  • 1. Data: 2009-05-02 06:04:10
    Temat: Komornik i ustalenie konta dłużnika
    Od: Qnick <r...@o...pl>

    Witam !
    Sprawa dla większości z was jakich wiele ale dla mnie to nowość więc pytam
    :

    Czy komornik może zwrócić się do banków z zapytaniem czy dana firma
    (dłużnik) posiada u nich konto i go zablokować czy tylko może blokować
    konta bankowe które mu podano we wniosku ?

    A teraz po kolei. Mam wygraną sprawę z moim dawnym pracodawcą i mam już
    prawomocny wyrok z klauzulą natychmiastowej wykonalności. Złożyłem u
    komornika wniosek o ściągnięcie należności i podałem mu w których bankach
    firma ma prawdopodobnie konta oraz podałem inne środki ruchome które
    jeszcze są w dyspozycji firmy. Komornik oczywiście zablokował te konta ale
    prezes firmy poprosił swoich kontrachentów o nie wpłacanie na nie
    pieniędzy tylko założył konto w kolejnym banku i na nie są dokonywane
    wpłaty. Firma dodatkowo prowadzi stację paliw w innej miejscowości z
    której utarg w postaći gotówki jest przewożony do siedziby firmy co kilka
    dni po kilkanaście tysięcy złotych i stąd drugie pytanie w jaki sposób i
    czy można zająć takie pieniądze (oczywiście przez komornika). A trzecie:
    kiedy można wpisać firmę i kto to może zrobić do Krajowego Rejestru
    Dłużników ?

    Z góry dziękuję za wskazówki

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-05-02 07:20:22
    Temat: Re: Komornik i ustalenie konta dłużnika
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Qnick wrote:
> [...]
    > (dłużnik) posiada u nich konto i go zablokować czy tylko może blokować
    > konta bankowe które mu podano we wniosku ?

    tak, możesz zlecić komornikowi poszukiwanie majątku dłuznika.
    wówczas zapewne będzie się bardziej starał, bo i tez ekstra mu za to
    zapłacisz (co prawda tylko na początek)

  • 3. Data: 2009-05-02 08:35:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > tak, możesz zlecić komornikowi poszukiwanie majątku dłuznika.
    > wówczas zapewne będzie się bardziej starał, bo i tez ekstra mu za to
    > zapłacisz (co prawda tylko na początek)

    Będzie się starał, albo nie będzie się starał. Zaliczkę na
    poszukiwanie majątku i tak dostanie z góry. Sam wierzyciel może
    wnioskować o wykonanie pewnych czynności, takich jak zapytanie w US i
    ZUS, bez konieczności formalnego zlecania poszukiwania majątku dłużnika.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-05-02 08:43:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Qnick pisze:
> [...]
    > (dłużnik) posiada u nich konto i go zablokować czy tylko może blokować
    > konta bankowe które mu podano we wniosku ?

    Generalnie komornik jest związany wnioskiem wierzyciela. Jednakże w
    praktyce zdarza się, że jeśli komornikowi są wiadome konta, o których
    nie wspomniał wierzyciel, to też je zajmuje.

    Rzadko kiedy komornik pyta się banku, czy dłużnik ma tam konto.
    Lepiej od razu zająć konta dłużnika w danym banku - jeśli je posiada, to
    dobrze, a jeśli nie, to najwyżej bank odpisze, że dany podmiot u nich
    kont nie posiada.

> [...]
    > nie pieniędzy tylko założył konto w kolejnym banku i na nie są
    > dokonywane wpłaty. Firma dodatkowo prowadzi stację paliw w innej

    Zleć zajęcie kont banbkowych we wszystkich bankach w Polsce. Jest
    tych banków wartych zajęcia około 50, zakładając, że komornik będzie
    chciał zaliczki na korespondencję, w 300zł (5,65zł za list do każdego
    banku, plus dwa listy do wierzyciela i dłużnika) powinieneś się
    zmieścić, koszty i tak są do odzyskania od dłużnika.

    Ponadto jeśli znasz kontrahentów firmy, to możesz zająć przysługujące
    dłużnikowi od nich wierzytelności już u źródła - czyli właśnie u
    kontrahentów.

    > miejscowości z której utarg w postaći gotówki jest przewożony do
    > siedziby firmy co kilka dni po kilkanaście tysięcy złotych i stąd drugie
    > pytanie w jaki sposób i czy można zająć takie pieniądze (oczywiście

    Teoretycznie jest to możliwe, pod warunkiem, że przekonasz komornika
    do bycia w danym miejscu o określonej porze, i to zapewne jeszcze z
    policją. W praktyce przy niedużych kwotach zadłużenia szkoda zachodu.

    www.krd.pl

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-05-02 08:56:34
    Od: Qnick <r...@o...pl>

    Dnia 02-05-2009 o 10:43:17 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Generalnie komornik jest związany wnioskiem wierzyciela. Jednakże w
    > praktyce zdarza się, że jeśli komornikowi są wiadome konta, o których
    > nie wspomniał wierzyciel, to też je zajmuje.

    Czyli lepiej mu wskazywać.

> [...]
    > banku, plus dwa listy do wierzyciela i dłużnika) powinieneś się
    > zmieścić, koszty i tak są do odzyskania od dłużnika.

    Za mała kwota żeby robić tyle zachodu z zaliczkami,kosztami odzyskiwaniem
    ich potem od dłużnika. Poczekam na zajęcie ruchmości i odzyskam kase po
    ich licytacji.

    > Ponadto jeśli znasz kontrahentów firmy, to możesz zająć przysługujące
    > dłużnikowi od nich wierzytelności już u źródła - czyli właśnie u
    > kontrahentów.

    Znam konrahentów firmy i tu trzeba będzie zadziałać czyli dać ich namiary
    komornikowi.

    > Teoretycznie jest to możliwe, pod warunkiem, że przekonasz komornika
    > do bycia w danym miejscu o określonej porze, i to zapewne jeszcze z
    > policją. W praktyce przy niedużych kwotach zadłużenia szkoda zachodu.

    W takim razie to odpada za mała kwota do odzyskania.

    dzięki Liwiusz za konkrety. Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-05-02 09:04:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Qnick pisze:

    > Za mała kwota żeby robić tyle zachodu z zaliczkami,kosztami
    > odzyskiwaniem ich potem od dłużnika. Poczekam na zajęcie ruchmości i
    > odzyskam kase po ich licytacji.

    Nie wiem co to są za ruchomości, ale egzekucja z nich może trwać
    długo, a w efekcie może się okazać, że nikt nie chce ich kupić. IMHO
    lepiej zająć się kontami bankowymi, skoro są i są na nich pieniądze.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-05-02 09:16:32
    Od: Qnick <r...@o...pl>

    Dnia 02-05-2009 o 11:04:41 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

> [...]

    > długo, a w efekcie może się okazać, że nikt nie chce ich kupić. IMHO
    > lepiej zająć się kontami bankowymi, skoro są i są na nich pieniądze.

    Kwota nie za duża bo ok 1700 zł, a ruchomości to wyposażenie
    Autoryzowanego Serwisu także myślę że sprzedaż pewnych wartościowych
    narzędzi typu podnośniki, urządzenie do obsługi klimatyzacji lub geometrii
    zawieszenia dobrej klasy czy tester diagnostyczy nie będzie zbyt trudne
    zwłaszcza w korzystnej cenie :)

  • 8. Data: 2009-05-02 09:19:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Qnick pisze:

> [...]
    > geometrii zawieszenia dobrej klasy czy tester diagnostyczy nie będzie
    > zbyt trudne zwłaszcza w korzystnej cenie :)

    Tylko żeby okazało się, że ruchomości są własnością dłużnika, a nie
    na przykład wyleasingowane :)

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-05-02 09:32:52
    Od: Qnick <r...@o...pl>

    Dnia 02-05-2009 o 11:19:51 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    Są na pewno jego własnością, chyba że zdążył już coś pokombinować albo ma
    już na nich zastawy bankowe.

  • 10. Data: 2009-05-02 09:36:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Qnick" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Komornik oczywiście zablokował te
    > konta ale prezes firmy poprosił swoich kontrachentów o nie wpłacanie
    > na nie pieniędzy tylko założył konto w kolejnym banku i na nie są
    > dokonywane wpłaty.

    I w tym momencie prezes popełnił przestępstwo. Złozyć zawiadomienie o
    przestępstwie, a Prokurator diość szybko ustali, gdzie są pieniądze.