  • 11. Data: 2007-09-24 06:58:16
    Temat: Re: Kompensata wartości udziałów w nieruchomości
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson wrote:

    > Przecież to niemożliwe.

    No właśnie piszę, że mi coś nie pasuje :)

    Inicjator wątku pisze takie herezje (wyrównywanie "strat" spowodowanych
    przez własny błąd w wycenie), że licho wie, co ma na myśli przez "udział" ;)

    > Sprzedał udział w całej nieruchomości, a nie konkretną część nieruchomości.

    Swoją szosą ciekaw jestem, jak się formułuje taką umowę przed
    zakończeniem postępowania spadkowego. W końcu nie ma gwarancji, czy
    czasem nie został np. wydziedziczony albo czy nie objawi się jakiś
    zagubiony spadkobierca ;)

  • 12. Data: 2007-09-24 14:17:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Swoją szosą ciekaw jestem, jak się formułuje taką umowę przed
    > zakończeniem postępowania spadkowego.

    Istotne jest postępowanie o stwierdzenie nabycia spadku, które już
    pewnie było. Dział spadku to w sumie kolejne postępowanie.

    Przed uzyskaniem postanowienia o sns nic się nie sprzeda, a po uzyskaniu
    a przed działem spadku można.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 13. Data: 2007-09-24 17:01:55
    Od: "NAP" <b...@p...com>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał
    > Przed uzyskaniem postanowienia o sns nic się nie sprzeda, a po uzyskaniu a
    > przed działem spadku można.

    Tak właśnie wygląda. SNS mówi, że udziały są równe i wynoszą 1/3 dla każdego
    spadkobiercy. Nieruchomości są niepodzielne na 3 i stąd moje pytanie. Nie
    widzę narazie konstruktywnej odpowiedzi na moje pytanie.

  • 14. Data: 2007-09-24 17:39:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    NAP pisze:

    > Nie widzę narazie konstruktywnej odpowiedzi na moje pytanie.

    Odpowiedź brzmi - każdy sprzedaje na swój rachunek.

  • 15. Data: 2007-09-24 18:35:20
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Johnson pisze:
    > Nie ma nigdzie zakazu.

    ale jest art.1036 kc

    KG

  • 16. Data: 2007-09-24 18:40:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam pisze:

    > ale jest art.1036 kc

    Tylko czy jest to przepis "żywy" ?

  • 17. Data: 2007-09-25 17:45:43
    Od: "NAP" <b...@p...com>

    Użytkownik "Johnson"
    > Odpowiedź brzmi - każdy sprzedaje na swój rachunek.

    To nie jest odpowiedż na moje pytanie. O tym wiadomo od początku. Proszę
    czytać ze zrozumieniem mój post.
    Może ktoś inny znalazł w bazach danych lexa lub innych coś na ten temat.
    Przypominam, że chodzi o podstawę prawną wyrównania każdemu spadkobiercy
    wartości otrzymanej do podziału masy spadkowej przy sprzedaży udziałów w
    jednej z nieruchomości przez nich po różnych cenach. Skoro w przepisach kc
    jest dopisywana do masy spadkowej wartość darowizny dla jednego ze
    spadkobierców dokonanej za życia spadkodawcy i to dzieli się na wszystkich
    spadkobierców, to powinno być gdzieś powiedziane o wyrównaniu jak wyzej.

  • 18. Data: 2007-09-26 18:47:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    NAP pisze:

    > To nie jest odpowiedż na moje pytanie.

    To jest odpowiedź na twoje pytanie. Ale najwidoczniej nie możesz lub nie
    chcesz jej zrozumieć.

  • 19. Data: 2007-09-26 19:37:20
    Od: "NAP" <b...@p...com>

    Podaj podstawę prawną przy braku działu spadku dokonego przez sąd.

  • 20. Data: 2007-09-26 21:17:07
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "NAP" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    > Podaj podstawę prawną przy braku działu spadku dokonego przez sąd.

    Po co podstawa prawna? Chlopski rozum wystarczy.

    Ojciec zebral z pola pol piwnicy ziemniakow. Powiedzial trojce swoich
    dzieci: macie po 1/3 ziemniakow, ktore sa w piwnicy.

    Jedno dziecko sprzedalo od razu, bo potrzebowalo kasy, a ze byla jesien to i
    cena niska.

    Drugie poczekalo do marca, kiedy ceny ziemniakow sa wyzsze niz we wrzesniu.

    Trzecie - swoja czescia - karmilo swinie, ktore zbylo w na tyle korzystnym
    momencie, ze nie dosc, ze dostalo najwiecej kasy, to jeszcze trzy metry
    kartofli na przednowek zostalo.

    sz.

    P.S. Przedmiot niepodzielny? Nie ma sprawy: pierwsze wzielo kase po
    podpisaniu umowy, drugie przy odbiorze, trzecie rozliczylo sie w akcjach, a
    kupujacym byl wschodzacy lider na informatycznym rynku, ktory potrzebowal
    sie barterem z Ruskimi rozliczyc.