  • 1. Data: 2007-09-21 19:59:34
    Temat: Kompensata wartości udziałów w nieruchomości
    Od: "NAP" <b...@p...com>

    Czy mógłby ktoś wyjaśnić taką kwestję:
    Czy w trakcie sprawy o dział spadku można domagać się wyrównania/komensaty
    wartości jednakowych udziałów w nieruchomości, które zostały sprzedane w
    różnej cenie przez trzech spadkobierców. Jaka podstawa prawna?
    A co zrobić z wyrównaniem, gdy dwóch spadkobierców sprzedało w różnej cenie
    swoje udziały a trzecia nie. Oprócz cen sprzedaży isnieje opinia biegłego o
    cenie nieruchomości, różna od cen sprzedaży.

  • 2. Data: 2007-09-21 21:03:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    NAP pisze:

> [...]
    > wyrównania/komensaty wartości jednakowych udziałów w nieruchomości,
    > które zostały sprzedane w różnej cenie przez trzech spadkobierców. Jaka

    A od kogo rekompensaty?
    opisz jakoś składniej sytuację.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 3. Data: 2007-09-21 22:42:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Sep 2007, NAP wrote:

> [...]
    > wartości jednakowych udziałów w nieruchomości, które zostały sprzedane w
    > różnej cenie przez trzech spadkobierców.

    Mi wychodzi logic error.
    Albo jest dział spadku, albo zostały sprzedane bez tego działu.
    Coś nie pasuje :(
    Możesz objaśnić?
    Rozumiem że przez "wyrównanie" rozumiesz dopłatę.
    Ale to jest "do wartości różnicy" tego co się *bierze*!
    Co ma być dzielone, jeśli tego czegoś już *nie ma*?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-09-21 23:24:01
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "NAP" <b...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > cenie swoje udziały a trzecia nie. Oprócz cen sprzedaży isnieje opinia
    > biegłego o cenie nieruchomości, różna od cen sprzedaży.

    Znaczy co?

    Chcesz wykazac przed sadem, ze jestes cipa, bo sprzedales taniej, to co inni
    sprzedali na tyle drozej, ze warto isc do sadu?

    sz.

  • 5. Data: 2007-09-21 23:24:44
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]

    Znaczy co?

    Chcesz wykazac przed sadem, ze jestes cipa, bo sprzedales taniej, to co inni
    sprzedali na tyle drozej, ze warto sie procesowac?

    sz.

  • 6. Data: 2007-09-22 18:00:20
    Od: "NAP" <b...@p...com>

    W trakcie trwania sprawy o dział spadku, która może trwać kilka lat bo nie
    dotyczy tylko jednej nieruchomości i braku zgody spadkobierców co ma być
    czyje, nie ma zakazu zbycia udziałów przez spadkobierców.
    No i jeśli spadkobiercy pozbędą się udziałów np w jednej nieruchomości ale w
    różnych cenach mimo jednakowych wielkości udziałów to czy prawo pozwala
    żądać wyrównania tym udziałowcom, którzy pozbyli się taniej niż cała suma
    dzielona na 3 od tych co dostali wiecej, Ponieważ masa spadkowa ma być
    dielona na 3 po równo wg postanowienia sądu. A nie ma jeszcze decyzji sądu
    co się komu należy z nieruchomości, bo wówczas by było nieważne za ile kto
    sprzedał, to tylko jego sprawa. Myślę, że suma sprzedanych udziałów stanowi
    nadal masę spadkową i każdemu należy 1/3 całej uzyskanej sumy ze sprzedaży
    tej nieruchomości.

  • 7. Data: 2007-09-23 23:00:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    NAP wrote:
> [...]
    > pozwala żądać wyrównania tym udziałowcom, którzy pozbyli się taniej niż
    > cała suma dzielona na 3 od tych co dostali wiecej, Ponieważ masa

    ROTFL

    Czyli dokładnie taka sytuacja, jak opisał szomiz - spadkobierca jest
    cipa, sprzedał za tanio i teraz chce, żeby mu ktoś prezenty robił :)

> [...]
    > sprzedanych udziałów stanowi nadal masę spadkową i każdemu należy 1/3
    > całej uzyskanej sumy ze sprzedaży tej nieruchomości.

    Ja tu widzę poważniejszy problem: kto dał spadkobiercom prawo do takiego
    dysponowania masą spadkową przed sfinalizowaniem sprawy podziału spadku,
    hmm?

  • 8. Data: 2007-09-24 04:38:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Ja tu widzę poważniejszy problem: kto dał spadkobiercom prawo do takiego
    > dysponowania masą spadkową przed sfinalizowaniem sprawy podziału spadku,
    > hmm?

    Nie ma nigdzie zakazu.

  • 9. Data: 2007-09-24 05:45:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson wrote:

    > Nie ma nigdzie zakazu.

    Zależy, co inicjator wątku miał przez to na myśli - czy doszło do
    jakiejś sprzedaży konkretnych elementów masy spadkowej? Powiedzmy było
    sobie gospodarstwo rolne do sprzedaży, a jeden ze spadkobierców przed
    finalizacją procesu dziedziczenia sprzedał komuś kilka hektarów ziemi.

  • 10. Data: 2007-09-24 05:52:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > sobie gospodarstwo rolne do sprzedaży, a jeden ze spadkobierców przed
    > finalizacją procesu dziedziczenia sprzedał komuś kilka hektarów ziemi.

    Przecież to niemożliwe.
    Sprzedał udział w całej nieruchomości, a nie konkretną część nieruchomości.