  • 1. Data: 2011-03-08 09:37:22
    Temat: Komornik, a splata wierzycielowi.
    Od: " THX" <j...@g...pl>

    Poslalismy nakaz z klauzula do komornika.
    No i pacjent sie zglasza, ze chce splacic dlug, ale bezposrednio nam, a nie
    komornikowi.
    Poprosilismy o splate (po wplynieciu srodkow natychmiast zawiadomimy
    kancelarie), ale przy okazji pytanie czy w ten sposób klient uniknie oplaty
    za czynnosci komornicze (przynajmniej te "procedntowe" od sumy)?
    Co do samego zawiadomienia kancelarii o ewentualnej splacie dlugu (lub czesci
    dlugu!!) przez dluznika:
    Ma to być zawiadomienie, czy zmiana tresci wniosku o egzekucję, czy o
    odstapienie od egzekucji czy moze jeszcze jakaś inna postać?
    THX

  • 2. Data: 2011-03-08 09:38:09
    Temat: Re: Komornik, a splata wierzycielowi.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-08 10:37, THX pisze:
> [...]
    > kancelarie), ale przy okazji pytanie czy w ten sposób klient uniknie oplaty
    > za czynnosci komornicze (przynajmniej te "procedntowe" od sumy)?

    Zamiast8%/15% zapłaci 5%.

> [...]
    > Ma to być zawiadomienie, czy zmiana tresci wniosku o egzekucję, czy o
    > odstapienie od egzekucji czy moze jeszcze jakaś inna postać?

    Po prostu pismo: w dniu ... otrzymaliśmy od dłużnika ... kwotę ...
    Komornik już będzie wiedział co dalej.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-03-08 09:54:02
    Od: " THX" <j...@g...pl>

    A tak przy okazji:

    Gdyby postępowanie egzekucyjne było skierowane do komornika sądowego i
    wszczęte jeszcze pod rządami poprzednich (wyższych) stawek w dacie sprzed
    czerwca 2010 r., to obowiązują te ulgowe 5% przy spłacie bezpośrednio do rąk
    wierzyciela czy nie?
    THX

    -----

  • 4. Data: 2011-03-08 10:00:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-08 10:54, THX pisze:
> [...]
    > czerwca 2010 r., to obowiązują te ulgowe 5% przy spłacie bezpośrednio do rąk

    Z tego co pamiętam, 5% obowiązywało również przed czerwcem 2010.
    Właściwie to obowiązywało ono właśnie wówczas. Jak jest teraz - nie
    sprawdzałem, ale chyba się nie zmieniło, co?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-03-08 13:16:28
    Od: " THX" <j...@g...pl>

    Gdzieś mi dzwoni w uchu, że pewnych przypadkach w ogóle się "procent" nie
    należy (np. spłata egzekwowanej grzywny bezpośrednio w kasie sądu
    grodzkiego), a może nawet dodatkowe koszty nie, ale też nie pamiętam czy było
    czy jest czy miało być (??)

    Nie chciałbym klienta w błąd wprowadzać...
    THX

    -----

  • 6. Data: 2011-03-08 13:33:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-08 14:16, THX pisze:
> [...]
    > należy (np. spłata egzekwowanej grzywny bezpośrednio w kasie sądu
    > grodzkiego), a może nawet dodatkowe koszty nie, ale też nie pamiętam czy było

    Grzywny, mandaty itp. rządzą się innymi prawami.

    W Twojej sprawie ma zastosowanie:

    art. 49 ust. 2 ustawy o komornikach sądowych i egzekucji:

    W sprawach o egzekucję świadczeń pieniężnych w przypadku umorzenia
    postępowania egzekucyjnego na wniosek wierzyciela oraz na podstawie art.
    823 Kodeksu postępowania cywilnego komornik pobiera od dłużnika opłatę
    stosunkową w wysokości 5% wartości świadczenia pozostałego do
    wyegzekwowania, jednak nie niższej niż 1/10 i nie wyższej niż
    dziesięciokrotna wysokość przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego.
    Jednakże w razie umorzenia postępowania egzekucyjnego na wniosek
    wierzyciela zgłoszony przed doręczeniem dłużnikowi zawiadomienia o
    wszczęciu egzekucji, komornik pobiera od dłużnika opłatę stosunkową w
    wysokości 1/10 przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2011-03-08 22:55:15
    Od: " THX" <j...@g...pl>

    Dzięki, a co po "wniosku wierzyciela" z wpłaconymi zaliczkami na koszty
    (zapewne uzyskiwanie informacji z ZUS, US, poszukiwania majątku)?
    Jeśli kancelaria już pisma rozesłała, to w plecy będzie wierzyciel czy
    dłużnik?
    Bo jakoś nie sadzę, żeby komornik ;-)

    I w wyniku pojawia się następne pytanie:
    Jeśli dłuznik spełni świadczenie do naszych rąk, to może to my jako
    wierzyciel mamy zaliczyć te wydatki (zaliczki na koszty postępowania
    egzekucyjnego) z wpłaty dłużnika w pierwszej kolejności (a dopiero dalej
    odsetki i należność główna)?
    THX

    -----

  • 8. Data: 2011-03-08 23:37:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-08 23:55, THX pisze:
> [...]
    > (zapewne uzyskiwanie informacji z ZUS, US, poszukiwania majątku)?
    > Jeśli kancelaria już pisma rozesłała, to w plecy będzie wierzyciel czy

    Dłużnik, będą od niego egzekwowane.

> [...]
    > wierzyciel mamy zaliczyć te wydatki (zaliczki na koszty postępowania
    > egzekucyjnego) z wpłaty dłużnika w pierwszej kolejności (a dopiero dalej

    Tak może być, ale to już komornik rozpisze, wystarczy, że mu napiszesz
    ile i kiedy dostałeś.

    --
    Liwiusz