  • 1. Data: 2003-01-06 19:07:45
    Temat: Kolizja drogowa, teraz nie mam auta a potrzebuje!
    Od: "lukas3339" <l...@n...get.net.pl>

    Witam,
    Mam takie pytanie. 23.12 mialem kolizje w ktorej to ja bylem poszkodowanym.
    Zawolalismy policje itd. wszystko toczylo sie normalnie. Niestety przedluza
    sie naprawa z powodu tego ze musze miec powtorne ogledziny bo wyszly jeszcze
    uszkodzenia ktorych rzeczoznawac nie uwzglednil bo byly one glebiej i
    dopiero po rozebraniu auta przez mechanika ujrzaly swiatlo dzienne. No i
    okazuj sie ze jestem bez auta przez nastepny tydzien , a poniewaz prowadze
    sklep to auto jest mi niezbedne. Generalnie samochod jest zarejestrowany na
    moja mame jako osobe prywatna a nie na firme ale jest uzywany na potrzeby
    sklepu rzecz jasna ( faktury za paliwo np. laduje w koszty). Slyszalem ze
    mozna w takim wypadku wziasc sobie auto z wypozyczalni i ubezpieczalnia
    sprawcy ( w tym wypadku PZU) powinna mi zwrocic pieniadze za to. Czy jest to
    prawda, czy moze tak mozna zrobic tylko gdy auto jest zarejestrowane na
    firme?
    pozdrawiam

    --
    lukas3339

  • 2. Data: 2003-01-06 21:39:25
    Od: "raku" <r...@a...kom.pl>

    lukas3339 <l...@n...get.net.pl> wrote:
> [...]
    > przez nastepny tydzien , a poniewaz prowadze sklep to auto jest mi
    > niezbedne. Generalnie samochod jest zarejestrowany na moja mame jako

    no to masz problem, niech mama udowodni że samochód jej jest niezbędny

    --
    ######################
    Raku

  • 3. Data: 2003-01-06 22:14:32
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@h...pl>

    Użytkownik "raku" <r...@a...kom.pl> napisał w wiadomości

    > no to masz problem, niech mama udowodni że samochód jej jest niezbędny

    i oczywiscie niezbedny do prowadzenia dzialalnosci przez Ciebie :-))

    pzdr.
    Jacek

  • 4. Data: 2003-01-06 23:16:05
    Od: "mobilo" <m...@x...wp.pl>

    > okazuj sie ze jestem bez auta przez nastepny tydzien , a poniewaz prowadze
    > sklep to auto jest mi niezbedne. Generalnie samochod jest zarejestrowany
    na
    CIACH

    Z życia wzięte III

    Poszkodowany w wypadku drogowym, oddał swój samochód do warsztatu, gdzie
    naprawa trwać miała ponad miesiąc. W związku z faktem, że poszkodowany ten
    do pracy miał "w dwie strony" ponad 50 km, wynajął od sąsiada samochód. Za
    najem umówili się na zapłatę wynagrodzenia w kwocie 70 zł za dzień. Po
    zakończeniu naprawy, poszkodowany zgłosił się do ubezpieczalni, z żądaniem
    zwrócenia mu kosztów najmu. Dostał kategoryczną odmowę, umotywowaną tym, że:
    1) nie dostał zgody ubezpieczalni na wynajęcie pojazdu zastępczego, 2)
    samochód nie jest mu niezbędny do zarobkowania, a jedynie do dojazdów, 3)
    samochód mógł wynająć jedynie od podmiotu zajmującego się profesjonalnie
    taka działalnością, nie zaś od osoby fizycznej. Na skutek wniesienia
    powództwa, sąd wydał wyrok zasądzający na rzecz poszkodowanego odszkodowanie
    równe poniesionym kosztom najmu. W uzasadnieniu sąd ostro rozprawił się z
    wszystkimi trzema argumentami zakładu ubezpieczeń, podnosząc ich
    niedorzeczność.
    znalezione na stronie:
    http://www.odszkodowania.fir.pl/

  • 5. Data: 2003-01-07 08:50:34
    Od: "lukas3339" <l...@n...get.net.pl>

    "Jacek P. Urbanowicz" <j...@h...pl> wrote in message
    > i oczywiscie niezbedny do prowadzenia dzialalnosci przez Ciebie :-))

    No tak zapomnialem dodac ze sklep jest na mame.

    --
    lukas3339

  • 6. Data: 2003-01-07 08:52:04
    Od: "lukas3339" <l...@n...get.net.pl>

    "mobilo" <m...@x...wp.pl> wrote in message news:avd2j3$pr$1@news.tpi.pl...

    > znalezione na stronie:
    > http://www.odszkodowania.fir.pl/

    Tak, dotarlem do tego tekstu. Tyle ze niespecjalnie chce mi sie wloczyc po
    sadach o pareset zlotych. Na razie pozyczam auto od kolegi ale wiesz, nie
    zawsze pozyczyc moge i nie zawsze w takich porach jakbym chcial :-(

    --
    lukas3339