    From: ":-\( :-\)" <q...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komornik i opłata egzekucyjna
    Date: Mon, 6 Jun 2005 10:10:47 +0200

    Użytkownik "robson" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:op.srxhy9em13au2g@102rudy...
> [...]
    > podobno, bo o tym postępowaniu nic nie wiedziałem, nie miałem żadnej
    > styczności z komornikiem itp.
    > W momencie kiedy papiery leżały u komornika poszedłem do sądu i w kasie
    > spłaciłem ostatnią zaległą rate. W wyniku tej spłaty wydział wykonawczy
    > tego sądu wystąpił do komornika o umorzenie postępowania.
    > Komornik w pismie w którym dostałem ustalił koszty postępowania na około
    > 180 zł (jest to sama opłata egzekucyjna, bo innych kosztów nie ma).
    > Pytanie: czy należy się ta opłata egzekucyjna, czy nie? Bo ja nie wiem czy
    > egzekucja w sensie prownym była prowadzona czy nie?

    Była. Bo skoro umorzył, to znaczy, że prędzej wszczął. A koszty komornicze
    egzekwowane są w pierwszej kolejności. Ale skoro nie wiedziałeś o
    postępowaniu, to wydany nakaz zapłaty czy inny tytuł wykonawczy nie
    uprawomocnił się. Skoro masz spłacone, sugeruję złożyć zarzuty do śądu na
    wydany nakaz po to, aby nie uprawomocnił się tytuł wykonawczy.