eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[Kodeks Cywilny] Nieuczciwy sprzedawca › [Kodeks Cywilny] Nieuczciwy sprzedawca
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta
    .pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Jakub Urbaniak <k...@s...slupsk.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [Kodeks Cywilny] Nieuczciwy sprzedawca
    Date: Sat, 19 Apr 2003 19:34:40 +0000 (UTC)
    Organization: Grupa SKI - http://www.ski.slupsk.pl
    Lines: 36
    Message-ID: <s...@z...ski.slupsk.pl>
    NNTP-Posting-Host: pb202.slupsk.sdi.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1050780880 3512 213.25.234.202 (19 Apr 2003 19:34:40
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 19 Apr 2003 19:34:40 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:141695
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam !

    Sprawa dotyczy reklamacji obuwia z tytulu rekojmi (towar kupiony przed
    2003 r., wiec w zastosowaniu sa stare przepisy dotyczace rekojmi).

    Akurat na ta pare obuwia gwarancji nie ma, wiec domyslam sie, ze wszystkie
    reklamacje byly z tytulu rekojmi, chociaz na zgloszeniu reklamacyjnym nie
    ma o tym wzmianki. Tzn. tego, ze klient korzysta z tyt. rekojmi. Skoro
    jednak nie ma karty gwarancyjnej to jak nie z tyt. rekojmi to z czego jest
    ta reklamacja ? Obuwie reklamowano juz 3 razy. Dopoki nabywca zadal
    naprawy towaru nie bylo problemu. Jednak zmeczony czestymi
    usterkami, przy trzeciej reklamacji zazadal zwrotu gotowki. Poniewaz cena
    butow byla wysoka (ok. 200 zl) zona postanowila walczyc, bo gra jest warta
    swieczki. Nie do pomyslenia jest, ze obuwie za taka cene "zepsulo" sie juz
    3 razy, a nie minelo nawet pol roku. Kiedy przyszla po odbior obuwia
    okazalo sie, ze reklamacja nie zostala uwzgledniona, bo sprzedawca
    stwierdzil, ze "nie widzi, ze but jest rozklejony". Chociaz wade widac
    ewidentnie sprzedawca nie zgodzil sie z zarzutami. Zona postanowila nie
    przyjmowac nie naprawionego towaru, na co sprzedawca zagrozil, ze wysle
    buty na adres nabywcy. Jak powiedzial, tak zrobil.

    I tu pytanie, bo dowiedzialem sie, ze sa jakies okreslone postepowania w
    przypadku reklamacji na podst. KC. Czy sprzedawca ma prawo wyslac
    reklamowany towar do domu ? Dla mnie jest np. logiczne, ze skoro osobiscie
    zanioslem te buty do reklamacji to osobiscie je odbieram. Praktycznie
    sprzedawca sam na siebie uwinal bata, bo moge stwierdzic, ze w pudelku nie
    bylo butow tylko np. dwa kartofle. Ciekawe jestem co by sie teraz stalo
    jezeli przyszedlbym do sklepu z kwitem do odbioru butow.

    Czy opinie nt. usterki moze wydac sprzedawca ? Nie powinien rzeczoznawca ?
    Co radzicie robic ?

    --
    Pozdrawiam !

    Jakub Urbaniak, k...@s...slupsk.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1