  • 1. Data: 2009-05-01 16:06:36
    Temat: co grozi policjantowi za lamianie ustawy o ochronie danych osobowych?
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Witam,
    Przychodzili do niego ludzie, dostawal prezenty (wino, bombonierki) w
    zamian za informacje o ludziach (sprawdzal w bazie), jestem swiadkiem 1
    tego typu zdarzenia, ale zapewne bylo ich wiecej, wtedy policjant
    szeregowy, teraz naczelnik

    co moze mu za to grozic?

    pozdrawiam,
    R.M.

  • 2. Data: 2009-05-01 17:28:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "R.M." <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zamian za informacje o ludziach (sprawdzal w bazie), jestem swiadkiem 1
    > tego typu zdarzenia, ale zapewne bylo ich wiecej, wtedy policjant
    W razie udowodnienia wydalenie z służby oraz kara pozbawienia wolności
    (najprawdopodobniej w zawieszeniu). Przy czym zauważ, że czyny karalne sie
    przedawniają, więc jak dawno to było?

  • 3. Data: 2009-05-01 18:22:25
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Robert Tomasik wrote:
    > W razie udowodnienia wydalenie z służby oraz kara pozbawienia wolności
    > (najprawdopodobniej w zawieszeniu). Przy czym zauważ, że czyny karalne
    > sie przedawniają, więc jak dawno to było?

    2003 lub 2004, dokladnie nie pamietam

    naprawde grozi az taka kara, za zlamanie ustawy o ochronie danych
    osobowych? ile wynosi to przedawnienie?

  • 4. Data: 2009-05-01 18:27:08
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    R.M. wrote:
    > naprawde grozi az taka kara, za zlamanie ustawy o ochronie danych
    > osobowych?

    pytam sie, bo jakos nie moge uwierzyc, zeby policjant ryzykowal utrate
    pracy, aby komus przekazac dane osobowe za flaszke ...

  • 5. Data: 2009-05-01 21:15:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > pytam sie, bo jakos nie moge uwierzyc, zeby policjant ryzykowal utrate
    > pracy, aby komus przekazac dane osobowe za flaszke ...

    To zajrzyj do kodeksu karnego - art. 228§3 kk (do 10 lat pozbawienia
    wolności) i 231§1 kk (do 3 lat pozbawienia wolności). Pierwszy artykuł
    wiąże ujawnienie tych danych z przyjęciem za to łapówki i przedawnia się to
    po 15 latach. Drugie przestępstwo przedawnia się po 5 latach.

  • 6. Data: 2009-05-01 21:19:29
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    R.M. <f...@g...com> napisał(a):

    > pytam sie, bo jakos nie moge uwierzyc, zeby policjant ryzykowal utrate
    > pracy, aby komus przekazac dane osobowe za flaszke ...

    Policjant nie złamał żadnej ustawy o ochronie danych osobowych.
    Dlaczego tylu ludzi powołuje się na tę ustawę przy kazdej możliwej okazji?
    Może najpierw wypadałoby ją przeczytać?

  • 7. Data: 2009-05-01 21:37:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " jb" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Policjant nie złamał żadnej ustawy o ochronie danych osobowych.
    > Dlaczego tylu ludzi powołuje się na tę ustawę przy kazdej możliwej
    > okazji?
    > Może najpierw wypadałoby ją przeczytać?

    Ale ujawnienie danych przez policjanta jest samow sobie przestępstwem. Bez
    względu na to, co na ten temat pisze ustawa o ochronie danych osobowych. Co
    do naruszenia tej ostatniej ustawy, to juz trzeba by było wiedzieć, jakie
    dokładnie dane ujawniał.

  • 8. Data: 2009-05-02 06:47:22
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > wiąże ujawnienie tych danych z przyjęciem za to łapówki i przedawnia się
    > to po 15 latach. Drugie przestępstwo przedawnia się po 5 latach.

    wlasnie czytam - ale nie widze, nic o danych osobowych ...

  • 9. Data: 2009-05-02 09:02:05
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    > wlasnie czytam - ale nie widze, nic o danych osobowych ...

    Bardziej tu chodzi o ujawnianie tajemnicy służbowej i łapówkarstwo.

  • 10. Data: 2009-05-02 09:33:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "R.M." <f...@g...com> napisał w wiadomości
    > wlasnie czytam - ale nie widze, nic o danych osobowych ...

    Bo tam o tym nie ma. Chodzi generalnie o ujawnienie informacji, z którymi
    policjant zapoznał się w związku z tym, ze jest policjantem.