  • 1. Data: 2006-01-23 16:52:49
    Temat: Kodeks Pracy... [Jakieś zmiany??]
    Od: "Baluu" <b...@t...pl>

    Witam!

    Z góry uprzedzam że jestem laikiem, który czuję się oszukany [dramaturgia dnia
    codziennego] przez ustawodawcę... Ale czy napewno?? A może pracodawca mydli mi
    oczy...

    Taka małą zagwozdka...

    Pracuję w firmie w której obowiązuje grafikowy tryb pracy. Ponoć wg. nowej
    interpretacji kodeksu pracy pracodawca jest zobowiązany...

    Do czego? Do obrzydzania Nam życia?

    Oto przykład...

    Przyjmijmy że prace w firmie zaczynam w poniedziałek.

    Poniedziałek: 7 - 15
    Wtorek: 15 - 23
    Środa: Wolne
    Czwartek: Wolne
    Piątek: 7 - 15
    Sobota: 15 - 23
    Niedziela: 15 - 23

    Moje pytanie brzmi...

    Czy wg. nowego kodeksu pracy pracownik po przyjściu na 15 we wtorek może w piątek po
    56 godzinach wolnego iść na zmianę poranną [na 7:00]???

    Zgodnie ze starą interpretacją kodeksu:

    § 2. W przypadkach określonych w art. 132 § 2 oraz w przypadku zmiany pory
    wykonywania pracy przez pracownika w związku z jego przejściem na inną zmianę,
    zgodnie z ustalonym rozkładem czasu pracy, tygodniowy nieprzerwany odpoczynek może
    obejmować mniejszą liczbę godzin, nie może być jednak krótszy niż 24 godziny.

    Zupełnie nie rozumiem...

    Proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2006-01-23 18:26:53
    Temat: Re: Kodeks Pracy... [Jakieś zmiany??]
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "Baluu" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
[...]

    >>> moze..... a szczerze mowiac nie za bardzo lapie o co Ci chodzi.. przeciez masz
    2 dni wolnego przed piatkiem ???

  • 3. Data: 2006-01-23 18:28:09
    Od: "Baluu" <b...@t...pl>

    Po wyslaniu posta zauwazylem maly blad. Mam 2 dni wolnego, ale jest 3 dnia ponoc nie
    moge rozpoczac prace o 7:00 tylko o 15:00. Dopiero zaś po 3 dobach wolnego moge
    zaczac prace o 7:00.

    ???

    Pozdrow!