  • 1. Data: 2003-01-06 19:07:48
    Temat: Co jest elementem kontrukcyjnym budowli?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Czy ktoś wie, z jakiego przepisu wynika, co konkretnie jest elementem
    konstrukcyjnym budynku. Prawo budowlane w art. 29.2 mówi:

    "Pozwolenia na budowę nie wymaga wykonanie robót budowlanych, polegających
    na:
    1) remoncie istniejących obiektów budowlanych, z wyjątkiem obiektów
    zabytkowych, jeżeli nie obejmuje on zmiany lub wymiany elementów
    konstrukcyjnych obiektu i instalacji gazowych albo zabezpieczenia przed
    wpływami eksploatacji górniczej lub powodzią, a także nie wpływa na zmianę
    wyglądu w odniesieniu do otaczającej zabudowy na terenie miast, (...)"

    I tu mój problem:

    1. Które elementy należą do elementów konstrukcyjnych?

    2. Z czego to wynika? Jakaś ustawa, polska norma itp.

    3. Czy taras jest elementem konstrukcyjnym i z czego to wynika? - nadzór
    budowlany twierdzi, że jest, ale nie wie dlaczego.

  • 2. Data: 2003-01-06 20:36:19
    Temat: Re: Co jest elementem kontrukcyjnym budowli?
    Od: "Big Jack" <j...@g...pl>

    pl.misc.budowanie

  • 3. Data: 2003-01-07 06:59:02
    Od: "wisia" <m...@p...onet.pl>

    najprosciej: elementem konstrukcyjnym jest trzon budynku, te wszystkie
    elementy ktore "trzymaja" budowle w kupie.Jesli sie usunie scianke
    dzialowa - nie wplynie to na trwalosc konstrukcji, a gdybys probowal usunac
    sciane nosna - budynek moglby sie zawalic.
    W tym przypadku sciana dzialowa nie jest elementem konstrukcyjnym, sciana
    nosna tak. Ktore elementy budowli sa elementami konstrukcyjnymi mozna
    odczytac z projektu budowlanego obiektu, jesli takiego brak (bardzo stary
    budynek) najlepiej poprosic o ekspertyze budowlanca-konstruktora z
    uprawnieniami.
    pozdro
    wisia

  • 4. Data: 2003-01-07 09:47:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    To, to ja wiem. Mnie chodzi o to, z czego to wynika. Ustawa, Polska Norma,
    zarządzenie.