  • 11. Data: 2009-05-02 09:47:43
    Temat: Re: Komornik i ustalenie konta dłużnika
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Qnick" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > I w tym momencie prezes popełnił przestępstwo. Złozyć zawiadomienie o
    > przestępstwie, a Prokurator diość szybko ustali, gdzie są pieniądze.

    Czy szybko, to bym polemizował :) Jeśli wierzycielowi zależy na
    ustaleniu, gdzie są konta i pieniądze, to przez samego komornika zrobi
    to szybciej :)

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-05-02 09:55:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czy szybko, to bym polemizował :) Jeśli wierzycielowi zależy na
    > ustaleniu, gdzie są konta i pieniądze, to przez samego komornika zrobi to
    > szybciej :)

    W praktyce już w trakcie czynności sprawdzających przy rozpytaniu
    pierwszego kontrahenta wyjdzie, na jakie konto wysyłał pieniądze - a to
    musi nastąpić w terminie 30 dni od zawiadomienia. Sadzisz, ze szybciej
    pójdzie komornikowi?

  • 13. Data: 2009-05-02 10:26:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > pierwszego kontrahenta wyjdzie, na jakie konto wysyłał pieniądze - a to
    > musi nastąpić w terminie 30 dni od zawiadomienia. Sadzisz, ze szybciej

    Raczej tak, zakładając, że komornik po prostu zajmie konta we
    wszystkich bankach. Mi by było szkoda fatygować prokuratora dla takiej
    sprawy, tym bardziej, że wierzyciel sam ma informacje, które mogą
    skutkować udaną egzekucją.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-05-02 10:50:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > wszystkich bankach. Mi by było szkoda fatygować prokuratora dla takiej
    > sprawy, tym bardziej, że wierzyciel sam ma informacje, które mogą

    Czyli komornik będzie kierował pima do wszystkich banków?

  • 15. Data: 2009-05-02 11:38:53
    Temat: Re: Komornik i ustalenie konta dluznika
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <op.utaogkb37hh22l@acer>, r...@o...pl says...>

    > Za mala kwota zeby robic tyle zachodu z zaliczkami,kosztami odzyskiwaniem
    > ich potem od dluznika. Poczekam na zajecie ruchmosci i odzyskam kase po
    > ich licytacji.

    Jakie konsekwencje moze poniesc dluznik omawianego dluznika, jesli
    dostanie od komornika zawiadomienie o zajeciu wierzytelnosci i sie do
    niego nie zastosuje?

  • 16. Data: 2009-05-02 17:19:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Czyli komornik będzie kierował pima do wszystkich banków?

    Będzie.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2009-05-02 17:21:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Leszek pisze:
> [...]
    >
    > Jakie konsekwencje moze poniesc dluznik omawianego dluznika, jesli
    > dostanie od komornika zawiadomienie o zajeciu wierzytelnosci i sie do

    Po pierwsze możliwość grzywny.

    A po drugie zastanawiałbym się, czy spłata dłużnikowi, zamiast
    komornikowi, może być uznana za spełnienie świadczenia owego dłużnika
    dłużnika. Ale to tylko moje prywatne przemyślenia - do sprawdzenia z
    orzecznictwem.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2009-05-02 17:37:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Będzie.

    Nie wiedziałem. Skoro wyrobi się w 30 dni, to faktycznie to szybsze.

  • 19. Data: 2009-05-03 10:58:51
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl>

    Ile tu bzdur napisano w wątku...

    > Czy komornik może zwrócić się do banków z zapytaniem czy dana firma
    > (dłużnik) posiada u nich konto i go zablokować czy tylko może blokować
    > konta bankowe które mu podano we wniosku ?

    Każde zapytanie do banku podlega odrebnej opłacie za poszukiwanie majatku.
    Komornik może na wniosek zwrócić się do wszystkich banków - wtedy łaczna
    opłata hurtem przekracza 3000 zł. Jesli chcesz odzyskać 1700 zł - to sam oceń,
    czy opłaca ci się taki interes.

    Zlożenie zawiadomienia o przestepstwie nie przyczyni się do tego, że szybciej
    odzyskasz pieniądze. Jesli nawet policja ustali, że rzeczywiscie doszło do
    ukrywania majatku i ustali konta - to i tak nie odda ci pieniedzy z tych kont.
    A jak prokurator je zablokuje na poczet ewentualnej grzywny, to i komornik z
    nich nic nie ściągnie... I jakie 30 dni? 30 dni to jest na wszczecie lub
    odmowę wszczęcia postepowania, a dopiero potem zaczyna się podejmowac czynności...

  • 20. Data: 2009-05-03 18:16:35
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Chyba było, że może, natomiast od terminu zależy wynagrodzenie za czynnosci.
    JaC

    -----