    From: "mobilo" <m...@x...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kolizja drogowa, teraz nie mam auta a potrzebuje!
    Date: Tue, 7 Jan 2003 00:16:05 +0100

    > okazuj sie ze jestem bez auta przez nastepny tydzien , a poniewaz prowadze
    > sklep to auto jest mi niezbedne. Generalnie samochod jest zarejestrowany
    na
    CIACH

    Z życia wzięte III

    Poszkodowany w wypadku drogowym, oddał swój samochód do warsztatu, gdzie
    naprawa trwać miała ponad miesiąc. W związku z faktem, że poszkodowany ten
    do pracy miał "w dwie strony" ponad 50 km, wynajął od sąsiada samochód. Za
    najem umówili się na zapłatę wynagrodzenia w kwocie 70 zł za dzień. Po
    zakończeniu naprawy, poszkodowany zgłosił się do ubezpieczalni, z żądaniem
    zwrócenia mu kosztów najmu. Dostał kategoryczną odmowę, umotywowaną tym, że:
    1) nie dostał zgody ubezpieczalni na wynajęcie pojazdu zastępczego, 2)
    samochód nie jest mu niezbędny do zarobkowania, a jedynie do dojazdów, 3)
    samochód mógł wynająć jedynie od podmiotu zajmującego się profesjonalnie
    taka działalnością, nie zaś od osoby fizycznej. Na skutek wniesienia
    powództwa, sąd wydał wyrok zasądzający na rzecz poszkodowanego odszkodowanie
    równe poniesionym kosztom najmu. W uzasadnieniu sąd ostro rozprawił się z
    wszystkimi trzema argumentami zakładu ubezpieczeń, podnosząc ich
    niedorzeczność.
    znalezione na stronie:
    http://www.odszkodowania.fir.pl/