na jakiej zasadzie one dzialaja??

    Te porządne? Na zasadzie fachowej pomocy - pisanie pozwu, reprezentacja
    w sądzie, dobry kontakt z komornikiem...

  • 3. Data: 2006-08-24 23:10:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "art409" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Y.
    > czy jesli wejde do firmy X i zabiore towar na kwote dlugu to beda jakies

    Dla firmy Y, to raczej nie. Ale dla ciebie może to być kilka lat pozbawioenia
    wolności. Jak jesteś niekarany, to załżmyw zawieszeniu i wy\soka grzywna.

    > Co mozna w takiej sytacji zrobic??

    Wniosek do sądu o wydanie nakazu zapłaty i komornik, który wejdzie do tej firmy
    i zabierze towar. jemu za to nic nie grozi.

    > sad?? - pewnie bedzie dlugo trawala spraawa!

    Jesli sprawa jest bezsporna, to nakaz zapłaty powinieneś dostać w 1-3 miesiące.

    > firmy windykacyjne?? ile kosztuja? na jakiej zasadzie one dzialaja??

    Odradzam.

  • 4. Data: 2006-08-25 03:09:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Odradzam.

    Oj, bez przesady. Czasami trafiają się prawdzie kancelarie windykacyjne,
    które nie bawią się w gangsterów, tylko zwyczajnie odwalają za
    wierzyciela (oczywiście za stosowną prowizję ;) ) tę całą biurokrację
    związaną z wezwaniami, pozwami, wpisami itepe.

  • 5. Data: 2006-08-25 07:19:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:8962s3-e6v.ln1@ncc1701.lechistan.com...

> [...]
    > wierzyciela (oczywiście za stosowną prowizję ;) ) tę całą biurokrację
    > związaną z wezwaniami, pozwami, wpisami itepe.

    W sytuacji niezapłaconej faktury? Co za problem napisać pozew do sądu o wydanie
    nakazu zapłaty?

  • 6. Data: 2006-08-25 17:44:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > W sytuacji niezapłaconej faktury? Co za problem napisać pozew do sądu o
    > wydanie nakazu zapłaty?

    Dla Ciebie - żaden :)

    Ja po doświadczeniach pewnie też bym sobie poradził.

    PS: z ciekawości - ile średnio mija czasu od dostarczenia wyroku z
    klauzulą komornikowi do trafienia kasyn a konto wierzyciela? Przy
    założeniu, że konto dłużnika jest znane i ma wystarczające środki...

    Bo mi "znajomy" komornik windykatorów dostarczył na moje konto kasę w
    czasie poniżej tygodnia.

  • 7. Data: 2006-08-25 18:42:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:fgp3s3-0q1.ln1@ncc1701.lechistan.com...

> [...]
    > założeniu, że konto dłużnika jest znane i ma wystarczające środki...
    > Bo mi "znajomy" komornik windykatorów dostarczył na moje konto kasę w

    W znanych mi przypadkach następowało to dość szybko. W sumie czysta kasa dla
    komornika. Podejrzewam, że komornik dyspozycję wysyła od razu, a zwłoka jest
    wynikiem działań banku.

  • 8. Data: 2006-08-25 19:12:39
    Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl>

    art409 wrote:

    > czy jesli wejde do firmy X i zabiore towar na kwote dlugu to beda jakies
    > konsekwecje dla firmy Y?

    Jeśli jesteś komornikiem i działasz na podstawie nakazu sądu, to nie - ale w
    takiej sytuacji nie zadawał byś pytania na tej grupie.