  • 1. Data: 2010-01-28 17:57:29
    Temat: Komornik-dwie egzekucje róznych kancelarii.Co robić?
    Od: "p...@o...pll" <p...@v...pl>

    Witam
    Komornik z miasta A skutecznie egzekwuje nakaz zapłaty.Dzis przyszlo kolejne
    zajęcie-w innej sprawie- lecz z innej kancelarii i innego miasta.Co w takiej
    sytuacji nalezy zrobić? Słyszalem o jakims "zbiegu".Czy musze teraz zgłosic temu
    drugiemu że juz inny komornik dziala ,czy sami do tego dojda.

    Dziekuję, Pawel

  • 2. Data: 2010-01-28 18:30:24
    Od: "macso" <m...@p...oniet.pl>

    Użytkownik "p...@o...pll" <p...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zgłosic temu
    > drugiemu że juz inny komornik dziala ,czy sami do tego dojda.

    zbieg jest wtedy gdy egzekucja jest w tej samej sprawie i zajęcie dotyczy
    tego samego
    (tzn konta w tym samym banku lub teg samego elementu majątku)
    w tym przypadku nie ma żadnego zbiegu

    macso

  • 3. Data: 2010-01-28 18:35:40
    Od: "p...@w...pll" <p...@v...pl>

    > zbieg jest wtedy gdy egzekucja jest w tej samej sprawie i zajęcie dotyczy
    > tego samego
    > (tzn konta w tym samym banku lub teg samego elementu majątku)
    > w tym przypadku nie ma żadnego zbiegu

    Dziekuje,rozumiem.Ale teraz jezeli podam komornikowi zaklad pracy to zrobi
    zajecie wynagrodzenia.Ono jest juz zajete w 50 % przez tego pierwszego.Co w tym
    przypadku sie dzieje?

    Pawel

  • 4. Data: 2010-01-28 18:53:56
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    p...@w...pll pisze:

    > Ale teraz jezeli podam komornikowi zaklad pracy to zrobi
    > zajecie wynagrodzenia.Ono jest juz zajete w 50 % przez tego pierwszego.Co w tym
    > przypadku sie dzieje?

    Czym się przejmujesz? To będzie problem komorników - to oni sie pobiją.

    Przede wszystkim czy to jest jeden wierzyciel ?

    Bo jak jeden to nie wydaje mi się żeby komornicy mogli sie kierować do
    tego samego składnika majątkowego. Po pierwsze zasadą jest to że
    wierzyciel winien uzyskać tylko jeden tytuł wykonawczy i wtedy może
    działać tylko jeden komornik.

    Wyjątek to byłby gdyby ktoś uzyskał drugi tytuł w trybie art. 793 kpc -
    ale wtedy w tytule jest wyraźnie napisane z czego komornik może egzekwować.

    No chyba że ktoś oszukał sąd i uzyskał drugi tytuł w trybie art. 794
    kpc, ale wtedy to już prokurator.

    Tak czy inaczej obejrzałbym u komornika te tytuły.

    --
    @2009 Johnson

  • 5. Data: 2010-01-28 18:57:41
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: "p...@w...pll" <p...@v...pl>

    > Dziekuje,rozumiem.Ale teraz jezeli podam komornikowi zaklad pracy
    > to zrobi
    > zajecie wynagrodzenia.Ono jest juz zajete w 50 % przez tego
    > pierwszego.Co w tym przypadku sie dzieje?

    Jeśli jeden z komorników jest z twojego rewiru, to ten drugi powinien mu
    przesłąć sprawę. Jesli obydwaj są gdzieś z Polski, to ten, który poźniej
    wszczął powinien przesłać, temu co zaczął wcześniej.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 6. Data: 2010-01-28 19:16:36
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Goomich <k...@i...eu> napisał(a):

    > Jeśli jeden z komorników jest z twojego rewiru, to ten drugi powinien mu
    > przesłąć sprawę. Jesli obydwaj są gdzieś z Polski, to ten, który poźniej
    > wszczął powinien przesłać, temu co zaczął wcześniej.

    A słyszałeś o tym, że rewiry zostały zlikwidowane już dawno temu?

  • 7. Data: 2010-01-28 19:54:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jb pisze:

    > A słyszałeś o tym, że rewiry zostały zlikwidowane już dawno temu?

    Oczywiście nie jest to prawda. Rewiry nadal istnieją (na dowód proszę
    zapoznać się z art. 7 ustawy o komornikach sądowych i egzekucji).
    Jedynie została znacznie rozszerzona możliwość prowadzenia egzekucji
    przez komornika spoza rewiru.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-01-28 19:55:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Goomich pisze:

    > Jeśli jeden z komorników jest z twojego rewiru, to ten drugi powinien mu
    > przesłąć sprawę. Jesli obydwaj są gdzieś z Polski, to ten, który poźniej
    > wszczął powinien przesłać, temu co zaczął wcześniej.

    Nieprawda. O tym, który komornik ma prowadzić egzekucję, decyduje sąd.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-01-28 19:58:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    p...@o...pll pisze:
> [...]
    > sytuacji nalezy zrobić? Słyszalem o jakims "zbiegu".Czy musze teraz zgłosic temu
    > drugiemu że juz inny komornik dziala ,czy sami do tego dojda.

    Ty nic nie musisz robić. Jeśli egzekucja jest skierowana do tego
    samego źródła majątku, mamy wówczas zbieg egzekucji. O tym, który
    komornik będzie kontynuował obie egzekucje z tego źródła, decyduje sąd,
    "biorąc pod uwagę stan każdego z postępowań egzekucyjnych, a jeżeli są
    one w równym stopniu zaawansowane, wysokość egzekwowanych należności i
    kolejność ich zaspokojenia".

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-01-28 20:00:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    macso pisze:

    > zbieg jest wtedy gdy egzekucja jest w tej samej sprawie i zajęcie

    Co to ma znaczyć, że egzekucja ma być prowadzona "w tej samej
    sprawie"? Jeśli masz na myśli ten sam tytuł wykonawczy, to jesteś w błędzie.

    --
    Liwiusz