  • 1. Data: 2020-10-21 23:30:55
    Temat: Maseczki w ustawie
    Od: r...@o...pl

    Nie wiem czy ktoś czytał procedowane w Sejmie projekty zmian w ustawach, ale
    słynne "zapisanie maseczek w ustawie", a konkretnie w ustawie o zapobieganiu
    i zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi:

    http://www.sejm.gov.pl/sejm9.nsf/druk.xsp?nr=684

    nie widzieć czemu nie zawiera niczego o "miejscach ogólnodostępnych",
    drogach, placach, bulwarach czyli słynnym "świeżym powietrzu", ograniczając się
    do przestrzeni zamkniętych i środków publicznego transportu - zastanawia mnie
    dlaczego? A może czegoś nie doczytałem?

    Przy okazji są propozycje zmian w kodeksie wykroczeń, a tam mówi się o
    "przepisach o zapobieganiu i zwalczaniu zakażeń", czyli mogę zakładać że tych
    z powyższej ustawy, więc znów bez "miejsc ogólnodostępnych".

    http://www.sejm.gov.pl/sejm9.nsf/druk.xsp?nr=683

    No chyba, że czekają na dodanie "miejsc ogólnodostępnych" w komisji sejmowej,
    a uznając to za pewnik, oszczędzono sobie kilka minut czasu przed weekendem.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 2. Data: 2020-10-22 07:27:58
    Temat: Re: Maseczki w ustawie
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2020.10.21 o 23:30, r...@o...pl pisze:
> [...]
    > a uznając to za pewnik, oszczędzono sobie kilka minut czasu przed weekendem.

    nie zauwazyłem nic o częściach odzieży, czyli kominiarka, husta, tzw. komin

  • 3. Data: 2020-10-22 08:06:03
    Temat: Re: Obowiązek maseczek w projekcie zmian ustawy
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    r...@o...pl pisze:
> [...]
    > a uznając to za pewnik, oszczędzono sobie kilka minut czasu przed weekendem.

    To co wymienili jest "konieczne" IMHO.

    Nie wymienienie "miejsc ogólnodostępnych" może obrócić się w pułapkę na
    opozycje. To jest "bardziej kontrowersyjne politycznie" a opozycja ma
    czas by ten brak zauważyć. Zauważą => będzie że zamordyści z opozycji
    wprowadzili, ne zauważą => będzie że się milcząco zgodzili.
    IMHO najbardziej perfidną metodą będzie zapytanie w Sejmie wnioskodawców
    dlaczego projekt zmian nie pokrywa w pełni obecnych (niby) wymogów
    i ministra zdrowia czy powinien obejmować miejsca ogólnodostępne.

    A prawnie: Może się boją że im jakieś TSUE się czepi? ;-)

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2020-10-22 11:05:01
    Od: r...@o...pl

    W dniu czwartek, 22 października 2020 08:06:52 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał:

> [...]
    > i ministra zdrowia czy powinien obejmować miejsca ogólnodostępne.
    >
    > A prawnie: Może się boją że im jakieś TSUE się czepi? ;-)

    Jednak nie doczytałem - ten projekt jest projektem OPOZYCJI (lewica) - więc
    raczej nie przejdzie.

    Poselski projekt rządzących to:

    http://www.sejm.gov.pl/sejm9.nsf/druk.xsp?nr=683

    ma on zmienić ustawę o zapobieganiu i zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych
    u ludzi dodając do art. 46b. ("w rozporządzeniu (...), można ustanowić:) punkt
    13 w brzmieniu:

    "13) nakaz zakrywania ust i nosa, w określonych okolicznościach, miejscach
    i obiektach oraz na określonych obszarach, wraz ze sposobem realizacji tego
    nakazu."

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 5. Data: 2020-10-22 12:43:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik rowerex napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

> [...]
    >zapobieganiu
    >i zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi:

    Ale jak to rozumiec - ze do tej pory nie bylo podstawy prawnej, a
    wystawione mandaty byly ... nielegalne ?

> [...]
    >ograniczając się
    >do przestrzeni zamkniętych i środków publicznego transportu -

    Ogolne myslenie jest takie, ze na "swiezym powietrzu" trudniej sie
    zarazic.
    Latwiej o wiekszy odstep, wydzieliny z wirusem szybciej opadaja i
    wysychaja ...

> [...]

    >sejmowej,
    >a uznając to za pewnik, oszczędzono sobie kilka minut czasu przed

    PiS czeka na komisje ? Raczej sie domaga uchwalenia w 15 minut, w tym
    trzy czytania ...

    J.

  • 6. Data: 2020-10-22 17:45:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.10.2020 o 12:43, J.F. pisze:

    > Ale jak to rozumiec - ze do tej pory nie bylo podstawy prawnej, a
    > wystawione mandaty byly ... nielegalne ?

    Tak to wygląda - jak ktoś się odwołał, to w sądzie wygrywał.

    --
    Shrek