  • 1. Data: 2020-10-21 20:26:17
    Temat: Kodeks postępowania administracyjnego
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    Może ktoś podsunie pomysł, w jaki sposób podejść do tematu. Pewien urząd
    otrzymał od strony pismo. Nie za bardzo wiadomo, o co stronie chodzi i
    jest tzw. gniot. Zamiast ustalić sobie jakie są oczekiwania strony, to
    urząd ów powołując się na art. 243 kpa wysyła wniosek do przypadkowych
    trzech podmiotów, z czego jeden jest urzędem, a dwa, to rządowe agencje
    zarządzające mieniem państwowym, z których każda nie ma nic wspólnego z
    omawianym w dokumencie zagadnieniem, powiadamia wnioskodawcę o tym, że
    wysłał i uważa, że sprawę załatwił.

    Ponieważ jest to już trzeci raz w ciągu krótkiego czasu, (trzy zupełnie
    ze sobą niepowiązane sprawy) więc szukam jakiejś procedury do ukrócenia
    tego postępowania. O ile przywołany przepis art, 243 kpa uprawnia do
    przesłania do "właściwego urzędu", no to nie widzę nigdzie przepisu, co
    ma zrobić organ, któremu "podrzucono problem", skoro jest również
    niewłaściwy do prowadzenia jakiegokolwiek postępowania w tej sprawie.

    Najchętniej bym to odesłał, ale nie ma nigdzie podstawy prawnej - albo
    ja nie umiem znaleźć.

    --
    Robert Tomasik

  • 2. Data: 2020-10-21 21:43:58
    Temat: Re: Kodeks postępowania administracyjnego
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Najchętniej bym to odesłał, ale nie ma nigdzie podstawy prawnej - albo
    > ja nie umiem znaleźć.

    Skoro Twój urząd jet tak samo właściwy jak ten pierwszy, to nie możesz
    odbić tego pisma do pierwotnego urzędu powołując się na ten sam artykuł KPA?

  • 3. Data: 2020-10-22 00:16:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.10.2020 o 21:43, nadir pisze:

    > Skoro Twój urząd jet tak samo właściwy jak ten pierwszy, to nie możesz
    > odbić tego pisma do pierwotnego urzędu powołując się na ten sam artykuł
    > KPA?

    No właśnie nie. Ba, oni są nawet bardziej właściwi akurat. Chwilowo
    rozważam zwrot "w załączeniu przesyłam omyłkowo przesłane do nas akta
    ... ". Ale z drugiej strony wnoszący oczekuje działania, a nie
    przepychania się między urzędami.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2020-10-22 12:57:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]
    >zarządzające mieniem państwowym, z których każda nie ma nic wspólnego
    >omawianym w dokumencie zagadnieniem, powiadamia wnioskodawcę o tym,

    Skoro uwaza, ze sprawa go nie dotyczy, to zalatwil :-)

> [...]
    >ukrócenia
    >tego postępowania. O ile przywołany przepis art, 243 kpa uprawnia do

    A nawet zmusza.

> [...]
    >ma zrobić organ, któremu "podrzucono problem", skoro jest również
    >niewłaściwy do prowadzenia jakiegokolwiek postępowania w tej sprawie.

    Jak to jest niewlasciwy ? Pierwszy urzad przesyla wlasciwym ! :-)

    >Najchętniej bym to odesłał, ale nie ma nigdzie podstawy prawnej -
    >albo
    >ja nie umiem znaleźć.

    Reprezentujesz ktorys z tych dalszych urzedow ?

    No przeciez masz art 243 - w ciagu 7 dni przesylasz do wlasciwego
    organu i powiadamiasz wnioskodawce :-)

    J.

  • 5. Data: 2020-10-24 16:20:59
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

> [...]
    > niewłaściwy do prowadzenia jakiegokolwiek postępowania w tej sprawie.
    >
    > Najchętniej bym to odesłał, ale nie ma nigdzie podstawy prawnej - albo

    Kiedyś koleżanka mi opowiadała, że robili w ten sposób, że za każdym
    razem w trybie art. 35 §3 kpa uznawali sprawę za skomplikowaną i zawsze
    w ostatnim dniu wysyłali pismo, że dane zawarte w piśmie nie są
    wystarczające do załatwienia sprawy, proszą o uzupełnienie.
    W ciągu 4 lat, po 6 pism w roku, wnioskodawca wymiękł i przestał pisać.