  • 1. Data: 2006-06-10 12:33:40
    Temat: Renta rodzinna a praca w Anglii
    Od: k...@g...com

    Witam. Mam obecnie przyznaną rentę rodzinną po ojcu, chciałbym w te
    wakacje wyjechać do Anglii w celach zarobkowych, ale nie wiem jak
    wygląda sprawa wstrzymania/odebrania wypłacania renty przy
    przekroczeniu progu 70% średnich dochodów za poprzedni kwartał.

    Czy chodzi tu o łączny dochód w ciągu roku, czy jest to informacja
    że można pracować za 70% średniej krajowej miesięcznie, czy też
    chodzi o 70% średniej na kwartał? Nie wiem po prostu jakiego odcinka
    czasu dotyczy ograniczenie dochodów.

    Pozdrawiam, Krzysztof Podsiadło

  • 2. Data: 2006-06-10 14:55:47
    Temat: Re: Renta rodzinna a praca w Anglii
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    ps.com...
> [...]

    >że można pracować za 70% średniej krajowej >miesięcznie, czy też
    >chodzi o 70% średniej na kwartał? Nie wiem >po prostu jakiego odcinka

    Rozliczenie z ZUS dodatkowych przychodów rencisty obejmuje rok
    kalendarzowy i może zostać zrealizowane przez podanie łącznej kwoty
    dodatkowych przychodów w ciągu całego roku lub - na wniosek rencisty -
    rozliczenie może być w ujęciu miesięcznym.
    Rozliczenie miesięczne jest opłacalne, gdy w większości miesięcy
    rencista uzyskiwał dochód do 70%, a tylko w kilku miesiącach uzyskał
    wyjątkowo duży przychód, który spowodował duże przekroczenie 70% (lub
    130%) w ujęciu rocznym. Przy rozliczeniu miesięcznym renta zostanie
    przypisana do zwrotu tylko za poszczególne miesiące, a nie za cały
    rok.
    Przed podjęciem pracy rencista powinien złożyć w ZUS oświadczenie o
    zamiarze uzyskiwania przychodów i ich wysokości.
    Przy złożeniu takiego oświadczenia ZUS "łagodniej" rozliczy ewentualne
    przekroczenia kwoty dopuszczalnego przychodu.

    wa