    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Komplet punktów...
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 29 Jun 2013 14:18:52 +0200

    Dnia Sat, 29 Jun 2013 13:55:54 +0200, anacron napisał(a):
    > Gość wyprzedził i przekroczył prędkość. Policjanci policzyli mu:
    > - wyprzedzanie na linii P4 (podwójna ciągła)
    > - wyprzedzanie na skrzyżowaniu
    > - wyprzedzanie na przejściu na pieszych
    > - przekroczeni prędkości
    > w sumie 1000 zł i 27 pkt.
    > On wykonał według mnie _jeden_ manewr wyprzedzania i nie powinno się tak
    > zliczać punktów.

    rozporzadzenie sie zmienilo dawno temu i o ile pamietam to jest
    prawidlowo. Teraz trzeba sprawdzac zgodnosc z ustawami i konstytucja
    :-)

    W sumie ... gdyby to byla inna sprawa, to prokuratura by mu postawila
    4 zarzuty, ale sad wymierzyl jeda kare laczna bez prostego sumowania
    :-)

    > Osobiście chyba bym nie przyjął mandatu i poszedł do
    > sądu, bo wydaje mi się, że policjanci jednak przesadzili, tym bardziej,
    > że była to wioska, widoczność była znakomita i nie było poza
    > wyprzedzanym innych pojazdów i jakichkolwiek pieszych w zasięgu wzroku.

    Ale mial tez cztery powody aby nie wyprzedzac, a jednak wyprzedzil,
    pirat jeden :-(

    > Według mnie powinni policzyć mu punkty za prędkość i za wyprzedzanie
    > (wybierając jedną, najbardziej punktowaną pozycję z 3 w/w, a nie
    > trzykrotnie go karać za jeden manewr wyprzedzania). Mam rację, czy
    > jednak nie?

    Zakazane jest przejezdzanie przez linie ciagla a nie wyprzedzanie,
    wiec moze trzy sumowac. A nawet 4 - bo pewnie przejechal dwa razy :-)

    J.